Gremo v Zagreb! Na salon avtomobilov. Gremo v Zagreb! Na salon avtomobilov.
Po osmih letih, kar sovpada z gospodarsko recesijo balkanskih dežel, se je prebudil zagrebški avtomobilski salon. Ni za vzor, je pa edini tu naokoli... Gremo v Zagreb! Na salon avtomobilov.
Zagreb auto show: prireditev lokalne narave, a vseeno vpisana v koledar OICA.

Zagreb auto show: prireditev lokalne narave, a vseeno vpisana v koledar OICA.

Po osmih letih, kar sovpada z gospodarsko recesijo balkanskih dežel, se je prebudil zagrebški avtomobilski salon. Ni za vzor, je pa edini tu naokoli in že zato zasluži pohvale.

Obuditvi je botrovala kombinacija interesov politike (zagrebški Župan), trgovine (Porsche Croatia) in sejmišča (Zagrebački velesajam) in na koncu se je kar dobro izšlo. Nekaj glavnih avtomobilskih blagovnih znamk manjka (vse Fiatove znamke, Honda, Jaguar, Land Rover, Subaru, Volvo), je pa tudi kaj takega, kar na slovenskem trgu sploh ni (Bentley, Lamborghini, Infiniti, Opel Karl) in seveda hrvaški avtomobilski kralj, ‘električar’ Rimac. Pa precej motociklov, nekaj tovornjakarjev in lepo število starodobnikov.

In čevapčiči in kranjska klobasa.

  • 1VK_0034
  • 1VK_0112a
  • 1VK_0004a
  • 1VK_0005a
  • 1VK_0157
  • 1VK_0028a
  • 1VK_0092
  • 1VK_0094a
  • 1VK_0072a
  • 1VK_0073a
  • 1VK_0033a
  • 1VK_0002a
  • 1VK_0187a
  • 1VK_0189a
  • 1VK_0158
  • 1VK_0020a
  • 1VK_0106
  • 1VK_0111
  • 1VK_0128
  • 1VK_0159
  • 1VK_0160
  • 1VK_0153
  • 1VK_0152a
  • 1VK_9996a
  • 1VK_9999a
  • 1VK_9994a
  • 1VK_0036a
  • 1VK_0006a
  • 1VK_0113a
  • 1VK_0098
  • 1VK_0100a
  • 1VK_0076
  • 1VK_0077
  • 1VK_0078
  • 1VK_0090
  • 1VK_0191

Hrvatom je torej uspelo sestaviti nekaj, česar Slovencem ne uspeva že 20 let, a gre tu upoštevati dejstvo, da so namesto 100 za kvadratni meter najete razstavne površine plačali po dobra dva evra. A, pravijo, to je le delček skupnega stroška, nastop znamko še vedno stane od 50 do 150 tisoč evrov. Med slednjimi so zagotovo nemški predstavniki, BMW je menda razstavni prostor pripeljal iz Nemčije, takšen je videti tudi Mercedes-Benzov, Porsche Croatia je pa zasedel kar dve hali pa še nekaj zunanjega prostora. Se takoj vidi, kdo odreže tam največ avtomobilskega kruha.

Zagrebški velesejem, nekoč ponos Zagreba, Hrvaške in Jugoslavije, je danes klavrn (betonski) ostanek socializma, a deluje. Menda je sejmišče tudi manj čedno od ljubljanskega GR, saj so stavbe podobne škatlam za čevlje, je pa zato nekajkrat večji od GR, pa še parkirišč je naokoli mnogo več. In prav danes je tam odprl vrata avtomobilski salon, vpisan celo v koledar mednarodne organizacije proizvajalcev avtomobilov OICA, ki bo trajal do nedelje zvečer.

  • 1VK_0069
  • 1VK_0114
  • 1VK_0169
  • 1VK_0170a
  • 1VK_0175a
  • 1VK_0190
  • 1VK_0196
  • 1VK_0123
  • 1VK_0197
  • 1VK_0167ar
  • 1VK_0003
  • 1VK_0007
  • 1VK_0011
  • 1VK_0017
  • 1VK_0027a
  • 1VK_0124
  • 1VK_0125
  • 1VK_0129
  • 1VK_0138
  • 1VK_0184
  • 1VK_0198a
  • 1VK_0202aw
  • 1VK_0075
  • 1VK_0091
  • 1VK_0119a
  • 1VK_0162
  • 1VK_0164
  • 1VK_0212
  • 1VK_0001

Vse skupaj je tudi sicer drugače kot v naši deželici, bolj veselo se zdi, zaganjanje motorjev avtomobilov in pritiskanje na plin pa tudi ni nobena posebnost. Včeraj se je z grmenjem oglasil Huracán, še glasnejša pa je bila neka dakarska izvedenka dirkalnika s prednjimi in zadnjimi lučmi Mokke. Sproščena se zdijo tudi dekleta, ‘obvezna oprema’ avtomobilskih salonov, in varnostniki so manj strogo uradni kot pri nas.

Čisto jasno je, da svetovnih ali evropskih novosti nimajo pokazati, je pa menda kar 80 hrvaških premier in tudi Slovenca bodo zanimali Bentayga, Huracán, Q30, Mirai, Ateca, Karl in Ioniq, seveda pa tudi vsi drugi, saj so praktično na kupu in tako dosti lažje med seboj primerljivi.

  • 1VK_0048
  • 1VK_0071
  • 1VK_0068
  • 1VK_0037a
  • 1VK_0038a
  • 1VK_0139
  • 1VK_0142a
  • 1VK_0054
  • 1VK_0032
  • 1VK_0030
  • 1VK_0041
  • 1VK_0044
  • 1VK_0045
  • 1VK_0047a
  • 1VK_0055
  • 1VK_0051
  • 1VK_0049
  • 1VK_0195
  • 1VK_0082
  • 1VK_0084
  • 1VK_0087
  • 1VK_0052
  • 1VK_0064
  • 1VK_0057
  • 1VK_0056
  • 1VK_0066
  • 1VK_0046
  • 1VK_0042

Zato predlagam pot v Zagreb; slovensko vinjeto imate, hrvaška avtocesta stane (v obe smeri skupaj) 1,6 evra, vstopnina po osebi znaša manj kot 5 evrov, klobasa pa tudi ne bo uničila družinskega proračuna. Tako bo organizator imel vašo vstopnino in boljšo statistiko obiska, tamkajšnji uvozniki nekaj več gneče, vi več primerjalnega znanja, slovenski prodajalci pa morda kak dodaten prodan avtomobil. Vsi bomo zadovoljni.

Vinko Kernc