Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel 16V 210 AT8 Q4 Super Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel 16V 210 AT8 Q4 Super
Ko v dolinah že zeleni … … je v gorah še vse belo. Če vas pot pogosto zanese na gorske ceste, bo takšen Stelvio... Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel 16V 210 AT8 Q4 Super

Veliko športne dinamike in dizelska varčnost: Alfa Romeo Stelvio Diesel.

Ko v dolinah že zeleni …

… je v gorah še vse belo.

Če vas pot pogosto zanese na gorske ceste, bo takšen Stelvio dobro orodje in dober sopotnik.

***

Ko ima Alfa Romeo bencinski motor, ki mora seveda biti pregovorno športen, je narobe, ker je preveč požrešen. Ko ima Alfa Romeo dizelski motor, je narobe, ker Alfa z dizlom ni Alfa. Človek kot ‘jamais contente’, torej nikoli zadovoljen.

  • 1VK_6400lRB
  • 1VK_6376a
  • 1VK_6392a
  • 1VK_6379caww
  • 1VK_6389ca
  • 1VK_6384a
  • 1VK_6394ar
  • 1VK_6357cpa
  • 2018-02-24 12.17.04ac
  • 2018-02-24 12.26.33-1ac
  • 1VK_6435ac
  • 1VK_6402a
  • 1VK_6409aw
  • 1VK_6341a
  • 1VK_6338
  • 1VK_6346
  • 1VK_6339a
  • 1VK_6347a
  • 1VK_6337
  • 1VK_6340
  • 1VK_6354
  • 1VK_6355
  • 1VK_6350a
  • 1VK_6349
  • 1VK_6353

Pa vendar drži: Stelvio 2.0 Turbo je kot celoten paket z bencinskim strojem na čelu pravi Alfa Romeo, a je Stelvio z dizelskim vendarle uporabniku bolj prijazen – ko gre za porabo in ko gre za motorni navor, čeprav neke dramatične razlike pri navoru ni. Vsaj zdi se tako iz številk.

A se vse skupaj sešteje malce drugače: prvič, navora je pri dizlu za 70 Njutonmetrov več, kar je skoraj 20-odstotni prirastek in to ni mačji kašelj; in drugič, največji navor se pri dizlu zgodi že pri 1.750 vrtljajih v minuti, pri bencinskemu pa 500 vrtljajev višje. Malo tu in malo tam, vključno s prostornino (200 ‘kubikov’ več pri dizlu) in je razlika zaznavna – nekoliko tudi zaradi drugačnih motornih značajev glede na gorivo.

(Takšen) dizelski motor je v Stelviu brez pripomb; navora je vedno (ali vsaj dolgo) dovolj znotraj njegovega uporabnega območja, ki je tudi tu za dizla med večjimi – sega najmanj od 1.500 do 3.500, a mu tudi tam ne zmanjka sape. Dobro znani samodejni menjalnik z 8 prestavami (ZF) je tudi čudovit: le redko vzbudi željo po ročnem pretikanju, saj sam pogosto naredi vse najbolj prav in bliskovito hitro.

Če že, si bo voznik zaželel ročno pretikati (odlični, veliki zavolanski ušesi) bolj ali manj (če že ne zgolj) zato, da poveča občutek lastnega vpliva na vožnjo. A ne glede na to: dizel pri izdatnejšem pospeševanju basovsko grmi, torej ne nabija v značilni dizelski (ušesu neprijetni) maniri.

  • 1VK_6372
  • 1VK_6374a
  • 1VK_6370a
  • 1VK_6371
  • 1VK_6419a
  • 1VK_6364
  • 1VK_6366
  • 1VK_6367
  • 1VK_6369
  • 1VK_6361
  • 1VK_6360
  • 2018-02-23 17.17.06
  • 1VK_6362a
  • 1VK_6363
  • 1VK_6375

Najbolj prav je, da ima športni terenec štirikolesen pogon, če le ne bo ves čas gladil mestnega asfalta. Q4, kot se mu reče pri Alfi Romeu, morda zmore veliko, a večino njegovih odlik v skrivnost zavija stabilizacijski VDC, ki ga ni moč izklopiti. V položaju vozne dinamike ‘Dynamic’ je resda malce manj ubijalski do zdrsov koles, a še vedno preveč, da bi lahko Q4 pokazal, kaj zmore.

Tako je Stelvio s Q4 izjemen na cestah in najbolje svoj šarm pokaže pri močnem pospeševanju tja do kakih 70 kilometrov na uro, ko je navora na kolesih še veliko ali vsaj dovolj. Velja seveda tako za pospeševanje z mesta kot za pospeševanje s prej omenjene hitrosti, za pospeševanje v ravni črti in (še posebej) za pospeševanje v in iz ovinka, za pospeševanje na vodoravni cesti in (še posebej) za pospeševanje navkreber. Samo da pod kolesi ni preveč neugodno, denimo previsokega snega. Takrat, kot rečeno, VDC prekine zabavo.

Od ‘terenskih’ priboljškov ima Stelvio zgolj pripomoček za nadzorovano hitrost pri spustu ob poslabšanih razmerah pod kolesi (HDC). Tudi to je še en razlog, zaradi katerega Stelvio ne želi na podlago, ki je preveč neugodna oziroma ki je že v domeni pravih terencev. Se pravi: glede na prakso (športni terenci tudi blagega terena zvečine ne vidijo) bo le redko pustil voznika pred nerešljivim primerom.

Morda še najbolj vroča tema prav pri Stelviu je poraba goriva, Medtem ko je lahko ta z bencinskim glede na način vožnje v velikem razponu (od 9 do 19), je dizla preko 10 litrov na 100 kilometrov skoraj težko spraviti. Aerodinamiki in masi navkljub ga je, na drugi strani, moč še nekako (in pogojno) alfistično spodobno voziti z 8 litri na 100 kilometrov, kaj dosti manj pa že zahteva veliko živcev – voznika, potnikov in tistih zadaj.

Kar tule ni omenjeno, je na las podobno oziroma enako kot pri bencinsko gnanem Stelviu vse od privlačne oblike zunaj in znotraj do najbolj uporabnega prtljažnika v Alfah današnjega časa. Kar zna tudi biti odločilnega pomena.

***

In tudi za Stelvio z dizlom velja: gora ni problem, pač pa užitek. Če gre le neke vrste cesta gor.

Vinko Kernc

Pohvale

+ videz zunanjosti in notranjosti

+ lahkotna športnost, mestna prijaznost

+ poraba goriva

+ volan

+ podvozje, zavore

+ motor (prožnost, zmogljivosti), menjalnik

+ lega na cesti (tudi v slabih pogojih)

+ genetika mehanike

+ merilniki

+ volanski obroč, komande

+ počutje v vožnji, položaj za volanom

+ avdio sistem

+ podatki potovalnega računalnika

+ navodila za uporabo (delno) na osrednjem zaslonu

Graje

– stabilizacijski sistem ni izklopljiv

– ves čas prižgani žarometi

– gumb za ročno zavoro

– cev za gorivo s čepom

– notranji predali in odlagalna mesta

Na kratko

Navkljub času, ki je dizlom še posebej nenaklonjen, bo Stelvio z dizlom zagotovo v Evropi in pri nas bolj priljubljen od bencinsko gnanega. Jasno: veliko manjša poraba, a (skoraj) enake športne zmogljivosti in dinamika v slogu Alfe Romea.

Cene

Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel 16V 180 AT8 Q4 Super: 43.490 evrov*

Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel 16V 210 AT8 Q4 Super: 43.990 evrov*

Testna Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel 16V 210 AT8 Q4 Super: 53.390 evrov*

(*z 2.500 € popusta)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 3° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 5.725 km – menjalnik v položaju D – vklopljen program A (Advanced Efficiency) – gume 235/55 R 19 V M+S Bridgestone Blizzak LM-80 EVO – analogen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cca 9 cm = 0-15 l/100 km)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.400/min: 4 l/100 km – 85 dB (6. prestava)

100 km/h, 1.500/min: 5 l/100 km – 90 dB (8. prestava)

130 km/h, 2.000/min: 6 l/100 km – 93 dB

160 km/h, 2.400/min: 9 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 8,7 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oz. zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 2.143 cm3 – največji navor 470 Nm pri 1.750/min – največja moč 154 kW (209 KM) pri 3.750/min

Pogon: samodejni menjalnik (8) – pogon na vsa 4 kolesa

Vozna dinamika: (dna) Dynamic, Natural, Advanced Efficiency

Voz in obese: športni terenec – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, dvojna trikotna prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 235/55 R 19 V M+S Bridgestone Blizzak LM-80 EVO

Mere: dolžina 4.687 mm – širina 1.903 mm – višina 1.671 mm – medosna razdalja 2.818 mm – najmanjša razdalja od tal ni podatka – rajdni krog 11,7 m – notranja širina spredaj ni podatka, zadaj ni podatka – prtljažnik 525/ni podatka dm3 – posoda za gorivo 64 l

Mase: vozilo 1.734 kg – dovoljena skupna obremenitev 671 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0-100 km/h 6,6 s – poraba (kombiniran cikel) 4,8 l/100 km – izpust CO2 127 g/km

Terenske zmogljivosti: ni podatka

Foto: VK