Range Rover Velar D300 HSE R-Dynamic Range Rover Velar D300 HSE R-Dynamic
Na stičišču dveh Prej ali slej se je moralo zgoditi; JLR pomeni Jaguar Land Rover, športni terenci so modna zapoved in samo vprašanje časa... Range Rover Velar D300 HSE R-Dynamic

Range Rover Velar D300 R-Dynamic HSE: britanski posebnež, a z razlogom. Pravzaprav z veliko razlogi.

Na stičišču dveh

Prej ali slej se je moralo zgoditi; JLR pomeni Jaguar Land Rover, športni terenci so modna zapoved in samo vprašanje časa je bilo, kdaj se bosta srečala.

Izvolite: Land Rover (točneje: Range Rover) je srečal Jaguar, Velar je srečal F-Pace.

***

Velar je tisti Range Rover, ki je nastal na enaki (mimogrede: pretežno aluminijasti!) platformi kot Jaguarji F-Pace, XE in XF, s katerimi si deli tudi tekoči trak, z F-Pacom pa celo medosno razdaljo. Nič novega, bi rekli že vsaj desetletje, pa tudi nič hudega za kupca, je pa to informacija, ki poznavalcu precej pove o tehniki.

  • 1VK_7615l
  • 1VK_7585al
  • 1VK_7587l
  • 1VK_7557a
  • 1VK_7568la
  • 1VK_7533a
  • 1VK_7569a
  • 1VK_7599a
  • 1VK_7515
  • 1VK_7516
  • 1VK_7517
  • 1VK_7518
  • 1VK_7519
  • 1VK_7520
  • 1VK_7521
  • 1VK_7530
  • 1VK_7531
  • 1VK_7532
  • 1VK_7534
  • 1VK_7522
  • 1VK_7529
  • 1VK_7524
  • 1VK_7523
  • 1VK_7525
  • 1VK_7526
  • 1VK_7527
  • 1VK_7528
  • 2018-03-21 18.53.32
  • 2018-03-21 18.53.18

Velar je tudi tisti Range Rover, ki vozi vštric z modelom Range Rover Sport, vsaj ko gre za velikost oziroma za velikostni razred, res pa si ne delita platforme. Tudi to najbrž nekaj pove.

Zapisano čisto po občutku: zdi se, da tako položne prednje šipe ne Land Rover ne Range Rover še ni imel. Ker vemo: zgodba po imenu Land Rover je danes zgrajena na uspešnem terenskem poreklu, kjer aerodinamika (in videz) dolgo ni(sta) igrala pomembne vloge. Danes je seveda drugače in Velar ni pravi terenec – vsaj po strogih merilih te znamke ne.

Izhajajoč iz istega drži tudi, da nekoliko ‘terensko’ okorna notranjost ne moti. Pač daje manj na estetiko potez in površin in več na pripadnost. Edino … Volanski obroč pri tej znamki še nikoli ni bil pregrešno lep, tu pa se zdi, da bi šel kljub izdatni nastavitvi lahko še nekoliko bolj navzdol. Poleg tega je v teoriji čudovita kombinacija mehanike in dotika navolanskih gumbov v praksi nekoliko neprijetna.

  • 1VK_7550a
  • 1VK_7549a
  • 1VK_7624rl
  • 1VK_7546a
  • 2018-03-20 16.52.36
  • 1VK_7544
  • 1VK_7543
  • 1VK_7537
  • 1VK_7538
  • 1VK_7536
  • 1VK_7571rla
  • 1VK_7571rlacsh
  • 2018-03-21 14.44.21a
  • 2018-03-21 17.08.48
  • 1VK_7545
  • 1VK_7547r
  • 1VK_7541
  • 1VK_7539r
  • 1VK_7540a
  • 2018-03-21 20.41.52
  • 1VK_7542
  • 1VK_7551a
  • 1VK_7622
  • 1VK_7623
  • 2018-03-20 14.58.28sh
  • 1VK_7554a
  • 1VK_7555a
  • 1VK_7552b

Ko gre za materiale, zasnovo in izdelavo, je notranjost brez pripomb. Na sedežih se krasno sedi in prostora je dovolj tudi za nadpovprečno velike. Zagotovo pa v oči najbolj padeta dva osrednja zaslona, ki fascinirata tako z obliko kot s kakovostjo slike, kar spominja na najboljše mobilne telefone in tablice.

Zaslona sta nadomestila skoraj vse gumbe, zdaj so tam le še trije; eden je za zvok, dva pa strežeta delu s spodnjim zaslonom in ker sta delno digitalizirana, lahko v različnih položajih menija upravljata različne funkcije. Dobro zamišljeno in dobro izvedeno, a je zaradi (pre)malo gumbov zdaj za marsikateri cilj – kljub dobri logiki in dobrim menijem – preprosto preveč tipkanja.

Že nekaj časa so tudi merilniki ‘le’ zaslon; v osnovi brez pripomb, razen tiste, ki je že nekaj časa znana pri tej znamki: preklop med dvojnim potovalnim računalnikom je krepko preveč zapleten. Sicer pa merilniki ponujajo pet različnih pogledov, kar je tudi smiselno izkoriščanje digitalizacije merilnikov in je (lahko) vozniku uporabno.

  • 2018-03-21 18.11.30
  • 2018-03-20 14.34.59-1
  • 2018-03-20 14.35.49
  • 2018-03-20 14.37.46-1
  • 2018-03-20 14.51.08a
  • 2018-03-20 14.51.43-1
  • 2018-03-20 14.52.01-1
  • 2018-03-20 14.54.21
  • 2018-03-20 14.54.31-1
  • 2018-03-20 14.54.35
  • 2018-03-20 14.54.48
  • 2018-03-20 17.32.29
  • 2018-03-20 17.32.39
  • 2018-03-20 17.32.46
  • 2018-03-20 17.32.55
  • 2018-03-20 17.33.04
  • 2018-03-20 17.33.13
  • 2018-03-20 17.33.20
  • 2018-03-20 17.34.44
  • 2018-03-20 17.34.56
  • 2018-03-21 16.55.16
  • 2018-03-21 16.55.27

V avtomobilu, ki ima ob najboljšem osnovnem paketu še za skoraj dvajset tisočakov dodatne opreme, se človek res ne more počutiti slabo, sploh pa ne ob avdio sistemu Meridian, kdor rad uživa ob glasbi. Velja tudi za potnike na zadnji klopi, ki imajo tu resnično veliko od življenja, vključno z električno nastavljivostjo naklona naslonjala zadnje klopi.

Predvsem za otroke so vratne kljuke, ki se pogreznejo v karoserijo, strašanska zabava, ki pa v resnici nima neke velike praktične vrednosti. Za starše in še posebej za voznika je bolj navdušujoče dejstvo, da zna biti takole motoriziran Velar kralj avtomobilske ceste: pri čisto normalni vožnji je (skoraj pre)hitro na merilniku 180; tudi pomisliš ne, pa še čisto lepo se pelje. Je pa jasno: težišče je previsoko, da bi ga primerjal s športno limuzino (XE, XF), saj pri 190 ni več tako lepo vodljiv.

Navora in odziva menjalnika je toliko, da je z ne prav veliko plina pri manjših hitrostih na merilniku pospeška hitro 0,6 g. Ko je menjalnik v načinu Sport in vozna dinamika v Dynamic, pri ročnem pretikanju pri 3.200 vrtljajih v minuti menjalnik skoraj hipno pretakne v višjo prestavo (vrtljaji padejo na 2.800) in Velar se zdi nadvse dinamičen – sploh za športni terenec. Tudi med ovinki je takrat prijeten, a spet – ne kot XE. Da ne bo pomote.

Ker: ko zdrsne, seveda zdrsnejo vsa štiri kolesa. In: precejšnja masa na visokem težišču. Ni več prijetno, kot je denimo z Lancio Delto Integrale. Res je, da v nekem hipu vskoči stabilizacijski DSC, hočem le reči, da je tu 4-kolesen pogon namenjen povsem drugim rečem.

Prvič, jasno, poslabšanim pogojem na običajnih cestah, recimo snegu. In drugič, ker je to vendarle Land (oprostite: Range) Rover, terenu. Tu nemške (najbrž pa tudi švedske) tekmece zlahka spravi v kot; že sam 4-kolesen pogon je absolutno primerljiv, ima pa Velar (lahko) samodejno zaporo sredinskega in zadnjega diferenciala, več raznim terenskim okoliščinam prirejenih (in predvsem: učinkovitih) voznih programov in nekaj koristnih informacij, namenjenih terenski vožnji. Plus štiri kamere za 180-stopinjski nadzor nad bližnjo okolico.

Je pa pri tem res tudi, da karoserija ni povsem terensko toga (kar je na nek način razumljivo) in da pri vožnji po terenu neki asistenčni sistemi bolj ali manj več čas piskajo. Nek splošen gumb za izklop bi prišel še kako prav.

***

Prav pri terenskih sposobnostih je Velar vsaj korak naprej od F-Paca, a ne glede na to: tu se stikata znamki Jaguar in Land (Range) Rover. Paleta ponudbe je s tem popolna in zaokrožena.

Vinko Kernc

Pohvale

+ videz zunanjosti

+ učinkovit 4-kolesni pogon

+ samodejna zapora sredinskega in zadnjega diferenciala

+ informacijska podpora pri terenski vožnji

+ učinkovita vozna dinamika za terensko vožnjo

+ zmogljivosti motorja

+ motor in menjalnik: odzivnost

+ menjalnik, zavolanski ročici za pretikanje, hiter odziv na preklope D-R-D

+ nadzor okolice z zunanjimi kamerami

+ oprema (v splošnem)

+ občutek prestiža v kokpitu

+ avdio sistem

+ izdatna nastavitev prednjih sedežev

+ oprema za potnike zadnje klopi

+ izklopljiv radar tempomata

+ klimatizacija (s tremi stopnjami intenzivnosti)

+ parkirni pripomočki

+ dnevne luči tudi zadaj, možnost uganjenih luči

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ osrednja zaslona (velikost, kakovost)

+ cestne in terenske zmogljivosti

+ prtljažnik

Graje

– gumb za vklop luči z zapleteno logiko

– nagnjenost k rosenju (pri vožnji preko vode)

– brskanje po mapah ključka USB

– volanski gumbi

– premalo gumbov na osrednjem delu (vse na dotik)

– skromen potovalni računalnik, preklopi med dvojimi podatki

Na kratko

Če se človek giblje v denarnih krogih, kjer minus 120 tisočakov ni nek problem preživetja, je takle Velar brez avtomobil za imeti ga. Razen nekaj malenkosti, ki so lahko tudi stvar okusa, je vse v redu: bivati v njem in menda še bolj voziti ga. Lahko je pa zgolj orodje, s katerim lastnik jasno postavi distanco naproti lastnikom X5 in podobnih.

Cene

Range Rover Velar D300 (Base): 79.051 evrov

Range Rover Velar D300 R-Dynamic Base: 82.759 evrov

Range Rover Velar D300 R-Dynamic HSE: 104.020 evrov

Testni Range Rover Velar D300 R-Dynamic HSE: 123.971 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 1° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 22.727 – menjalnik v položaju D – vklopljen program ECO – gume 265/40 R 22 V M+S Pirelli Scorpion Winter – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.050/min: 4,0 l/100 km – 82 dB (7. prestava)

100 km/h, 1.400/min: 5,6 l/100 km – 85 dB (8. prestava)

130 km/h, 1.800/min: 8,3 l/100 km – 97 dB

160 km/h, 2.300/min: 11,2 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 11,1 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: V6 60° – turbodizelski – neposreden vbrizg – gibna prostornina 2.993 cm3 – največji navor 700 Nm pri 1.500-1.750/min – največja moč 221 kW (300 KM) pri 4.000/min

Pogon: samodejni menjalnik (8) – pogon na vsa 4 kolesa, zapora sredinskega in zadnjega diferenciala

Vozna dinamika: Auto, Dynamic, Eco, Comfort, Grass Gravel Snow, Mud Ruts, Sand

Voz in obese: športni terenec – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, teleskopski blažilniki, stabilizator – spredaj in zadaj zračno vzmetenje, elektronsko nadzirani blažilniki– volan z zobato letvijo, električen servo – gume 265/40 R 22 V M+S Pirelli Scorpion Winter

Mere: dolžina 4.803 mm – širina 2.032 mm – višina 1.665 mm – medosna razdalja 2.874 mm – najmanjša razdalja od tal 213-251 mm – rajdni krog med pločniki 11,6 m – notranja širina spredaj ni podatka, zadaj ni podatka – prtljažnik 673/1.731 dm3 – posoda za gorivo 66 l

Mase: vozilo 1.959 kg – nosilnost ni podatka – dovoljena obremenitev strehe ni podatka

Zmogljivosti: največja hitrost 241 km/h – pospešek 0-100 km/h 6,5 s – poraba (kombiniran cikel) 6,4 l/100 km – izpust CO2 167 g/km

Terenske zmogljivosti: najmanjša razdalja od tal 213-251 mm – dovoljena globina vode 650 mm – koti: kot 27,15°, prehodni 23,5°, izstopni 29,07° – dovoljen prečni nagib ni podatka – največji vzpon ni podatka

Foto: VK

Preberite tudi