Ford S-Max 2.5 Duratec 140 kW FHEV ST-Line in Galaxy 2.5 Duratec 140 kW FHEV Titanium Ford S-Max 2.5 Duratec 140 kW FHEV ST-Line in Galaxy 2.5 Duratec 140 kW FHEV Titanium
Še pomite, kupci? Še nedavno tako priljubljeni limuzinski kombiji vseh velikosti so dobili brco v zadnjico. Na trgu ostaja le še nekaj primerkov v... Ford S-Max 2.5 Duratec 140 kW FHEV ST-Line in Galaxy 2.5 Duratec 140 kW FHEV Titanium

Ford S-Max: skupaj z Galaxyem živa priča polpreteklih prodajnih uspešnic.

Še pomite, kupci?

Še nedavno tako priljubljeni limuzinski kombiji vseh velikosti so dobili brco v zadnjico. Na trgu ostaja le še nekaj primerkov v odhajanju, med njimi tudi Fordov nekoč tako uspešni dvojček. Kako ju vidimo danes?

***

Galaxy se je leta 1995 rodil kot Fordova različica Sharana, S-Max, ki so ga pri Fordu označili kot SAV (Sport Activity Vehicle ali športno aktivno vozilo), pa skupaj z drugo generacijo (zdaj čistokorvnega Forda) Galaxya 2006. Tretja generacija Galaxya in druga S-Maxa leta 2015 (prenovljeni 2019) sta bili tudi zadnji in nekaj novih je še po prodajnih salonih Evrope.

  • 1VK_7867rac
  • 1VK_7860
  • 1VK_7876a
  • 1VK_7817
  • 1VK_7823
  • 1VK_7825
  • 1VK_7824
  • 1VK_7829
  • 1VK_7830

Vprašanje ‘kaj se je zgodilo evropskim kupcem, da so zavrgli prostorsko morda najbolj izkoriščene in uporabne družinske limuzinske kombije na račun prostorsko menda najslabše izkoriščenih in potratnih cestnih terencev’ pustimo kakšni drugi rubriki. V tem hipu je namreč zanimiva edinstvena možnost neposredne primerjave splošnega vtisa odhajajočega avtomobilskega razreda in ‘se tako varno počutim’ cestnih terencev.

  • 1VK_4875lawc
  • 1VK_4870cw
  • 1VK_4869lac
  • 1VK_4876
  • 1VK_4872
  • 1VK_4866
  • 1VK_4879
  • 1VK_4880

Galaxy in S-Max sta tehnično isti avtomobil od platforme z identično medosno razdaljo navzgor. Skromna razlika v dolžini gre na račun oblikovalskih sprememb na prednjem in zadnjem delu, odločilna je razlika v višini (86 mm) in obliki strehe na zadnjem delu – pri Galaxyu se proti zadku le malenkostno spusti, pri S-Maxu pa dosti bolj. Prav to je zadosti, da so tudi kupci različni; za Galaxy bolj umirjeni, morda večje družinski, pri S-Maxu bolj dinamični, morda tudi mlajši.

Oba sta še vedno oblikovno privlačna, čedna, korektna.

Za današnje ‘cestno-terenske’ pojme se v obeh Fordih sedi daleč od prednjih koles, na kar se ni težko navaditi, in za današnje razmere nizko (pred prihodom cestnih terencev pa je bilo to že zmerno visoko sedenje), kar je za vožnjo neprimerno boljše. Upoštevaje še Fordov tradicionalno odličen volan (in podvozje), oblikovno udobna in z nastavitvami radodarna sedeža ter dober položaj za volanom se čudovito peljeta in upravljata.

Tudi notranjosti na prednjih sedežih (velja za oba) ni kaj dosti očitati. Za merilnike (ki so digitalni, čeprav se ne zdi tako) še vedno trdimo, da imajo preveč črtic, a stvar ni dramatična. Armaturna plošča je široka in  – zaradi položne prednje šipe – globoka, s predalom na vrhu, s pravilno postavljenimi režami za zrak, z dobro razporejenim, nadpovprečno velikim številom mehanskih stikal (hvalimo!) in z za današnje razmere počasnim operacijskim sistemom Sync za infozabavni sistem. Zaslon je zadosti velik, meniji (s kakšno slabostjo) so intuitivni, avdio sistem Sony pa več kot le dober. Omeniti je treba še učinkoviti, višinsko prilagodljivi mesti za pločevinko ali pollitrsko plastenko med sedežema (še danes je to redkost) in uporabno postavljene svetilne elemente ambientalne osvetlitve v vratnih predalih, ob kljukah za odpiranje vrat ter k stopalom.

S-Max je razvajal s kombinacijo usnja in Alcantare ter z rdečimi šivi, Galaxy pa ‘le’ z usnjem. Šlo je za dva različna paketa opreme (ST-Line in Titanium) in Galaxy Titanium je še naprej razvajal z nastavitvijo bočnega oprijema tako na sedalu kot na naslonjalu, z nastavitvijo usločenosti naslonjala v treh višinah in s tremi stopnjami intenzivnosti masaže – vse za oba sedeža! Plus ogrevanje in pri Galaxyu še zračenje.

Za oba velja, da sta v notranjosti med vožnjo prijetno tiha, da se v vročih dneh sliši ventilator klimatske naprave. Trušč naraste le, ko voznik pohodi stopalko plina, kar je klasičen primer pri neskončnostopenjskem menjalniku CVT.

  • 1VK_4847a
  • 1VK_4844r
  • 1VK_4848a
  • 1VK_4849
  • 1VK_4851
  • 1VK_4852
  • 1VK_4853r
  • 1VK_4855r
  • 1VK_4856
  • 1VK_4859
  • 1VK_4860
  • 1VK_4857

Če je prostor pred in okoli prednjih sedežev v obeh enak, velja nasprotno za njima. S-Max ima zadaj eno vrsto sedežev. Ne klopi. To pomeni, da gre za tri sedeže enakih mer, ki jim je zato moč posamično nastavljati odmik od prednjih sedežev (najmanj 10 cm) in naklon naslonjala. Jasno, tovrstni avtomobili so imeli (in tudi pričujoča Forda sta jih imela) mizice na hrbtih prednjih sedežev, ki so se od vselej zdele le pogojno uporabne, poleg tega pa tudi zmanjšujejo uporabnost žepov pod njimi.

Sedeži se tudi posamično zložijo (in hkrati poglobijo, a vseeno ostane nekaj stopničke v kar 700-litrski prtljažnik), potnikom pa so v dolgih vratih namenili tudi rolete.

  • 1VK_7835
  • 1VK_7836
  • 1VK_7837
  • 1VK_7833r
  • 1VK_7838
  • 1VK_7839r
  • 2023-04-06 18.12.36
  • 2023-04-06 18.12.49
  • 2023-04-08 15.48.03
  • 1VK_7840
  • 1VK_7843
  • 1VK_7851
  • 1VK_7831
  • 1VK_7856
  • 1VK_7858
  • 1VK_7853
  • 1VK_7854l
  • 1VK_7845r
  • 1VK_7847
  • 1VK_7849r

Galaxy ima vse našteto, a še dva posamična sedeža v tretji vrsti, kamor zmorejo sesti le drobni odrasli. Ko so vsi sedeži za prvo vrsto zloženi, je nastala površina ravna; v prtljažniku so gumbi za električno podiranje sedežev druge vrste ter za podiranje in dviganje(!) naslonjal sedežev tretje vrste. Več kot prikladno, saj je sicer ročnega dela s petimi sedeži kar precej.

Prtljažnik je v splošnem pri S-Maxu seveda manjši (nižji strop), a je zadaj globlji, saj tam nima sedežev. V splošnem za oba velja, da dajeta s prostorom in udobjem notranjosti močno lekcijo cestnim terencem primerljive cene in oziroma ali zunanje dolžine.

Zadnji dobri dve leti sta S-Max in Galaxy na voljo le še s hibridnim bencinskim pogonom; dizel je vztrajal do jeseni 2021, bencinski pa le do jeseni 2020. Klasičen hibrid ima bencinski motor razmeroma velike prostornine in razmeroma majhne moči, a gre oboje na račun boljšega izkoristka motorja, pri moči pa pomaga elektromotor. Odziv pogona z mesta je sicer vzoren, a od pogona, vključno z menjalnikom CVT, ne gre pričakovati neke izstopajoče dinamike; do kakih 120 kilometrov na uro je spodobno odziven in voljan, potem pa mu zmanjka sape. Menjalnik nima ne fiksnih prestav, ne športnega programa. Je pa kljub temu poraba goriva presenetljivo ugodna in se med obema le malenkostno razlikuje (delno na razliko vplivajo tudi letnemu času ustrezne gume): pri dokaj živahni vožnji na vseh vrstah cest zmoreta 100 kilometrov prevoziti z do osmimi litri.

Pri tako temeljitemu opisu seveda ne bi bilo pošteno izpustiti omembe tradicionalno odličnega Fordovega podvozja: tihega, z malo nagibanja v ovinkih, sposobnega (dosti bolj kot cestni terenci) udobno blažiti tudi neprijetne prečne grbine, v kombinaciji z volanom pa lahkotno prijetnega in hkrati dinamičnega, ko gre za vodenja vozila.

***

Izza volana in v splošni uporabi, misleč na celotno notranjost s prtljažnikom vred, sta Fordova dvojčka še vedno odlična, v mnogočem pa tudi boljša od tistega, kar je kupcem danes najbolj všeč.

Vinko Kernc

***

Hvalimo

+ lahkotnost upravljanja

+ okusna notranjost, kombinacije

+ prostornost, udobje

+ oprema prednjih sedežev (Galaxy)

+ nastavitve sedežev druge vrste

+ sedem sedežev, električno zlaganje (Galaxy)

+ poraba goriva

+ odziv pogona z mesta

+ številna klasična stikala

+ notranji predali

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ izklopljiv sistem prosti zdrsu pogonskih koles

+ izklopljiv radar tempomata

+ ogrevanje prednje šipe

+ sistem za prečni promet zadaj (RCTA)

+ avdio sistem

+ klasičen vhod USB

+ dinamično (in udobno) podvozje, volan

+ mesta za pločevinke/plastenke spredaj

+ osvetlitev predalov

+ odpiranje vrat prtljažnika na zamah

+ cev za gorivo brez čepa

+ poraba goriva

+ rolete za zadnje bočne šipe 

Grajamo

– težko odstranljivo rolo prtljažnika (S-Max)

– predvajalnik glasbe ne preskakuje med mapami na ključku USB

– zmogljivosti pri večjih hitrostih

– počasen sistem Sync 

Na kratko

Čeprav gre za dvojčka, sta po svojem značaju dvojajčna: eden bolj dinamičnega videza in namenjen le petim, drugi tipično (veliko)družinski, namenjen sedmim. Oba pa se lahko mirno in zlahka kosata z današnjimi avtomobilskimi trendi: tako z ergonomijo, uporabo in prostornostjo kot z dinamiko vožnje. 

Cene

Ford S-Max/Galaxy 2.5 Duratec 140 kW FHEV: vozila na voljo le še iz zaloge

Testni Ford S-Max (Galaxy) 2.5 Duratec 140 kW FHEV ST-Line (Titanium): 47.880/52.210 evrov (cene testnih vozil po zadnjem ceniku)

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.) 

Tehnični podatki Ford S-Max 2.5 Duratec 140 kW FHEV ST-Line in Galaxy 2.5 Duratec 140 kW FHEV Titanium

Karoserija: limuzinski kombi, 5 vrat, 5 (*7) sedežev

Motor: 4-valjni – bencinski (Atkinson), posreden vbrizg, 2.488 cm3 – največji navor 200 Nm pri 4.500/min** – največja moč 110 kW (150 ‘konj’) pri 5.500/min – hibridna tehnologija – elektromotor: največji navor: ni podatka – največja moč 98 kW (133 ‘konj’)** pri ni podatka – sistem: največji navor 200 Nm – največja moč 140 kW (190 KM)

Pogon: neskončnostopenjski menjalnik – pogon na prednji kolesi – gume 235/50 R 18 Y Michelin Primacy 4 (*235/50 R 18 V M+S Continental WinterContact TS870P)

Mere: dolžina 4.804  (*4.853) mm – širina 1.916 mm – višina 1.684 (*1.770) mm – medosna razdalja 2.850 mm – najmanjša razdalja od tal: 141 (142) mm – rajdni krog 12,0 (*11,7) m – notranja širina spredaj 1.531 mm, druga vrsta 1.535 mm, tretja vrsta / (*1.359 mm) – prtljažnik 700/2.200 (*200-250/2.339) l – posoda za gorivo 65 l

Mase: vozilo 1.845 (*1.955) kg – nosilnost 505 (640) kg – nosilnost strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 185 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,8 (*10,0) s – poraba normno 6,4 (*6,4-6,5) l/100 km, test 7,6 (*8,0) l/100 km – izpust CO2 146-147 (*148-149) g/km

* Galaxy; ** neuradni podatki

Foto: VK, Tim Kernc