Sanjska delavnica
NoviceTeme 12/07/2024 Georg Gedl
Hans-Peter Porsche je že dolga leta velik zbiratelj pločevinskih miniatur. Zdaj si lahko to bogato zbirko (ena od največjih na svetu) ogledamo v posebej prirejenem prostoru muzeja. Na sliki pločevinasta ladja iz leta 1920, ki jih je takrat izdeloval znameniti proizvajalec igrač Märklin.
Hans-Peter Porsche je zgradil svoje sanjsko delo v mestecu Anger v bližini Berchtesgadna na južnem Bavarskem. Na skupni površini 32.000 kvadratnih metrov in na 3.500 kvadratnih metrih razstavnega prostora Hans-Peter Porsche intenzivno predstavlja svojo življenjsko strast do redkih pločevinastih igrač, modelov vlakov in športnih avtomobilov.
„Traumwerk-sanjska delavnica“ je bil odprt leta 2015 in se nahaja v idiličnem mestecu Anger na južnem Bavarskem blizu avstrijske meje.
Dedek Hans-Petra Porscheja, Ferdinand Porsche, je oblikoval avtomobilsko zgodovino kot malokdo drug. Kot inženir in vizionar je izumil električni motor v kolesnem pestu, zasnoval letalske motorje, izdelal prvi prototip Hrošča leta 1934. Oče Hans-Petra Porscheja, Ferry Porsche, je bil vedno vpleten v teh življenjskih sanjah. In uresničilo se je: na podlagi Hrošča je bil leta 1948 ustvarjen prvi avtomobil z imenom Porsche 356. Hans-Peter Porsche, rojen leta 1940, je eden od štirih bratov. Vsi so se tudi poklicno posvetili nadaljevanju, bogatenju in razvoju očetovega življenjskega dela – kot oblikovalci, menedžerji in podjetniki.
Otvoritev ‘sanjske delavnice’ (ki se v resnici imenuje Hans-Peter Porsche Traumwerk) je bila junija leta 2015, odlikuje pa jo moderna, sodobna arhitektura. Ključni slogovni element je orientacija objekta kot horizontalna osmica, ki spominja na klasično obliko maket železnice in dirkališč. Različna področja so med seboj povezana z nagnjenimi površinami. To ustvarja izkušnjo brez ovir, saj je prirejena tudi za otroške vozičke in uporabnike invalidskih vozičkov.
Pred vhodom stoji legendarni Porsche Diesel Junior traktor, ki je bil v proizvodnji od leta 1952 do 1963.
Tudi legendarni Hrošč stoji pred vhodom.
Hans-Peter Porsche, vnuk legendarnega konstruktorja Ferdinanda Porscheja, je svoje sanje o enem muzeju ostvaril pred skoraj desetimi leti.
Še ena zgodovinska Märklinova ladja, parnik s pogonom na ‘mlinski’ kolesi.
Kaj lahko vidimo v tej sanjski delavnici!!
Model železniškega sistema v merilu 1:87 (H0) na 400 kvadratnih metrov. Do 80 od 200 vlakov se hkrati nadzorovano premika na približno tri kilometre dolgi progi na 400 kvadratnih metrov velikem sistemu in premaguje višinsko razliko do 4 metrov. Številni računalniki nadzirajo potovanje vlakov ki potujejo tudi skozi replike različnih krajinskih regij Bavarske, Avstrije in Švice. Železniški sistem je umeščen v zatemnjene prostore, tako da lahko obiskovalci še bolj intenzivno doživijo svetlobne in barvne učinke. Model železnice vzdržuje 10 zaposlenih, ki popravljajo vlake, jih servisirajo in izdelujejo makete hiš in okolja.
Na več kot 400(!) kvadratnih metrih je postavljena impozantna maketa železnice v sistemu H0 (merilo 1:86).
V enem od prostorov prikazujejo največjo javno dostopno zbirko pločevinastih igrač na svetu iz zlate dobe obdobja 1860 do1930.
95-letnici znamenite gorske dirke Gasberg v bližini Salzburga je posvečena posebna razstava rekvizitov kot tudi vozil.
Organizirajo tudi posebne tematske razstave. Trenutno je v eni od dvoran predstavljena 95 letnica znamenite gorske dirke Gaisbergrennen. To gorsko dirko blizu Salzburga so prvič organizirali 16. maja leta 1929.
Porsche 910/8 letnik 1967, dirkalnik s pospeškom od 0 do 100 km/h potrebuje le dobre štiri sekunde. Zaradi omejitve pri homologaciji je prototip je ostal unikat.
Tudi Alfa Romeo Giulietta SZ Zagato se je leta 1929 udeležila te gorske dirke.
V spomin na šestdeseta leta je bil tukaj tudi Ford Thunderbird iz leta 1962. Na kratko poznan kot T-Bird velja za eno izmed klasik ameriškega avtomobilizma.
Šestdeseta leta, čas Beatlov, Elvisa, mini kril in tudi Pop Arta. V tem stilu je tudi pobarvan ta VW T1.
Porsche RSK 1600 se je v začetku šestdesetih let večkrat udeležil gorske dirke Gaisberg, voznika sta bila Edgar Barth in Sepp Greger.
Porsche Boxter Bergspyder, leta 2015 izdelan koncept, njegova ime in design temeljita na modelu 909 Bergspyder iz leta 1968.
Od leta 1964 naprej je Porsche uporabljal model 904 Carrera GTS na številnih dirkah in tam dosegel številne zmage. Toda Porsche 904 GTS so uporabljali tudi zasebni dirkači na dirki Gaisberg.
Aktualna posebna razstava so 60 ta leta, polna oblikovalskih ikon in idolov. Med njimi je tudi Porsche 911, neločljivo povezan s šestdesetimi leti prejšnjega stoletja. Dizajn v treh številkah in začetek mita.
Georg Gedl
Foto: Georg Gedl in Traumwerk.de