Jeep Gladiator in Wrangler 4xe: na slovenskem trgu Jeep Gladiator in Wrangler 4xe: na slovenskem trgu
Dve novi različici Jeepa, med katerima je Gladiator vsekakor (vsaj zaradi nove zunanjosti) večja zvezda. To je menda tudi navorsko najzmogljivejši terenski pickup v... Jeep Gladiator in Wrangler 4xe: na slovenskem trgu

Dve novi različici Jeepa, med katerima je Gladiator vsekakor (vsaj zaradi nove zunanjosti) večja zvezda. To je menda tudi navorsko najzmogljivejši terenski pickup v Evropi ta hip. Na našem trgu stane od 64.115 evrov.

Jeep Gladiator: življenjski slog, uporabnost in terenske sposobnosti.

Kratka zgodovina pomembnejših Jeepovih pickupov. Prvi je bil leta 1947 Willys Overland, izdatno predelani CJ (Civilian Jeep), pri katerem je ostal prepoznaven samo motorni pokrov. Leta 1956 je sledil še bolj nenavaden Jeep – FC 150/170: kabina brez nosu, le 7 pokončnih rež motorne maske ga je optično uvrščalo k tej znamki. Oba so prenehali izdelovati leta 1965.

Leta 1962 so predstavili model Gladiator. Oblikovni in tehnični temelj zanj je bil Wagoneer, tisto, kar danes poznamo pod imenom Cherokee. V dveh generacijah so ga izdelovali do leta 1988. Vmes so (leta 1981) predstavili model Scrambler; to je bil prvi pickup, kateremu se je (od predaj) od daleč videlo, da gre za CJ, torej v današnjem izrazoslovju za Wrangler. Tudi uradno je bil Scrambler različica CJ-8, izdelovali pa so ga do leta 1986. Tega leta ga je ‘zamenjal’ Comanche, (znova) različica pickup na osnovi Cherokeeja; s proizvodnih trakov je prihajal do leta 1992. Kar je pri vseh naštetih posebej pomembno: vsi so imeli le eno sedežno vrsto!

Miniti je moralo skoraj 30 let, da so pri Jeepu na trg poslali nov terenski pickup Gladiator. Zdaj gre prvič za 4-vratno različico (in dve vrsti sedežev), ki temelji na Wranglerju, a z za slabe pol metra povečanim medosjem (seveda na klasični šasiji) ter z za skoraj tri četrt metra večjo skupno dolžino. Podaljšanje gre seveda zvečine na račun dolžine kesona.

  • 5VK_3749abrez kanala in drugih pack
  • 5VK_3771a
  • 5VK_3776la
  • 5VK_3779a
  • 5VK_3753a
  • 5VK_3751a
  • 5VK_3760a
  • 5VK_3761a
  • 5VK_3755a
  • 5VK_3759a
  • 5VK_3758la
  • 5VK_3757a
  • 5VK_3767a
  • 5VK_3762
  • 5VK_3764w
  • 5VK_3768

Ta ima 1,53 metra uporabne dolžine ter 1,44 (oziroma 1,14 med kolotekoma) metra uporabne širine. Za keson ponujajo tri vrste pokrovov, mehkega, pol trdega in trdega. Tri so tudi strehe, ki so seveda vse odstranljive, odstraniti je moč tudi vrata ali pa doplačati za takšna, katerim lahko odstranimo okvir in šipe.

Pri zunanjosti je smiselno omeniti še tehniko LED za luči, kameri spredaj in zadaj, ki sta uporabni tudi za (previdno) vožnjo po terenu (kažeta smerne črte poti koles), morda pa tudi dejstvo, da je kabina zadaj nekoliko daljša – kar se menda pozna na udobju zadnje klopi. Ta ima izrazita dva sedeža (uradno pa tri), nesimetrično dvižni sedali in prav tako nesimetrično poklopni naslonjali. Jasno, notranjost je pralna, prav tako ne preseneti, da je na las podobna Wranglerjevi. Navduši pa možnost izgradnje velikega zvočnika z lastnim akumulatorjem, ki lahko zato služi tudi za polnjenje mobilnih telefonov in podobnih igrač.

V nosu tega pickupa je dizelski 3.0 V6 s 600 Njutonmetri in s 194 kilovati, ki preko 8-stopenjskega samodejnega menjalnika poganja zadnji ali vsa štiri kolesa. Pogon sam ni nič novega, gre za tehnično odlični Selec-Trac, ki omogoča prilagodljiv ali stalen 4-kolesni pogon, ponuja pa pa tudi reduktor, ki ga je moč vklopiti tudi med vožnjo in sicer kar do hitrosti 72(!) kilometrov na uro, zaporo diferenciala in sistem za nadzorovano počasno vožnjo (plazenje) po terenu. Tu pomagata še visoka oddaljenost od tal (25,3 cm) in sposobnost bredenja vode globine do 76 centimetrov.

Pogon za Gladiator je en sam, tako da se je v osnovi treba odločiti za enega od dveh paketov opreme: Overland stane od 64.115, Launch Edition pa od 67.916 evrov. Pri tem je že upoštevan redni popust 5 odstotkov cene, s financiranjem pa je še nadaljnjih dva tisoč evrov popusta.

Jeep Wrangler 4xe: priključno-hibridna različica, ki je na zunaj prepoznavna po diskretnih modrih dekorativnih elementih.

Kot rečeno, slovenski zastopnik rahlo v senci ponuja tudi novo pogonsko različico Wranglerja 4xe. Kot pove že ime, gre za elektrificirano različico Wranglerja, konkretno pa za 2-litrski turbobencinski motor (400 Nm, 200 kW) ter za dva elektromotorja: (245 Nm, 107 kW, in 53 Nm, 45 kW). Sistem proizvede izjemnih 637 Njutonmetrov in 280 kilovatov. Prvih 100 kilometrov doseže že po 6,4 sekunde …

Wrangler 4xe odlikuje tehnično sofisticiran pogon, ki omogoča vse, kar omogoča Selec-Trac pri običajnih Wranglerjih, poleg tega pa vse to tudi z le električnima motorjema ali s kombinacijo vseh treh motorjev. Trik je v posebni zasnovi menjalnika, v katerem je nameščen tudi zmogljivejši elektromotor (med bencinskim motorjem in menjalnikom), na vsaki strani tega elektromotorja pa je po ena sklopka. Za električni pogon služi pod zadnjimi sedeži nameščena baterija zmogljivosti 17 kilovatnih ur, kar zadošča za do 50 kilometrov zgolj električne vožnje.

Vse komponente električnega pogona, vključno z baterijo in elektroniko, so po zagotovilih Jeepa dovolj robustne, da zmorejo enake terenske vozne sposobnosti kot običajni Wranglerji, vključno z bredenjem vode globine do 76 centimetrov!

Wrangler 4xe je na voljo z dvema paketoma opreme; s 5-odstotnim popustom stane najmanj 65.066 evrov, ob financiranju pa je še za 2.000 evrov cenejši.◄

Foto: VK