



Audi Q8 e-tron očitno ne gre dobro v promet.
Bo VW zaprl Audijevo tovarno v Bruslju?
Slovenski gospodarski in seveda tudi politični prostor že dolgo – morda predolgo? – čaka na novice, povezane z usodo novomeškega Revoza, ki je v lasti Renaulta. Ta naša edina avtomobilska tovarna ima za seboj neugodne čase oziroma okoliščine, pri čemer je njena prihodnost odvisna – tako se zdi – predvsem od tega, kje bo nastajal novi električni Twingo. In prav vse skromnejše evropsko (in sicer) povpraševaje po teh avtomobilih spreminja načrte avtomobilskih tovarn.
Te dni prihaja v javnost informacija, da nemški koncern Volkswagen (VW) prav zaradi upada prodaje električnih vozil pa tudi dražjih avtomobilov razmišlja o morebitnem zaprtju Audijeve tovarne v evropski prestolnici Bruselj. Dejstvo je, da so nezadovoljni predvsem (ali tudi) s prodajo Audija Q8 e-tron, ki ga poganja elektrika in spada med drage avtomobile evropskega avtomobilskega trga. Vse bolj skrb zbujajoči so tudi podatki o t.i. operativnem dobičku, ki je nekakšen sveti gral finančnega poslovanja vsake produkcije oziroma tovarne. Prav zaradi novice, da VW razmišlja o morebitnem zaprtju tovarne v Bruslju, se je vrednost delnice tako VW kot tudi Porscheja (slednji je pomemben lastnik koncerna VW) na frankfurtski borzi znižala za 1,7 oziroma 2,1 odstotka. Zadnjič je koncern VW zaprl tovarno leta 1988 v ameriški Alabami. V omenjeni bruseljski tovarni letno izdelajo okoli 50 tisoč Audijev, daje pa delo skoraj 3.000 zaposlenim. Ob tem pri VW pravijo, da utegne imeti morebitno zaprtje te tovarne ali pa kakšen podoben nepredviden ‘dogodek’ skoraj izjemen finančni udarec – govorijo celo o 2,6 milijarde evrov. Veliko.
***

Porsche Taycan gre letos slabše v promet.
Tudi Porsche s prodajnim minusom
Vse doslej ali pa že leta nazaj je veljalo, da Porsche ne pozna minusa – ne prodajnega, ne finančnega. Letošnje prvo polletje pa dokazuje, da se časi spreminjajo: slovita nemška avtomobilska tovarna, ki letno naredi več kot 330 tisoč avtomobilov, je v letošnjih prvih šestih mesecih prodala za sedem odstotkov manj kot v primerljivem lanskem obdobju. Razlog? Negotovost na nekaterih trgih (v mislih je seveda kitajski) in vse manj tistih, ki so prepričani, da so električni avtomobil vendarle prava reč.
Do konca junija je Porsche dobavil/prodal dobrih 155 tisoč avtomobilov, kar je bilo, kot že zapisano, za sedem odstotkov manj kot lani v tem času. Očitno je to bolj ali manj posledica dejstva, da se je za Porscheje na Kitajskem odločilo kar 33 odstotkov manj kupcev, pa tudi v ZDA oziroma v Severni Ameriki, ki je za tovarno z ZDA, Mehiko in Kanado prav tako pomemben tržni prostor, jih je bilo za šest odstotkov manj. Bolje jim je šlo v Evropi in predvsem doma, torej v Nemčiji. Na Stari celini se je za njihove avtomobile odločilo za šest odstotkov več kupcev, v Nemčiji se je posel povečal za nič manj kot 22 odstotkov. Prodaja po modelih?
Globalno je bil v ospredju Cayenne (skoraj 55 tisoč vozil, plus 16 odstotkov), medtem ko se je povpraševanje po manjšem Macanu znižalo za osem odstotkov. Kot zatrjujejo, je to predvsem posledica dejstva, da trgi čakajo na novi Macan, ki se pripelje v drugi polovici letošnjega leta, pri čemer ni zanemarljivo, da naj bi bil na evropskih trgih na voljo zgolj v električni izvedbi. Velik minus je v tem času zabeležila Panamera (25 odstotkov manj), še bolj pa izjemen padec prodaje električnega Taycana. Prodali so jih nekaj manj kot devet tisoč, pri čemer je bilo to za visokih 51 odstotkov manj. To potrjuje krizo na trgu električnih avtomobilov, večjo tam, kjer so ‘v igri’ tisti višjega cenovnega razreda. Ikona, Porsche 911, se je v tem času držal dobro – prodali so nekaj več kot 28 tisoč vozil, kar je bil osemodstotni prirastek. Vprašanje se zdi na mestu – bo tudi Porsche spremenil svoje zaveze oziroma načrte glede električnega pogona in se tako pridružil vse večji skupini tistih tovarn, ki so to že storile?
***

Električni Beemveji so bavarski tovarni prinesli precej zadovoljstva.
BMW: nekaj pomembnih plusov, pa tudi kakšen minus
Sta BMW in Porsche primerljiva? Vsekakor, vsaj tedaj, ko gre za dve pomembni stvari – cene in značaj njihovih avtomobilov, ki je v pretežni meri tudi športen. Primerjava njunih poletnih rezultatov tudi kaže na podobnost.
Münchenski BMW, ki ima pod seboj še dve nekdaj britanski avtomobilski ikoni – torej Mini in Rolls-Royce (RR), ki ob matični tovarni sestavljata BMW skupino – je v prvega pol leta svojo prodajo povečal za sprejemljivih 2,3 odstotka na skupaj dober milijon vozil. Manj zadovoljni so lahko s skupno prodajo skupine, ki je bila v tem času manjša za 0,1 odstotek (1,2 milijona), pri čemer je šlo slabše predvsem Miniju (minus 18,7 odstotka), pa tudi sloviti Rolls-Royce je presenetljivo zabeležil 11,7-odstotni padec ( le 2.819 vozil). Toda tisto, kar pri BMW še posebej poudarjajo in je v okoliščinah, ko električni baterijski in tudi drugi elektrificirani avtomobili zlasti v Nemčiji ne gredo dobro v promet, zelo spodbudno, je prav posel z omenjenimi vozili v minulega pol leta. Prodaja elektrificiranih vozil je namreč v tem času poskočila za 9,6 odstotka, prodaja električnih baterijskih modelov pa za 24,6 odstotka. Vsaj v tem pogledu je torej bavarska avtomobilska hiša uspešnejša od zgoraj omenjenega Porscheja. Prodaja po regijah?
Tudi BMW trpi zaradi napovedanih evropskih carin na kitajske električne avtomobile, kajti kitajski kupci očitno menijo, da so neupravičene in verjetno prav zaradi tega niso navdušeni nad temi nemškimi avtomobili. Tam se je prodaja namreč zmanjšala za 4,2 odstotka, kar je največji padec med vsemi pomembnimi trgi. Pravzaprav se je v tem pogledu še najbolj izkazala Evropa s 2,6-odstotnim plusom, pa tudi v ZDA, ki je za omenjeno hišo tradicionalno pomemben trg (konec koncev imajo v južnokarolinskem Spartanburgu po obsegu izdelave največjo tovarno skupine) je bilo kupcev za 1,5 odstotka več.
Janez Kovačič