

Ford Focus: na slovenskem trgu
Novice 24/09/2018 Vinko Kernc


Ford Focus: čeprav je nekoliko večji, je v primerjavi s predhodnikom za okoli 90 kilogramov lažji.
Fordov Focus je bil od prve predstavitve leta 1998 vedno tržno močan tekmec v v Evropi najbolj razširjenem avtomobilskem razredu in kaže, da bo takšen tudi v svoji četrti generaciji. V Sloveniji zdaj za od 16.990 evrov.
Za to ceno ponujajo 5-vratni 1.0 EcoBoost74 kW Trend, okoli katerega pa najbrž ne bo posebne gneče. Pri Fordu precej več pričakujejo od kombijevske različice Wagon 1.5 EcoBoost 110 kW ST-Line, ki stane 23.030 evrov, ali morda od dizelske Wagon 1.5 EcoBlue 88 kW ST-Line za 23.750 evrov. V splošnem je Wagon od 5-vratne različice dražji za slabega tisočaka, v ponudbi pa je tudi (pri nas manj priljubljena 4-vratna limuzinska karoserijska izvedenka.
Vsi motorji za novi Focus so novi ali vsaj izboljšani. Pri bencinskih so to EcoBoost z izklapljanjem valjev in sicer 1.0 74 ali 92 kW ter 1.5 110 ali 134 kW, pri dizelskih pa EcoBoost 1.5 70 ali 88 kW ter 2.0 110 kW. Menjalniki so ročni, pri močnejših različicah pa ponujajo tudi nov, 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Tri karoserije, 7 motorjev, dva menjalnika in 8 osnovnih paketov opreme da v uradnem ceniku 153 osnovnih različic, še več pa jih bo, ko se (ob prelomu leta) pridruži različica Active, ki je neke vrste križanec z dvignjenim podvozjem (30 mm), z večjimi kolesi ter z drugačno nastavitvijo podvozja.
V primerjavi s 3.generacijo je le za 18 milimetrov daljši, med osema pa je kar 53 milimetrov več, kar vpliva na večje notranje mere. Prav prostornost je eden njegovih močnih adutov, poleg tega pa še vozna dinamika, aerodinamika, že omenjeni novi motorji in tehnološka opremljenost. Tu je treba omeniti nove asistenčne sisteme (pameten tempomat do zaustavitve, napreden projicirni zaslon, napredno samodejno parkiranje, 180-stopinjska kamera zadaj, samodejno zaviranje s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev tudi ponoči, zaviranje po trčenju ipd.), pomično panoramsko streho, Bang & Olufsen s 675 vati v 10 zvočnikih, brezžično polnjenje telefona, prilagodljive žaromete LED, izbiro vozne dinamike, prilagodljivo vzmetenje in še kaj.
Da so jih v dveh desetletjih prodali 16 milijonov, od tega 7 v Evropi, je brez dvoma dobra popotnica za prodajo – tudi na našem trgu. Pri zastopniku menijo, da jih bodo slovenskim kupcem mesečno prodali kakih 75 oziroma v polnem letu okoli 900.◄
Foto: VK