CMC: Jaguar C-Type CMC: Jaguar C-Type
Zgodovina Moštvo Ecurie Francorchamps je leta 1952 ustanovil dirkač Jacques Swaters. Belgijsko moštvo, ki je tekmovalo pretežno s Ferrariji, je sodelovalo na več dirkah... CMC: Jaguar C-Type

Jaguar C-Type, ikona športnega avtomobila iz zgodnjih petdesetih let

Zgodovina

Moštvo Ecurie Francorchamps je leta 1952 ustanovil dirkač Jacques Swaters. Belgijsko moštvo, ki je tekmovalo pretežno s Ferrariji, je sodelovalo na več dirkah formule 1 od leta 1952 do 1954, edino zmago pa je doseglo z lastnikom ekipe za volanom na dirki Avus leta 1956, ki ni štela za svetovni pokal.

Ecurie Francorchamps je do leta 1978 nastopalo tudi na dirkah s športnimi avtomobili. Toda njegov začetek lahko najdemo v uporabi Jaguarjev. Bilo je leta 1953, ko je belgijska ekipa sodelovala z Jaguarjem v Le Mansu. Navdušen nad njihovim devetim mestom je šef Jaguarja William Lyons poslal Belgijce na preostale dirke sezone v Spa in na Nürburgring. Ecurie Francorchamps se je julija v Spa 24 ur pomeril z Rogerjem Laurentom in Jacquesom Swatersom, vendar je utrpel dirkalnik okvaro motorja, ki je povzročila predčasno upokojitev. Belgijcem se je isto konec avgusta spet zgodilo na dirki v Eifelu: upokojitev je bila prisiljena zaradi poškodbe motorja.

Po tej dirki so šasijo XKC 047 poslali nazaj v Jaguar Cars Ltd. v Coventry po nov motor s sistemom uplinjača Weber in po spremenjeno zadnje vzmetenje lahkega modela. Potem je bil C-Type XKC 047 predan Dunlopu kot testno in razvojno vozilo. Kasneje je XKC 047 nadaljeval z dirkanjem vse do leta 1959. Od leta 1963 je več kot pol stoletja ostal v lasti ene družine. Bil je temelj pomembne kolekcije Jaguar Guya Griffitha v južni Angliji. Leta 2016 je bilo podvozje XKC 047 na dražbi Bonham v Monaku prodano za 7,2 milijona evrov – neobnovljeno in popolnoma verodostojno.

Ecurie Francorchamps se je v sezoni 1954 vrnil na tekmovanje z Jaguarjem C-Type (XKC 011), ki je bil obnovljen in opremljen z uplinjači Weber. Še enkrat je bil uspešen: četrto mesto v Le Mansu, tretje mesto na 12 urah Reimsa in sedmo mesto na dirki turističnih vozil.

  • SLIKA 1-A
  • SLIKA 1-C
  • SLIKA 2-A
  • SLIKA 2-B
  • SLIKA 2-C
  • SLIKA 2-D
  • SLIKA 2-E
  • SLIKA 3-A
  • SLIKA 3-B

CMC Jaguar C-Type

Pri nemško-kitajskem izdelovalcu miniatur CMC so izdelali natančno, ročno izdelano miniaturo tega modela iz kovine, ki jo sestavlja kar 1.162 delov. Pokrov motorja se odpira in zaklepa. Motor je realistična kopija vrstnega 6-valjnika s pripadajočimi komponentami, cevmi in kabli. Izpušne cevi, trikotna prednja prema, hidravlični blažilniki, vzmetenje iz vzdolžnih vzvojnih drogov, toga zadnja prema s prečnimi vzvojnimi vzmetmi in pripadajoča vodila so kovinski. Rešetka hladilnika je ročno izdelana iz nerjavnega jekla, hladilni sistem ter vodi za gorivo in olje so prav tako izdelani v podrobnostih. Celo pokrov za gorivo je avtentično izdelan. Voznikova vrata se odpirajo na tečajih resničnega videza. Voznikov in sovoznikov sedež sta odeta v usnje. Kolesa z nerjavnimi naperami in nastavki so na aluminijastih platiščih, pri čemer so osrednje matice izdelane z levimi oziroma desnimi navoji, odvisno od strani vozila. Karoserija je odeta v originalne barve, štartne številke pa so natisnjene z izpopolnjeno metodo tiskanja s tamponi.

CMC Jaguar C-Type (zelen), zmagovalec 24h Francija, 1953

Tony Rolt / Duncan Hamilton št. 18, Jaguar Racing Team

Omejena izdaja 1.500 kosov

Po presenetljivo jasni zmagi za C-Type leta 1951 in katastrofalnem neuspehu ekipe leto kasneje so bile temeljite priprave na Le Mans 1953 natančno izvedene. Jaguar Cars Ltd. je poslal v Francijo štiri vozila. Nagrada za vloženo delo: zmaga! 14. junija 1953 ob 16:00 so bili dirkači Jaguarja na cilju – vsi nastopajoči C-Typi so prečkali ciljno črto, prvo, drugo, četrto in deveto mesto je bilo njihovo.

CMC Jaguar C-Type (rumen), 24h Francija 1953

Roger Laurent / Charles de Tornaco, št. 20, Ecurie Francorchamps

Omejena izdaja 1.000 kosov

Klasika na daljavo v Le Mansu je bila Jaguarjev glavni cilj že na začetku, trženjski učinek uspeha pa je bil dobro znan. Ecurie Francorchamps, ustanovljen leto prej, je v Le Mans prišel kot ‘podpora’ delovne ekipe Jaguarja s tremi vozili in užival enako podporo pri delu kot lahki C-Typi. Rezultat obeh voznikov v skoraj običajnih C-Typih je bil impresiven – de Tornaco in Laurent sta skupno zasedla deveto mesto. CMC zato ponuja razvoj te različice, ki je zanimiva z vidika avtomobilskega športa in barv. Rezultat je miniatura z impresivno karizmo in športno dinamiko.

CMC Jaguar C-Type (rdeč), 1952, XKC 023 (v trenutnem stanju)

Omejena izdaja 1.000 kosov

C-Type, razvit iz modela XK120 za uporabo v avtomobilskem športu, je bil, z izjemo optimiziranega motorja, popolnoma nov. Jaguar je s skupino C-Type dosegel dve skupni zmagi v Le Mansu, med letoma 1952 in 1955 so dirkalne ekipe dosegle veliko (razrednih) zmag na državnih in mednarodnih dirkah. V Coventryju so izdelali 53 kopij tipa C, od tega štiri z lahkimi podvozji.

Georg Gedl

Foto: CMC