Citroen C4 Picasso BlueHDi 120 Feel Citroen C4 Picasso BlueHDi 120 Feel
Vloga: potovalnik Prodaja temelji na statistiki oziroma na verjetnosti. Velja seveda tudi za avtomobile. Kdor si kupi kompakten limuzinski kombi, ima zelo verjetno, poleg... Citroen C4 Picasso BlueHDi 120 Feel

Citroen C4 Picasso: avtomobil prepričljivega videza, a tudi prepričljive uporabnosti.

Vloga: potovalnik

Prodaja temelji na statistiki oziroma na verjetnosti. Velja seveda tudi za avtomobile.

Kdor si kupi kompakten limuzinski kombi, ima zelo verjetno, poleg srednje velike družine, v mislih tudi potovanja.

***

  • 1VK_9815a
  • 1VK_8779
  • 1VK_8776a
  • 1VK_8781a
  • 1VK_8783a
  • 1VK_8785a
  • 1VK_9821a
  • 1VK_9825
  • 1VK_9827ac
  • 1VK_9828
  • 1VK_9835a
  • 1VK_8768
  • 1VK_8773
  • 1VK_8770
  • 1VK_9812a
  • 1VK_9419ac
  • 1VK_8765
  • 1VK_9834a
  • 1VK_9830a
  • 1VK_8766

Tole ni prvi C4 Picasso na testu pri Avtofilu, je pa prvi, pred katerim je bila daljša pot. Dober tisočak v eno, dober v drugo smer. Večina je bila avtomobilskih cest, a tudi nekaj podeželskih in predvsem nekaj mestne gneče, kakršne si počasi obetamo tudi v našem glavnem mestu.

Z nakupom limuzinskega kombija je kupec privolil v kompromis: več notranjega prostora, a – posledično – tudi manj aerodinamično prijazna karoserija, kar seveda neposredno vpliva na porabo goriva. Saj že vemo: dodatna višina in skoraj navpično prisekan zadek sta skregana s prijaznimi zračnimi tokovi okoli karoserije. C4 Picasso tu ni nikakršna izjema.

Verjemimo potovalnemu računalniku in pričnimo z mestno gnečo. Odčitam: 60 kilometrov poti, povprečna hitrost 12 kilometrov na uro in poraba 9,7 litra na 100 kilometrov. Veliko? Jaz bi prej rekel: zelo ugodno. Le leva noga precej trpi, ker je tule menjalnik ročni.

Naslednja meritev oziroma odčitki: avtomobilska cesta, prevoženih 350 kilometrov, nekaj prometa, tako da je pri tempomatu na 150 prineslo povprečje 135 kilometrov na uro. Poraba: 7,2 litra na 100 kilometrov. Tudi zelo dobro, seveda upoštevaje okoliščine, torej upočasnjevanja in vnovična pospeševanja.

  • 2017-03-06 17.00.04
  • 2017-03-07 09.55.49
  • 2017-03-08 15.51.44l
  • 2017-03-08 17.01.16
  • 1VK_9387l
  • 2017-03-08 21.31.00
  • 1VK_9838
  • 1VK_9840
  • 1VK_9841
  • 1VK_9842
  • 2017-03-08 21.57.28

‘Summa summarum’*: 2012 kilometrov merjenja (tule ni šlo za odčitke s potovalnega računalnika) porabe je dalo povprečje 6,97 litra na 100 kilometrov. Potovalni računalnik je pokazal povprečno hitrost 68 kilometrov na uro.

Pa izza volana? Najprej drobni očitki, ki morda še posebej pridejo v poštev na daljših poteh: tipalo za dež včasih ne deluje ustrezno, samodejnost klimatske naprave ni kos hitremu ogrevanju notranjosti (tudi ko izbereš hitro funkcijo), podatek o omejitvah hitrosti ni na voljo, ni uporabnega mesta za plastenke, dolga pot po menijih do temperature hladilne tekočine in ni gumba za pavzo avdio sistema. Vse skupaj ni, da bi človeka odvrnilo od nakupa in v splošnem C4 Picasso, še posebej takole motoriziran, zasluži oceno ‘odličen potovalnik’.

In ko smo ravno pri motorju oziroma pogonu v celem. Turbodizel je iz tiste družine, ki že nekaj let dokazuje svojo odličnost. Pri Citroënu za C4 P ponujajo tudi zmogljivejše, a temu tule za pogoje, o katerih teče beseda, ne manjka nič. Še več: za turbodizla vleče iz zelo nizkih vrtljajev – že pri 1.000 je že lepo opravilen! To pomeni razmeroma dobro elastičnost (velik razpon vrtljajev), 300 Njutonmetrov na dolgo ravni krivulji zagotavlja dobro prožnost in živahnost, o porabi zdaj že vemo veliko, to pa je tudi vse, kar človek potrebuje od motorja.

  • 1VK_8726aw
  • 1VK_8731w
  • 1VK_8732
  • 1VK_8724r
  • 1VK_8721
  • 1VK_8723
  • 1VK_8727a
  • 1VK_8730
  • 1VK_8734a
  • 1VK_8739a
  • 1VK_8736a
  • 1VK_8738
  • 1VK_8740
  • 1VK_8743
  • 1VK_8763a
  • 1VK_8747
  • 1VK_8748
  • 1VK_8750
  • 1VK_8756a
  • 1VK_8758a
  • 1VK_9843

Pa vseeno še nekaj besed o C4 P na splošno z uporabniškega stališča. Voznik si lahko izbere enega od 4 pogledov glavnih merilnikov, kjer je eden nastavljiv, a je njihova skrajna tretjina vselej enaka. Merilniki so veliki in dajejo tudi možnost pogleda navigacije, meniji pa so še vedno zelo dobri, torej preprosto intuitivni. Pri vsem skupaj manjka le krmilnik ali vsaj nekaj klasičnih gumbov.

Navkljub prej omenjeni slabosti deluje samodejnost klimatske naprave v splošnem zelo dobro. Tempomat deluje po novem že od 3. prestave, a šele od 40 kilometrov na uro naprej. Škoda, včasih pride skozi denarnico prav tudi 30 … Pri poglavju uporabnosti je treba izpostaviti zelo praktičen predal v sredini armaturne plošče spodaj, pa tudi sicer z mesti za drobnarije ne bo težav.

V drugi vrsti so trije posamični, za poldrugi decimeter vzdolžno nastavljivi sedeži, ki jim je moč nastavljati tudi naklon naslonjala – tega bodo potniki zadaj na daljši vožnji še posebej veseli. Na naslonjalih prednjih sedežev so (žal?) mreže, dva predala pa sta še pod nogami.

  • 1VK_9845
  • 1VK_9846
  • 1VK_9847
  • 1VK_9848
  • 1VK_9849
  • 1VK_9850
  • 1VK_9851
  • 1VK_9852
  • 1VK_9853
  • 1VK_9854
  • 1VK_9855
  • 1VK_9856
  • 1VK_9857
  • 1VK_9858
  • 1VK_9859
  • 1VK_9860
  • 1VK_9861
  • 1VK_9862
  • 1VK_9863

Prtljažnik sodi med večje in oblikovno zelo primerne, saj ima ravne mejne ploskve tudi pri podaljšanju na račun sedežev zadnje klopi – ker se sedalni del pri polaganju naslonjala hkrati poglobi. Dve lučki, od katerih je ena odstranljiva, sta že nekaj časa zaščitni znak tega Citroëna, tako kot podaljšljivost v razmerju 33:33:33. Pogrešam pa proženje naslonjal od zadaj in bolj uporabna utora za zapiranje zadnjih vrat.

In če sem začel z igranjem vlog: če bi moral vlogo takšnega C4 Picassa primerjati s kakšnim od znanih filmskih igralcev, mi najprej na pamet pade Jack Nicholson. Kar mu štejem izključno v dobro.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 5° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 14.587 km – menjalnik v 6. prestavi – gume 205/55 R 17 V M+S Bridgestone Blizzak LM-25V – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.500/min: 2,4 l/100 km – 84 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.200/min: 2,1 l/100 km – 90 dB (5. prestava)

100 km/h, 1.700/min: 4,3 l/100 km – 85 dB

130 km/h, 2.200/min: 6,3 l/100 km – 93 dB

160 km/h, 2.700/min: 9,5 l/100 km – 93 dB

Testni krog: 7,0 l/100 km

Pohvale

+ pogonski sklop

+ poraba goriva

+ podvozje

+ sistem stop/start

+ lahkotnost vožnje, upravljanja

+ pameten ključ

+ masaža sedežev

+ cev za gorivo brez čepa

+ rolete za zadnje bočne šipe

+ klimatska naprava (v splošnem)

+ notranji predali

+ prilagodljivost zadnje polovice kabine

+ parkirni pripomoček

+ podajanje informacij (merilniki, potovalni računalnik)

+ navodila za uporabo delno tudi preko osrednjega zaslona

Graje

– (pre)malo mest za male plastenke ali vsaj pločevinke

– nima gumba za pavzo avdio sistema

– samodejnost tipala za dež

– izjemno neprijeten opozorilni pisk

– utora za zapiranje pokrova prtljažnika

Na kratko

Preskus dolge poti je opravil z odliko, tako s stališča lahkotnosti vožnje in zmogljivosti kot s stališča ergonomije, uporabnosti, prostornosti in opremljenosti. Nekaj manjših zamer ne pokvari velike slike.

Cene

Citroen C4 Picasso BlueHDi 100 BVM (Live): 21.500 evrov

Citroen C4 Picasso BlueHDi 120 BVM6 Feel: 24.650 evrov

Testni Citroen C4 Picasso BlueHDi 120 BVM6 Feel: 30.940 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.560 cm3 – največji navor 300 Nm pri 1.750 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.500/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: limuzinski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, elektrohidravličen servo – gume 205/55 R 17 V M+S Bridgestone Blizzak LM-25V

Mere: dolžina 4.438  mm – širina 1.826 mm – višina 1.610 mm – medosna razdalja 2.785 mm – najmanjša razdalja od tal 120 mm – rajdni krog 10,8 m (med pločniki) – notranja širina spredaj: ni podatka, zadaj: ni podatka – prtljažnik 537-630/1.710 dm3 – posoda za gorivo 55 l

Mase: vozilo 1.320 kg – dovoljena skupna obremenitev 630 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 189 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,3 s – poraba (kombiniran cikel) 3,8 l/100 km – izpust CO2 100 g/km

Foto: VK

*Končna vsota