Škoda Octavia: na slovenskem trgu
Novice 04/08/2020 Vinko Kernc
Octavia je avtomobil, ki je preporodil dolga leta posmehovano, tehnično zaostalo vzhodno-evropsko avtomobilsko znamko. Prva generacija je prišla na trge leta 1996 in po 24 letih je čas za četrto. Na našem trgu stane od 17.746 evrov.
Pri koncernu VW so nas navadili, da je marsikaj skoraj do pičice pričakovano in v primeru nove generacije Octavie ni nič drugače: nova platforma MQB, a v primerjavi z Golfom (tudi tokrat) znatno podaljšana medosje (in posledično veliko notranjega prostora) ter skupna dolžina (in posledično velikanski prtljažnik), nova pogonska tehnika (najbolj v oči pade stikalo namesto klasične prestavne ročice menjalnika DSG), pa seveda dva zaslona na armaturni plošči, eden za merilnike in eden (skoraj) brez klasičnih gumbov.
Številke kažejo, da gre za zgodbo o uspehu: prve generacije so prodali v 1,5 milijona primerkih, druge in tretje v 2,5. Četrta generacija je dolga že skoraj 4,7 metra (okoli 3 centimetre več kot tretja generacija), pri tem pa je prtljažnik kombilimuzinske Octavie pridobil 10, kombijevske pa 30 litrov.
Kaj prinaša novega v primerjavi s prejšnjo generacijo? Na kratko: projicirni zaslon, ergonomska sedeža s certifikatom AGR, kolesa velikosti do 19 palcev, 10-palčni zaslon infozabavnega sistema, matrične žaromete v tehniki LED, tri-področno klimatsko napravo, dvokrak volanski obroč, senčnike v zadnjih vratih, do 5 vhodov USB C in številne nove asistenčne sisteme. Seveda marsikaj od tega ne za 17.746 evrov.
Pogonska tehnika? Štirje bencinski motorji TSI (81, 110, 140 in 150 kW, ob upoštevanju motorja na stisnjena naravni plin CNG pa še 96 kW), trije dizelski motorji (85, 110 in 147 kW), dva menjalnika (ročni ali DSG) ter dva pogona (prednji ali 4×4). Pohvalno pestro. Poleg tega bo Octavia na voljo tudi z blago hibridno tehniko ob motorjih 1.0 ter 1.5 TSI (in z menjalnikom DSG).
Trije so osnovni paketi opreme, a je jasno, da bo največ povpraševanja po najdražjem (Style), ki med drugim doda parkirna tipala spredaj in zadaj, pametni ključ ter avdio sistem Columbus z 10-palčnm zaslonom.
O cenah. Za v uvodu omenjenih 17.746 evrov dobi kupec kombilimuzino 1.0 TSI 81 kW Active, ki ima, med drugim, jeklena platišča, gumb za zagon motorja in klimatsko napravo. V ceniku pa je, upoštevaje tudi dve karoserijski različici, ta hip 16 osnovnih različic. Najcenejši dizel je 2.0 TDI 85 kW Active (20.343 evrov), sicer pa je v splošnem za okoli tisočaka dražji drugi paket Ambition in še slaba dva dražji paket Style. Kombi je od kombilimuzine dražji za okoli 700 evrov.◄
Foto: Škoda