CMC: Talbot Lago CMC: Talbot Lago
Ko je bila pri CMC sprejeta odločitev o izdelavi modela Talbot Lago Coupé s karoserijo Figoni & Falaschi ‘Teardrop’, se je utrip naših proizvajalcev... CMC: Talbot Lago

Talbot Lago: veličastni original je zaživel tudi v kakovostni miniaturi.

Ko je bila pri CMC sprejeta odločitev o izdelavi modela Talbot Lago Coupé s karoserijo Figoni & Falaschi ‘Teardrop’, se je utrip naših proizvajalcev modelov dvignil, in veselje, da lahko reproducirajo tako umetniško delo, je bilo neizmerno. Toda hkrati sta obstajala tudi izziv in obveznost, da temu zahtevnemu projektu zagotovimo pravičnost.

Številni strokovnjaki po vsem svetu se strinjajo, da tega vozila ni več mogoče ocenjevati po standardih, ki sicer veljajo za avtomobile. Talbot Lago ima s karoserijo, ki so jo izdelali slavni francoski rezalci pločevine Figoni & Falaschi, skorajda nezemeljski videz. Avto je preprosto tisto, čemur bi danes rekli ‘state of art’. Ko je Talbot leta 1937 na pariškem avtomobilskem salonu prvič predstavil kupe, je gledalce nemudoma prevzelo skoraj zadihano navdušenje. Kmalu sta se pojavila izraza ‘goutte d’eau’ (kapljice vode) in ‘larme coupé’ (solza coupé), ki nista bila nikoli uradno uporabljena, a sta nenavadni obliki dala ustrezne besede. Vse na tem fascinantnem vozilu in vsaka podrobnost kaže globoko ljubezen do oblikovanja in ujemajočih se dodatkov. Vsaka linija, vsaka vrstica podpira učinek, ne da bi bila videti vsiljiva. Ta avto je harmonična celota – od ozkih prednjih blatnikov do kromirane konice izpuha. Poleg tega je tu še luksuzno opremljena notranjost z umetniško obdelavo plemenitega lesa in elegantnega usnja. Pod motornim pokrovom kupeja je svilnato uglajen šestvaljni vrstni motor, ki razvije med 140 in 160 ‘konji’, odvisno od različice. Močan navor zagotavlja energičen zagon in dobre pospeške. Le 16 od teh avtomobilov – vsak se razlikuje po podrobnostih, ki so bile komaj opazne, pa tudi večjih in bolj vpadljivih – je bilo izdelanih med letoma 1937 in 1939. Le približno četrtina teh impresivnih vozil je še danes znana kot priče davno minulega časa, ko je bila oblika še pomembnejša od vsega drugega.

  • M-165-Messemodell-2
  • M-165-Messemodell-24
  • M-165-Messemodell-10
  • M-165-Messemodell-13
  • M-165-Messemodell-5
  • M-165-Messemodell-18
  • M-165-Messemodell-15
  • M-165-Messemodell-6
  • M-165-Messemodell-3

Model je narejen v merilu 1:18 v izredni kakovosti, slovi po natančno izdelanih detajlih posameznih elementov. Njegove posebnosti so naslednje: ročno natančno sestavljen kovinski model iz 1.488 posameznih delov; avtentična in v skladu z merilom izklesana karoserija v obliki “solze” francoskih proizvajalcev karoserij Figoni & Falaschi; natančno oblikovan okvir vozila kot kovinska konstrukcija; pokrov motorja, ki se odpira, z odprtimi prezračevalnimi škrgami, podporna palica drži pokrov v odprtem položaju; prototipna predstavitev vpadljivega prednjega dela vozila z žarometi, vgrajenimi v karoserijo, in s pokrovom rešetke iz nerjavečega jekla ter popolno oblikovana kovinska rešetka hladilnika; funkcionalna kovinska sončna streha, ki je preprosta za uporabo; dovršene stranske plošče karoserije iz kovine; oblikovan pokrov zadnjih koles s kovinskimi lopaticami v obliki polmeseca; delujoča voznikova in sovoznikova vrata; zelo podrobno izdelan 6-valjni vrstni motor z vsemi priključki in ožičenjem; popolna kolesa z naperami in vijačne dvokrilne centralne ključavnice; pokrov prtljažnika za odpiranje, podporne palice na obeh straneh držijo pokrov v odprtem položaju, odstranljivo rezervno kolo; usnjena klop z zložljivim in s prav tako usnjenim naslonjalom; fino obdelana armaturna plošča z vsemi prikaznimi instrumenti in kontrolnimi stikali; dodelano dno s popolno predstavitvijo pogonskega sklopa; in seveda briljantno dvobarvno lakiranje v sodobnem srebrno-rdečem odtenku.

Georg Gedl

Foto CMC