Citroen C3 Aircross BlueHDi 100 Shine Citroen C3 Aircross BlueHDi 100 Shine
Več od pričakovanj Nekako smo navajeni, da imajo športni terenci bolj ali manj le nekaj večjo oddaljenost od tal od svojih ‘osnovnih’ izvedenk. No,... Citroen C3 Aircross BlueHDi 100 Shine

Citroën C3 Aircross: avtomobil za poti in stranpoti, ki zmore zadostiti tudi družinske želje.

Več od pričakovanj

Nekako smo navajeni, da imajo športni terenci bolj ali manj le nekaj večjo oddaljenost od tal od svojih ‘osnovnih’ izvedenk.

No, C3 Aircross je veliko več od tega.

***

Iskati vzporednice z običajnim C3 je seveda umestno, a se najprej utrne primerjava z zdaj že pokojnim C4 Cactusom (pred prenovo!), saj je v C3 Aircrossu vendarle nekaj njegove genetike: oblika prednjih sedežev, delno armaturna plošča. A tu se v glavnem podobnost konča. Navkljub kategoriji, v katero sodi, nima denimo pred dobrimi tremi leti opevanega Airbumpa.

  • 1VK_6332cra
  • 1VK_6298acsh
  • 1VK_6289a
  • 1VK_6301a
  • 1VK_6327a
  • 1VK_6292a
  • 1VK_6293a
  • 1VK_6290a
  • 1VK_6287ac
  • 1VK_6281ar
  • 1VK_6249
  • 1VK_6242
  • 1VK_6240
  • 1VK_6243
  • 1VK_6245
  • 1VK_6244
  • 1VK_6252
  • 1VK_6235
  • 1VK_6241
  • 1VK_6239
  • 1VK_6247
  • 1VK_6246
  • 1VK_6232
  • 1VK_6234
  • 1VK_6238
  • 1VK_6231

C3 Aircross je dosti bolje opremljen od (omenjenega) C4 Cactusa, a tudi bolj od običajnega C3. Nima sicer po višini nastavljivega sovoznikovega sedeža (kar tudi še ni standard v tem cenovnem razredu), ima pa dvojno dno v prtljažniku, komolčno oporo na zadnji klopi, rolete za okna zadnjih vrat, panoramsko okno, strešna nosilca in deljivo ter vzdolžno pomično zadnjo klop, kar sodi v poglavje prostorske uporabnosti oziroma izkoriščenosti. Vzdolžnega pomika klopi je za kakih 15 centimetrov, a je treba pri tem vedeti, da v prednji legi (ob visokih potnikih na prednjih sedežih) zadaj praktično zmanjka prostora za kolena.

Notranjost najbrž ne bo prišla v Guggenheimov muzej, a to ne pomeni, da je z njo kaj narobe. Ravno nasprotno: je zabavna, (barvno) živahna, tudi mladostna. Na nek način morda tudi izrazito stvar okusa, ko gre za videz. Ergonomija je v nekaterih pogledih celo nad pričakovano, začenši s projicirnim zaslonom, ki je že sam po sebi znak dobre opremljenosti, poleg tega pa streže še z odlično sliko, morda najboljšo ta hip med takšnimi, ki projicirajo sliko na dodatno šipo.

  • 1VK_6225
  • 1VK_6230raw
  • 1VK_6335w
  • 1VK_6216lw
  • 1VK_6215w
  • 1VK_6214aw
  • 1VK_6210
  • 1VK_6218w
  • 1VK_6222
  • 1VK_6228
  • 1VK_6253
  • 1VK_6254
  • 1VK_6258
  • 1VK_6256alshbw
  • 2018-02-17 14.13.15-1

Znotraj je C3 Aircross (izmerjeno) tišji od C3 (morda se prav zato nekoliko bolj sliši ventilator klimatske naprave) in med bolj tihimi avtomobili v tem razredu nasploh. Med dobre strani je treba prišteti tudi tempomat – zaradi dobrega delovanja (takoj prime, nežno spusti) in zaradi (ergonomsko) zelo dobre zavolanske ročice. Volanski obroč seveda tudi tu gosti nekaj gumbov, vključno s tistima za glasnost in pavzo avdio sistema, a sta prav ta v tem avtomobilu skorajda odveč, saj je ustrezen (vrtljiv) gumb ob osrednjem zaslonu tako pri roki, da pade bolj v desno roko kot gumbi na volanskem obroču.

C3 A je od C3 večji; že v medosju (za 6,5 cm), a tudi v celem (za 15,8 cm daljši in za 7,5 cm širši), kar se seveda dobro pozna v notranjosti. Zato je na sedežih več širine, zato je zadnja klop lahko vzdolžno pomična in zato je prtljažnik večji za 110 (oziroma pri podrtih sedežih za 367) litrov.

  • 1VK_6191_exposure
  • 1VK_6192_exposure
  • 1VK_6193_exposure
  • 1VK_6194_exposure
  • 1VK_6195_exposure
  • 1VK_6196_exposure
  • 1VK_6197_exposure
  • 1VK_6198_exposure
  • 1VK_6199_exposure
  • 1VK_6200_exposure
  • 1VK_6201_exposure
  • 1VK_6202_exposure
  • 1VK_6203_exposure
  • 1VK_6204_exposure
  • 1VK_6205_exposure
  • 1VK_6206_exposure
  • 1VK_6207_exposure
  • 1VK_6209

Ne more biti drugače, da je ob tem C3 A tudi težji in sicer za okrogel poldrugi cent, kar daje nekaj več dela motorju. Ta je navorsko odličen in zato v mestu poskočen. Do dobrih 100 kilometrov na uro je ugodno prožen, zato je prijeten za križarjenja po magistralnih cestah, kjer tudi prehitevanja niso težavna.

Še v 4. prestavi lepo potegne od 1.500 vrtljajev v minuti in je uporaben do 4.000 (dizel!), a s pretikanjem 500 vrtljajev v minuti nižje ne izgubi dosti na zmogljivostih. Je pa res, da mu pri avtocestnih hitrostih zmanjka živahnosti, še posebej na (naših) vzponih ali pri drugih večjih obremenitvah.

Ko gre za celotno mehaniko od volana in podvozja do pogona je C3 A prijeten v vožnji, karoserija, pogon, motor in gume pa delujejo bolj čvrsto kot pri povprečnem športnem terencu današnjika. Sem kaže prišteti tudi sistem nastavitve vozne dinamike za poslabšane pogoje pod kolesi in sistem za nadzorovano hitrost pri vožnji po klancu navzdol, ki lahko odločilno pomagata pri vožnji izven urejenih cest in ki prav tako nista običajna pri športnih terencih.

***

Tudi zato, pravim, C3 Aircross v marsičem presega pričakovanja. Ker ni le športno-terenska različica C3 ampak precej več.

Vinko Kernc

Pohvale

+ prikupen videz

+ živahna notranjost

+ odličen projicirni zaslon

+ motor (do 100 kilometrov na uro)

+ nekateri gumbi so zelo uporabni in ergonomski

+ paket opreme

+ notranja prostornost in prilagodljivost

+ vzdolžno pomična in deljiva zadnja klop

+ rolete za zadnje bočne šipe

+ tempomat (ergonomija, delovanje)

+ sistem za prilagajanje vozne dinamike na slabši podlagi

+ tri stopnje intenzivnosti delovanja klimatske naprave

+ dober parkirni pripomoček

+ potovalni računalnik

Graje

– klimatska naprava brez gumbov za upravljanje

– predali iz trde plastike

– odsevi na osrednjem zaslonu

Na kratko

C3 Aircross ni le športno-terenski C3; je tudi nekoliko (in znotraj prikladno) večji ter zato lažje družinski, opremsko bogatejši, navsezadnje pa tudi ‘terensko’ zmogljivejši. Kar se, seveda, pozna tudi pri ceni.

Cene

Citroen C3 Aircross BlueHDi 100 (Feel): 17.570 evrov

Citroen C3 Aircross BlueHDi 100 Shine: 19.370 evrov

Testni Citroen C3 Aircross BlueHDi 100 Shine: 23.990 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice -3° C – suha cesta – stanje merilnika hitrosti 9.302 km – menjalnik v 5. prestavi – gume 215/50 R 17 V M+S Bridgestone Blizzak LM001 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.400/min: 2,3 l/100 km, 84 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.050/min: 2,2 l/100 km, 88 dB

100 km/h, 1.750/min: 4,4 l/100 km, 85 dB

130 km/h, 2.300/min: 6,3 l/100 km, 89 dB

160 km/h, 2.800/min: 9,0 l/100 km, 94 dB

Testni krog: 7,1 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.560 cm3 – največji navor 254 Nm pri 1.750/min – največja moč 73 kW (99 KM) pri 3.750/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Vozna dinamika: Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF

Voz in obese: crossover – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 215/50 R 17 V M+S Bridgestone Blizzak LM001

Mere: dolžina 3.996 mm – širina 1.824 mm – višina 1.637 mm – medosna razdalja 2.604 mm – najmanjša razdalja od tal ni podatka – rajdni krog 10,8 m (med pločniki) – notranja širina spredaj ni podatka, zadaj ni podatka – prtljažnik 410/1.289 cm3 – posoda za gorivo 45 l

Mase: vozilo 1.203 kg – dovoljena skupna obremenitev 622 kg – dovoljena obremenitev strehe 45 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,5 s – poraba (kombiniran cikel) 4,0 l/100 km – izpust CO2 104 g/km

Foto: VK

Preberite tudi