Avtomobilski teden 23, 2019 Avtomobilski teden 23, 2019
BMW in Jaguar Land Rover združujeta moči Če bi bilo združevanje v avtomobilski industriji zgolj nekakšna moda, bi jih bilo malo. Toda očitno je,... Avtomobilski teden 23, 2019

BMW in Jaguar Land Rover združujeta moči in po tej strani napovedujeta gotovo še kakšno podobno sodelovanje.

BMW in Jaguar Land Rover združujeta moči

Če bi bilo združevanje v avtomobilski industriji zgolj nekakšna moda, bi jih bilo malo. Toda očitno je, da gredo stroški predvsem razvoja električnih in avtonomnih vozil v nebo in da jih bodo zgolj sami zmožni obvladati le največji. Torej ne preseneča novica iz Münchna: BMW, eden izmed evropskih pionirjev pri uvajanju zlasti premijskih električnih avtomobilov, in indijski Jaguar Land Rover (lastnik je indijska skupina Tata oziroma Tata Motors) sta objavila sodelovanje pri razvoju prihodnjih električnih tehnologij.

Ta hip seveda še ni znano, kako bosta skupini sodelovali, čeprav pri BMW ob tem dodajajo, da so svoj prvi električni i3 pripeljali na trg že davnega leta 2013, medtem ko je Jaguarjev i-Pace veliko kasnejšega datuma. Prihodnje leto bo tako nemška avtomobilska hiša na trg pripeljala vozilo – gre za iX3 –, ki ga bo poganjal električni pogon pete generacije (Gen 5), to pa bo očitno tudi osnova, na kateri bi teklo prihodnje sodelovanje. Da pri tem omenjajo sinergijske učinke in posledično zmanjšanje že prej omenjenih stroškov, je seveda pričakovano.

***

Maja je bila prodaja dizelskih avtomobilov v Nemčiji bistveno večja kot leto prej. Zanimivo.

Nemčija: majsko navdušenje nad dizli

Zanimiva in gotovo tudi nekoliko presenetljiva novica te dni prihaja iz Nemčije. Saj se ve: to je največji in gotovo tudi najpomembnejši evropski avtomobilski trg, torej prostor, ki določa trende v evropski avtomobilski industriji in posledično tudi trgu. Kaj je zanimivo? Predvsem to, da je bila majska prodaja osebnih vozil večja za nič manj kot 9,1 odstotka, še bolj to, da je prodaja dizelsko gnanih vozil poskočila za krepkih 16 odstotkov!

V Nemčiji so se zadnja leta središča velikih mest ali pa vsaj posamezni predeli oziroma ulice začele zapirati za dizelske avtomobile predvsem nekaj starejših letnikov. Zanimivo je, da se je to zgodilo tudi v Stuttgartu, mestu, kjer domujeta Daimler AG (Mercedes-Benz) in Porsche. Ali majski podatki napovedujejo spremembo v dojemanju dizelske tehnologije in posledično dizelsko gnanih avtomobilov, je seveda preuranjeno domnevati. Po podatkih nemških oblasti je bil tako delež dizelsko gnanih avtomobilov v petem letošnjem mesecu 33,3-odstoten, delež bencinskih pa 59-odstoten in je v maju zrasel le za 0,7 odstotka. Je pa značilno, da se je maja kar za sto odstotkov povečala prodaja električnih in hibridnih avtomobilov, vendar pa je bil njihov tržni delež še vedno skromen, le 1,4 odstotka.

Med tovarnami, ki bodo peti letošnji mesec ohranila v dobrem spominu, so recimo Tesla (plus 117 odstotkov), BMW je prodajo povečal za 42 in Volvo za 77 odstotkov. Na drugi strani so Volkswagen (minus 4,6 odstotka), pa Alfa Romeo, kjer je bilo kupcev za 54 odstotkov manj, pa tudi pri Hondi se bodo morali vprašati, kaj je povzročilo kar 33-odstotni padec.

***

Združitev Renaulta in FCA je padla v vodo. Za vedno ali le začasno?

Renault in FCA se (še) ne bosta združila

Po dobrih dveh dnevih in verjetno kakšni neprespani noči je iz Pariza, kjer je zasedala uprava Renaulta, prišlo nedvomno sporočilo: hvala, dragi francoski prijatelji, umikamo ponudbo. Sporočilo je poslal FCA oziroma Fiat Chrysler Automobiles, italijansko-ameriški avtomobilski koncern, ki je pred nedavnim predlagal združitev s francosko avtomobilsko hišo. Kaj je šlo narobe?

Ta hip se zdi, da je vse skupaj zakuhala predvsem francoska vlada oziroma država. Ta ima v lasti 15-odstotkov Renaulta in zato pomembno besedo pri najpomembnejših odločitvah. Ko je prišla ponudba FCA o združitvi v enotno družbo, ki bi bila po obsegu produkcije tretja na obli (za Volkswagnom in Toyoto) in bi se tako laže spopadla z vsemi izzivi, ki jih prinaša silno negotova, predvsem pa draga avtomobilska prihodnost, se je zdelo, da kakšnih posebnih ovir ne bo. Toda že dejstvo, da je Renault sestavni del zveze, v kateri sta še Nissan in Mitsubishi, v tokijskem hišnem zaporu pa že dolge mesece ždi nekdanjih predsednik zveze Carlos Ghosn, ki naj bi zakuhal zaostritev odnosov celo na državni relaciji Pariz-Tokio, je zadostovalo za domnevo, da ne šlo prav zlahka. Tako se je tudi zgodilo. Ko je Renaultova uprava glasovala o predlogu FCA, so se vzdržali predstavniki Nissana, nato pa so predstavniki francoske vlade zahtevali preložitev glasovanja. Jean-Dominique Senard, sedanji predsednik Renaulta, ki naj bi z Johnom Elkanom, predsednikom FCA, že pred tem razčistil vse nejasnosti, je nato od FCA zahteval preložitev pogajanj. Toda sredi noči in zelo urgentno so Francozi dobili košarico – FCA je rekel hvala, se umikamo. Kaj je zahtevala francoska vlada oziroma država?

Marsikaj, predvsem pa to, da Nissan ne bo izrecno nasprotoval združitvi s FCA. Ker se to ni zgodilo, je ves posel padel v vodo. Kako močno so se zaprla vrata na eni in drugi strani, je mogoče zgolj ugibati. Sloviti Bloomberg je ob tem zapisal, da je John Elkan morda upošteval misel oziroma nasvet lani preminulega Sergia Marchionneja, nekdanje izvršnega direktorja FCA: treba je vedeti, kdaj sedeš za mizo in kdaj odideš!

Janez Kovačič

Preberite tudi

No comments so far.

Be first to leave comment below.