Ljubiteljem britanske, nekoč tako slavne avtomobilske znamke MG ni treba posebej predstavljati, čeprav pri nas nikoli ni igrala resnejše vloge. Zdaj se stvar spreminja – MG naj bi bil pri nas uradno naprodaj v začetku septembra.
Tako kot z večino britanskih znamk se je tudi Z MG zgodilo ‘nezaslišano’: kupili so ga Kitajci, po združitvi kupca (Nanjing Automobile Group) in SAIC Motor Corporation Limited je zdaj slednji tudi lastni. Ta je, med drugim, tudi lastnik znamk Roewe (ki je eden od naslednikov Roverja), Maxus in Rising Auto ter skupnih podjetij (joint venture) SAIC-GM, Shanghai Volkswagen, Shanghai General Motors, SAIC Iveco in drugih. A ni vse črno: v Veliki Britaniji še vedno načrtujejo, razvijajo in tržijo avtomobile MG, le izdelujejo jih na Kitajskem, Tajskem in v Indiji.
Uradno zastopstvo za slovenski (in za vse druge države bivše Jugoslavije ter Albanijo) je pridobilo hrvaško podjetje Grand Automotive Adriatic, ki je od letos (tako kot od nedavnega tudi predstavništvo znamk Renault, Dacia, Alpine in Nissan v Sloveniji) v lasti velike avtomobilske skupine Taavura.
Takoj v začetku bodo naprodaj štirje modeli. Najmanjši (dolg je 4,3 m) in najstarejši (predstavljen 2017) je cestni terenec ZS. Mersko sodi med Renegade in Compass, sicer pa so njegovi tekmeci med drugim Duster, ASX, Ateca in drugi. Za ZS pravijo, da je med sebi podobnimi nadpovprečno prostoren v kabini in v prtljažniku. Pri pogonih so na izbiro 4-valjni bencinski 1.5 VTi (78 kW), 3-valjni turbobencinski 1.0 T-GDI (82 kW) ali (ZS EV) elektromotor s 130 kilovati (zanj ima baterija kapaciteto 50,3 kWh) oziroma s 115 kilovati (baterija 70 kWh). Pri električno gnanih je menjalnik enostopenjski s samodejno sklopko, pri bencinskih pa ročni (5 ali 6) ali samodejni (6).
Leta 2020 predstavljeni, 4,6 metra dolgi 5 Electric je prvi električno gnani kombi na svetu. Z dolžino se uvršča med Tipo SW in Golf Variant, tehnično pa je različica modela Roewe Ei5. Na izbiro sta dva elektromotorja, 115- ali 130-kilovatni, pripadajoči bateriji pa imata kapaciteto 61,1 oziroma 50,3 kilovatne ure. Prtljažnik, ki je njegov glavni adut, meri od 479 do 1.367 litrov.
4,8 metra dolgi cestni terenec EHS, predstavljen leta 2019, je priključni hibrid. Njegov turbobencinski motor prostornine 1,5 litra zmore 121 kilovatov, elektromotor 90 kilovatov, hibridni sistem pa 190 kilovatov. Menjalnik je 10-stopenjski, pogonska baterija kapacitete 16,6 kilovatnih ur pa zadošča za 52 kilometrov električne vožnje po protokolu WLTP.
Lani predstavljeni Marvel R Electric je 4,7 metra dolgi športni terenec, ki si naziv ‘športni’ zaslužni z možnostjo 4-kolesnega pogona. Mersko sodi v razred, kjer so med drugim Ioniq 5, Enyaq in Mach-E. Osnovna pogonska različica ima zadnji pogon (RWD) z dvema elektromotorjema skupne moči 132 kilovatov. Na voljo je tudi kot AWD Tri-Motor s 4-kolesnim pogonom ter s tremi motorji skupne moči 212 kilovatov. Ne glede na izbiro pogona ima baterija kapaciteto 70 kilovatnih ur. Zunanjosti se ni treba sramovati, saj je v koraku z zadnjimi trendi električno gnanih vozil, pa tudi notranjost je razkošna s kar 19,4-palčnim zaslonom infozabavnega sistema na čelu.
Vsi našteti imajo kar nekaj skupnih točk, denimo zunanja svetila v tehniki led, paket asistenčnih sistemov MG Pilot (ki je, jasno, različen glede na model), nadpovprečno opremljenost, 7-letno garancijo in ugodne rezultate na preskusnih trčenjih Euro NCAP: ZS tri (testiran 2017), ZS EV pet (2019), HS pet (2019; za EHS ni podatka), Marvel R štiri (2021), za 5 Electric pa tudi (še?) ni podatka. Pri električno gnanih Emdžijih je treba poudariti tudi, da imajo sistem V2L (Vehicle to Load), torej sistem za polnjenje zunanjih uporabnikov ali celo drugega električnega vozila.
Vsi našteti modeli so se na kratkem preskusu izkazali kot lahkotno vodljivi, udobni in predvsem dobro opremljeni, a bo na cene treba počakati do pričetka prodaje. Dotlej in za orientacijo hrvaške cene, preračunane iz kun: ZS tam stane 18.500 evrov, ZS EV 34.860 evrov, 5 Electric 34.300 evrov, EHS 38.300 evrov in Marvel R 50.900 evrov.
MG ima, odkar je v kitajskih rokah, dokaj bogato ponudbo modelov bolj ali manj sodobnega videza, star in prepoznaven logotip (črki MG v 8-kotniku) in sodobne tehnologije (za zabavo, varnost in pogon). Slaba stran modelov MG pa je neprepoznavnost njihovega obraza, še bolj pa zmeda z imeni.
Gre pa za prijetno popestritev pri nas dokaj konservativnega trga uveljavljenih avtomobilskih znamk. Skupaj s 100-letno tradicijo, z britanskim poreklom in z že omenjenimi prednostmi pa utegne vendarle premamiti tudi slovenske kupce. Prvi salon se odpre jeseni, prihodnje leto jih bo že 10, pri zastopniku pa načrtujejo letno pri nas prodati okoli 2.000 Emdžijev.◄
Foto: VK