Schuco in Solido: nova kolekcija Schuco in Solido: nova kolekcija
Nastanek nemške tovarne igrač Schuco sega v leto 1912. Takrat je nastalo podjetje Spielzeugfirma Schreyer & Co, ki se je leta 1921 preimenovalo v... Schuco in Solido: nova kolekcija

Miniature postajajo vse bolj natančno izdelane. Pod tem 934 se jasno vidi veliko turbopuhalo …

Nastanek nemške tovarne igrač Schuco sega v leto 1912. Takrat je nastalo podjetje Spielzeugfirma Schreyer & Co, ki se je leta 1921 preimenovalo v Schuco, kar je menda sestavljanka iz besed Schreyer und Company. Vse od začetka so izdelovali tehnično dokaj zapletene igrače (pretežno iz pločevine), med njimi tudi avtomobile in tovornjake.

Leta 1960 so pričeli z danes razširjeno tehniko ulivanja karoserij miniatur v kalup (diecast), najprej v merilu 1:43, kasneje tudi v drugih merilih. Zvečine so izdelovali miniature nemških avtomobilov. Leta 1976 je podjetje bankrotiralo in se znova pobralo šele leta 1993 ter postalo samostojno tri leta kasneje. Izdelovali so nove miniature, a tudi tiste iz prejšnjih let. Danes zdrava znamka sodi pod podjetje Simba Dickie, izdeluje pa zelo natančne miniature tako aktualnih modelov kot starodobnikov.

Solido je francoska znamka miniatur, ki je nastala leta 1930. Bili so eni prvih, ki so miniature izdelovali v ”nezlomljivi” tehniki ulivanja v kalup. Njihove miniature s glede tehnike in izdelave zelo spominjali na tiste Schucove. Tudi Solido se je v 70. soočal s finančnimi težavami, konec 80. pa se je zaradi teh težav moral združiti s podjetjem Majorette. Zanimivo je, da so imeli del svoje proizvodnje tudi v zaporih. Že v 60. letih so izdelovali različne, dokaj natančne miniature francoskih avtomobilskih znamk. V 80. letih so lastniki ugasnili znamko Solido, novi (nemški!) lastniki pa so jo znova pognali leta 1996. Od leta 2010 sodi znamka Solido pod podjetje nemško Simba Dickie – tako kot Schuco. Zadnja leta izdeluje Solido bolj natančno izdelane miniature, namenjene zbirateljem, ne otrokom.

  • SOLIDO FORD MUSTANG SHELBY 2c
  • SOLIDO FORD MUSTANG SHELBY 3c
  • SOLIDO FORD MUSTANG SHELBY 4c
  • SOLIDO FORD MUSTANG SHELBY 1

Ford Mustang Shelby GT500, 2019

Mustang šeste generacije zapeljuje voznike po vsem svetu od leta 2015. Po prenovi (2018) so leta 2019 predstavili športno različico pod že od prej poznanim imenom Shelby GT500. Miniatura je s svojo rdečo livrejo in belimi črtami poklon prvim mustangom! Ta Fast Track Edition je najbolj športna različica s posebnim spojlerjem in brez zadnje klopi. Miniaturo v merilu 1:18 tržijo pod blagovno znamko Solido.

  • 1-18-shelby-mustang-gt500-gruen-421181300-de_00c
  • 1-18-shelby-mustang-gt500-gruen-421181300-de_01c
  • 1-18-shelby-mustang-gt500-gruen-421181300-de_06c
  • 1-18-shelby-mustang-gt500-gruen-421181300-de_04

Ford Mustang GT 2+2 Fastback ‘Bullitt’, 1968

Če je Shelby GT500 avtomobilska ikona, potem ta karizma deloma izvira iz filma Bullit s Stevom McQueenom v glavni vlogi, v katerem McQueen z njim po ulicah San Francisca preganja voznika v Dodgu Chargerju. Film je seveda med prvimi na seznamu ljubiteljev avtomobilov in Mustanga. Prav takšen ‘junaški’ avtomobil, ki je še vedno želja mnogih, v enaki zeleni barvi, kot je bil McQueenov v filmu, ponuja znamka Cshuco v merilu 1:18.

  • 1-18-citrojon-ds-black-421183400-c
  • 1-18-citrojon-ds-black-421183400-en_01c
  • 1-18-citrojon-ds-black-421183400-en_06c
  • 1-18-citrojon-ds-black-421183400-en_08.

Citroën DS, 1955

Citroën DS je ikona avtomobilskega oblikovanja iz Francije. Hidravlično vzmetenje, ki je v kombinaciji s futurističnim dizajnom nudilo neprekosljivo udobje pri vožnji, predstavlja tudi Citroën DS, imenovan tudi ‘boginja’ (izgovorjava déesse po francosko pomeni boginja), eno najbolj priljubljenih vozil. Solido postavlja Citroën DS kot model iz cinka v merilu 1:18 z odpirajočimi vrati in z delujočim krmiljenjem. gre za ekskluzivni model Solido Germany Edition v merilu 1:18.

  • 1-18-porsche-935-mobydick-79-blue-421180700-en_00c
  • 1-18-porsche-935-mobydick-79-blue-421180700-en_02
  • 1-18-porsche-935-mobydick-79-blue-421180700-en_03
  • 1-18-porsche-935-mobydick-79-blue-421180700-en_01c
  • 1-18-porsche-935-mobydick-79-blue-421180700-en_09c

Porsche 935/78 ‘Mobby Dick’, 1979

Čeprav je Porsche razvijal nov avtomobil za vzdržljivostne dirke 956, je Mobydick na dirkah še naprej opozarjal nase in kar je še pomembneje, še naprej je dosegal zmage. Pomembni novosti sta bili vpeljava vodno hlajenih glav in 4-ventilska tehnika, njegova moč pa je znašala do 634 kilovatov. Leta 1982 je britanska dvojica John Fitzpatrick in David Hobbs končala na četrtem mestu v 24 urah Le Mansa z 935 ‘Moby Dick’ in zmagala v kategoriji IMSA/GTX. Miniatura znamke Solido je v merilu 1:18.

  • porsche-934-rsr-monaco-blue-1-18-450034100-en_00c
  • porsche-934-rsr-monaco-blue-1-18-450034100-en_01c
  • porsche-934-rsr-monaco-blue-1-18-450034100-en_03c
  • porsche-934-rsr-monaco-blue-1-18-450034100-en_05
  • porsche-934-rsr-monaco-blue-1-18-450034100-en_06
  • porsche-934-rsr-monaco-blue-1-18-450034100-en_04

Porsche 934

Sredi sedemdesetih let prejšnjega stoletja so, da bi lahko ponudili dirkalnik Porsche, ki je sposoben zmagati po predpisih FIA skupine 4 in pripadajočih tekmovanjih nemškega avtomobilskega prvenstva, ameriške serije IMSA GT in svetovnega prvenstva v športnih avtomobilih, razvili Porsche 934. Hkrati je podjetje iz Zuffenhausna razvilo tudi Porsche 935 za skupino 5 in Porsche 936 za skupino 6 svetovnega prvenstva v športnih avtomobilih. Medtem ko sta bila 935 in 936 prvotno namenjena samo za uporabo v Porschejevi delovni ekipi, naj bi Porsche 934 ponudili tudi zasebnim dirkalnim hlevom. Zaradi predpisov skupine 4 so bile dovoljene le zelo omejene spremembe karoserije glede na serijski avtomobil. Tako so zakovičeni podaljški kril in prednji spojler, ki sega skoraj do tal in ima velike odprtine za zrak, najbolj vidne lastnosti, ki ločijo avtomobil od cestnega Porscheja 930 Turbo, na katerem temelji. Skrbno ročno izdelan model Schuco Porscheja 934 ima številne funkcije in je s svojimi številnimi dirkaškimi detajli vabilo na pravo potovanje odkrivanja skozi dirkaško tehnologijo iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja.

  • bmw-glas-3000-v8-blue-1-43-450913200-en_00c
  • bmw-glas-3000-v8-blue-1-43-450913200-en_03c
  • bmw-glas-3000-v8-blue-1-43-450913200-en_02c
  • bmw-glas-3000-v8-blue-1-43-450913200-en_01c

BMW-Glas 3000 V8

Hans Glas GmbH iz Dingolfinga, ki je bil ustanovljen leta 1883 v Pilstingu kot tovarna kmetijskih strojev, je s proizvodnjo svojega skuterja Goggo na začetku petdesetih let prejšnjega stoletja vstopil v donosen posel z dvokolesnimi vozili. Leta 1955 je bil z velikim uspehom predstavljen majhen avtomobil, znan kot Goggomobil, ki je ponujal prostor za dva odrasla in dva otroka in je stal 3.000 nemških mark. V naslednjih letih se je Glas vse bolj razvijal v resnega proizvajalca avtomobilov. To je pripeljalo do predstavitve modela Glas 2600 V8 na avtomobilskem salonu v Frankfurtu (IAA) leta 1965.

Zelo eleganten kupe ima karoserijo, ki jo je oblikoval Frua, in motor V8, ki ga je razvilo podjetje Glas. Ta čudoviti športni kupe, imenovan tudi ‘Glaserati’, se žal ni izkazal za komercialno uspešnega in tudi zato je leta 1966 BMW AG prevzel znamko Glas. Tam se je proizvodnja kupeja nekaj časa nadaljevala pod imenom BMW-Glas 3000 V8 s še pri Glasu povečanim motorjem ter z nekaj drugimi manjšimi spremembami. Tako je med drugim dobil tudi značko BMW na motorni pokrov ter na platišča, ne pa tudi značilnih ledvičk na motorno masko. Do maja 1968 so jih – navkljub konkurenčni ceni – izdelali zgolj 389. Miniatura znamke Schuco je v merilu 1:43.

Georg Gedl

Foto: Schuco, Solido