Ženeva 2016: kaj bomo kupovali Slovenci Ženeva 2016: kaj bomo kupovali Slovenci
Dve vrsti avtomobilov predstavijo na salonih: takšne, ki jih bomo v kratkem lahko kupili, in druge, ob katerih se morda lahko le cedijo sline... Ženeva 2016: kaj bomo kupovali Slovenci
Ženeva 2016: nekaj zanimivih novosti, ki na naš trg pridejo letos ali zgodaj 2017

Ženeva 2016: nekaj zanimivih novosti, ki na naš trg pridejo letos ali zgodaj 2017

Dve vrsti avtomobilov predstavijo na salonih: takšne, ki jih bomo v kratkem lahko kupili, in druge, ob katerih se morda lahko le cedijo sline – pa naj bodo to (pregrešno dragi) serijski ali le konceptni avtomobili. Izmed prvih je Ženeva prinesla kar nekaj zanimivih novosti, ki bodo še letos mamili Slovence v prodajne salone. Poleg paketa, ki ga bo ponudil koncern VAG, so tu še druge zanimivosti.

Alfa Romeo

  • IMG_3570a
  • IMG_3572a

Glede na pričakovan dvig cen v primerjavi z modelom 159 najbrž prav veliko kupcev nova Giulia ne bo našla, a je pač na začetku abecede in zagotovo jo marsikdo željno pričakuje. Pri Alfi Romeo so tokrat pripeljali na ogled tudi druge, bolj običajne različice, saj smo doslej lahko občudovali le super športno Quadrifoglio. Toda veliko športnosti bo tudi v šibkejših Giuliah, začenši z lahkim kardanom (ogljikova vlakna!) ter motorjem in podvozjem (aluminij). Zato bo Giulia z 2,2-litrskim dizlom tehtala zgolj 1.374 kilogramov! Ta 4-valjni motor zmore 110 kilovatov (150 ‘konj’) in 380 Njutonmetrov ali 132 kilovatov (180 ‘konj’) in 450 Njutonmetrov. Bencinski motor bo 2-litrski 4-valjnik s tehnologijo MultiAir ter z neposrednim vbrizgom, kar mu bo prineslo 147 kilovatov (200 ‘konj’) in 330 Njutonmetrov. Slaba novica: medtem ko bo dizel na voljo z ročnim (6) ali s samodejnim (8) menjalnikom, bo bencinska različica menda imela le samodejnega. Pri znamki obljubljajo, da bo avtomobil v večini držav moč naročiti po 15. aprilu.

Fiat

  • IMG_3342a
  • IMG_3339a
  • IMG_3605a
  • IMG_3337a
  • IMG_3338a
  • IMG_3602a
  • IMG_3604a
  • IMG_3341a
  • IMG_3582a
  • IMG_3578

Sodeč po ogledih objav na spletu bo – vsem slabim mnenjem nekaterih – novi Tipo deležen veliko zanimanja, še posebej zdaj, ko je Fiat na ogled pripeljal dve, za Evropo ključni karoserijski različici, kombilimuzino in kombi. Obe sta na prednjem delu oblikovno enaki limuzini, povsem drugačni pa sta bočna silhueta in zadek. Slednji se morda pri obeh karoserijah zdi nekoliko manj skladen s celoto kot pri limuzini, a tako so pri Fiatu pač hoteli – da je oblikovna osnova limuzina, drugi dve pa izpeljanki. Toda kombilimuzina in kombi bosta, namenjeni nekoliko bogatejšim trgom, dobili tudi več opreme (med drugim tehnično naprednejša žarometa in večji Uconnect) in motorjev. V primerjavi z limuzino sta enako široka, pri tem je kombilimuzina dolga 4,37 metra, kombi pa 4,57 metra (limuzina 4,53 metra), kombi pa ima serijska tudi strešna vzdolžna nosilca. Prtljažnik je v osnovi velik 440 oziroma 550 litrov (limuzina 520). Za začetek bo vsega po troje: karoserije, motorji, menjalniki (tudi dvosklopčni) in paketi opreme, le da bodo novima karoserijama dodali še motor 1.4 T-Jet 120 HP (88 kW). Morda velja tu omeniti še novo različico malega 500, 500S, ki je (le) nekoliko športnejšega videza.

  • IMG_3574a
  • IMG_3573a
  • IMG_3577a
  • IMG_3576a

Je pa Fiat tokrat pokazal še dva modela, ki bosta ciljala na dokaj ozko skupino kupcev. Prvi je Fullback, pickup na osnovi Mitsubishija L200, ki naj bi v evropske salone prišel junija. Motor v njem je 2,4-litrski turbodizel s 132 kilovati (180 ‘konj’), menjalnik 5-stopenjski samodejen, pogon pa 4-kolesen z elektronsko zaporo zadnjega diferenciala. Na ogled je bil koncept, namenjen predvsem preživljanju prostega časa. Drugi je poslastica in reinkarnacija originalnega modela 124 Sport Spider (1966!), le da je temu kabrioletu tokrat ime le 124 Spider ter da je pri njem tokrat pod kožo zelo veliko Mazde (MX-5) in le Fiatov 1,4-litrski Multiair s 103 kilovati (140 ‘konj’).

Honda

  • 1VK_8039a
  • 1VK_8040lash
  • 1VK_8041a
  • 1VK_8042ash
  • 1VK_8043a
  • 1VK_8044a
  • 1VK_8045a
  • 1VK_8046a

Menda ima Honda v Evropi najbolj srčne privržence izmed neevropskih znamk. Ti zagotovo komaj čakajo na prihod novega modela Civic, a se bo to žal zgodilo šele v začetku prihodnjega leta. Na ogled je bil še avtomobil v konceptni fazi, a je marsikaj že znanega – že oko opazi nižjo (za 20 mm), širšo (za 30) in daljšo (za 130 mm) karoserijo. Čeprav oblika v osnovi še vedno sledi filozofiji sedanje in prejšnje generacije, se zdi zdaj športnejša. V ponudbi bo sedanji, a prenovljen dizel 1.6 i-DTEC, povsem nova pa bosta bencinska 1.0 in 1.5 (oba) VTEC Turbo. Glede na dokaj oddaljen pričetek prodaje so tudi informacije zelo skope, koncept pa nakazuje, da bo v ponudbi (morda?) tudi različica Type-R.

Honda Civic Hatchback: v Sloveniji naprodaj spomladi 2017.

Hyundai

  • 1VK_7769a
  • 1VK_7757a
  • 1VK_7764a
  • 1VK_7770a
  • 1VK_7768a
  • 1VK_7767a
  • 1VK_7773a
  • 1VK_7771a

Od vseh tule predstavljenih se zdi Ioniq še najbolj oddaljen od prodajnih salonov, a ni in si ga tudi zato kaže zapomniti. Z njim skuša Hyundai stopiti v korak z novimi trendi pri populaciji kupcev avtomobilov. Ioniq je namreč projekt in koncept vozila, ki imajo tri možne pogone: hibriden, priključni hibriden in čist električen. Prva dva poganjata izjemno učinkovit (40 %!) bencinski 1.6 GDI (77 kW/105 ‘konj’, 147 Nm) in elektromotor (32 kW/43,5 ‘konja’, 170 Nm), sistemska moč pogona je 103,6 kilovatov (141 ‘konj’), menjalnik pa je dvosklopčni. Tretji je Ioniq Electric, ki ga poganja elektromotor (88 kW/120 ‘konj’), katerega navor znaša lepih 295 Njutonmetrov že od mirovanja. Dometa naj bi bilo za 250 kilometrov. Pri Hyundaiu nameravajo, za razliko od glavnih tekmecev, kupcem ponuditi nekaj več športnosti, zato tudi dvosklopčni menjalnik in dinamična, 5-vratna karoserija.

Hyundai Ioniq: v Sloveniji naprodaj avgusta (Hybrid), septembra letos (Electric), Plug-In Hybrid sredi leta 2017.

Kia

  • IMG_3213a
  • IMG_3214a
  • IMG_3219a

Glavna atrakcija razstavnega prostora Kie je bil novi model Niro, ki je (v dolžino) rahlo pomanjšani, v medosju pa raztegnjeni Sportage s hibridnim pogonom. V nosu sta dva motorja, bencinski (1.6 77 kW, Atkinsonov cikel) in elektro (32 kW), slednji je vgrajen v ohišje dvosklopčnega menjalnika. Sistemska moč znaša 104 kilovate (141 ‘konj’), ki poganjajo prednja kolesa. Vse skupaj zelo spominja na pogonsko tehniko Hyundaievega Ioniqa, a je razumljivo, saj gre za isti koncern. Za razliko od Ioniqa pa gre tu za avtomobil, ki bo še letos naprodaj.

Kia Niro: v Sloveniji naprodaj septembra letos.

Peugeot

  • IMG_3271a
  • IMG_3263a
  • IMG_3265a

Čeprav gre pri modelu 2008 le za prenovo, bi ji veljalo nameniti pozornost, saj gre za športni terenec, ki je uspešnica tako znotraj ponudbe te znamke kot med tekmeci. Zdaj so mu nekoliko spremenili zunanjost (čvrstejši videz, navpična maska motorja, drugačne zadnje luči, nove barve karoserije, vključno s takšno rdečo kot na fotografijah), obogatili paleto motorjev (60 do 96 kW oz. 82 do 130 ‘konj’), izboljšali povezljivost (MirrrorLink, Carplay) in dodali nekaj novih varnostnih sistemov.

Peugeot 2008: v Sloveniji naprodaj junija letos.

Renault

  • IMG_3518ra
  • IMG_3515a
  • IMG_3520a
  • 1VK_8034a
  • 1VK_8036a
  • IMG_3523a
  • IMG_3524a
  • IMG_3525a

Če kateri, bo med vsemi tule verjetno daleč najbolj prodajan novi Scénic. Ta zdaj ni več le udoben družinski avtomobil, pač pa tudi avtomobil, ki bo marsikomu zares všeč. Pri tem se zdi Renaultova uradna izjava, da kani na novo definirati razred kompaktnih limuzinskih kombijev, kar blizu resnice. Vse skupaj se seveda vrti okoli videza, ki nosi spredaj značilen obraz te znamke, z boka je precej podoben za razred manjšemu Capturju, le zadek je nekako samosvoj. Ne presenečajo velika kolesa (vselej 20 palcev!), konkavna oblika spodnjega dela bočnih vrat pa prav tako ne. Menda je bilo jasno že vnaprej, da bo sredi njegove armaturne plošče velik in pokončen zaslon, pričakovali smo tudi takšne merilnike. Čeprav se zdi od tretje generacije nižji, je od nje višji za dober centimeter, a predvsem po zaslugi za 4 centimetre večje oddaljenosti od tal – kar gre na račun Renaultove filozofije križanja limuzinskih kombijev s športnimi terenci. Vse zunanje mere so milimetrsko narasle, le zadnji previs je zdaj krajši. Posebnost notranjosti je drsna sredinska konzola, ki v prednjem položaju povsem loči voznika in sovoznika, v zadnjem pa med njima razpre prostor. Zadaj je 496 litrov prtljažniškega prostora (26 več kot pri sedanjem), še 63 pa v predalih v kokpitu. Motorjev je za zdaj osem, šest dizlov dCi (70 do 118 kW oz. 95 do 160 ‘konj’) in dva bencinska TCe (85 in 96 kW oz. 115 in 130 ‘konj’), menjalniki pa pretežno ročni (6) in v dveh primerih (z dizloma 110 in 160) 7-stopenjski dvosklopčni.

Ob množici novih Scénicov je tako malce nezasluženo v senci ostal Mégane Grandtour, kombijevska različica novega Mégana, ki ima prtljažnik enako velik kot prejšnji Grandtour, s tem da je od njega za dva centimetra nižji, a tudi za skoraj 7 daljši. Zanimivo pri novem je tudi to, da bo v paketu opreme GT na voljo s 4-kolesnim volanom 4Control.

Renault Scénic: v Sloveniji naprodaj novembra letos.

Renault Mégane Grandtour: v Sloveniji naprodaj oktobra letos.

Suzuki

  • IMG_3493a
  • IMG_3492a
  • IMG_3491a
  • IMG_3490a
  • IMG_3489a

Tudi v Sloveniji je Baleno znano ime za avtomobil te znamke, vendar je ta model živel eno samo generacijo med letoma 1995 in 2001, ko ga je nasledila Liana. Zdaj se Suzuki pripravlja na vnovičen pohod na trge z novim Balenom, prvim od 20 novih vozil, ki jih namerava Suzuki splaviti do leta 2020! Oblikovan v slogu ‘pretakajoče tekočine’ je po informacijah z Japonske že nared za prodajo na tukajšnjih trgih. Zasnovan je na novi platformi, poganjala pa ga bosta sodoben 3-valjni bencinski turbo 1.0 Boosterjet (82 kW/111 ‘konj’, 170 Nm) in nov 4-valjni bencinski 1.2 Dualjet z dvojnim vbrizgom. Baleno je dolg malo manj kot 4 metre, njegov prtljažnik je velik od 355 do 1.085 litrov, te mere pa ga uvrščajo neposredno med majhne avtomobile, kot je denimo Clio.

Suzuki Baleno: v Sloveniji naprodaj predvidoma junija letos.

Toyota

  • IMG_3534a
  • IMG_3533a
  • IMG_3531a
  • IMG_3527a
  • IMG_3526a
  • IMG_3529a
  • IMG_3530a

Vse svoje novosti je Toyota kar sama zasenčila s svojim novim, privlačnim športnim terencem C-HR. Težko se je znebiti občutka, da je Toyoti zelo všeč Nissanov Juke, saj ima tudi C-HR visoka boka in kupejevsko streho, le da je C-HR za razred večji in da ga bo, denimo, lahko poganjala tudi (iz Aurisa in Priusa znana) hibridna tehnika. Drži tudi, da je serijski model zelo podoben istiomenskemu konceptu iz Pariza leta 2014. Poleg hibridnega pogona bo C-HR lahko poganjal tudi 1,2-litrski bencinski turbomotor (85 kW/115 ‘konj’), na nekaterih trgih pa bo na voljo le 2-litrski motor. Pogon bo lahko prednji ali 4-kolesen, ne glede na pogon pa je C-HR zasnovan z mislijo na (evropsko) dinamično vožnjo, začenši s podvozjem in volanom.

Toyota C-HR: v Sloveniji naprodaj predvidoma novembra letos.

Volvo

  • IMG_3289a
  • IMG_3284a
  • IMG_3286a
  • IMG_3287a

Potem ko so Švedi pred dvema mesecema v ZDA prvič pokazali limuzino S90 in pred dobrim mesecem izbrancem kombijevsko različico V90, so zdaj slednjo pripeljali na svoj prvi velik salon. Najbrž bo Slovencev za V90 še manj kot za Giulio, a je že dobro končati podobno kot začeti. Ni prvič, da je kombi krajši od limuzine – pri Volvovi Devetdesetici je te razlike za slabe tri centimetre, je pa zato kombi za četrt centa težji, kar pa pri toni in osemsto ne igra bistvene vloge. Motorji in menjalniki bodo v V90 enaki kot v S90, kar pomeni, da gre za pet strojev z identično prostornino, a z močmi od 140 do 300 kilovatov (187 do 408 ‘konj’). Prtljažnik naj bi požrl do 1.526 litrov, kar pa je manj kot denimo pri seriji 5 Touring ali pri A6 Avant in celo manj kot pri Volvu V70. A menda to pri tolikšnih litrih tipičnemu kupcu ne bo povzročilo nemirnega spanca.

Vovlo S90 in V90: v Sloveniji naprodaj septembra oziroma oktobra letos.

Foto: VK