



Mercedes-Benz GLB: dopolnitev že doslej bogate Daimlerjeve ponudbe športnih terencev.
GLB, povsem nov model v ponudbi stuttgartskega Daimlerja, je na videz in mersko zelo blizu GLC, a je hkrati v primerjavi z njim tehnično in namensko precej drugačen. Na našem trgu stane od 36.950 evrov.
Nižja podokenska linija oziroma višje bočne šipe (boljši pogled iz vozila vstran), možnost tretje sedežne vrste oziroma 7 sedežev in v celem več notranjega prostora usmerjajo GLB bolj k družinskim kupcem. Poleg tega je GLB nastal na Daimlerjevi platformi za mala vozila (A, CLA, GLA, B, …), kar pomeni, da ima motor nameščen spredaj prečno, medtem ko je v GLC postavljen vzdolžno. Razlike so očitne.
Druga sedežna klop je za 14 centimetrov vzdolžno pomična – serijsko pri 7- in doplačilno pri 5-sedežni različici. V drugi vrsti je sicer deljivost naslonjala v razmerju 40:20:40, kadar pa je klop pomična, je deljivost le v razmerju 40:60. Ne glede na to pa je prtljažnika pri 5-sedežniku od 570 do 1.805 litrov. Zelo družinsko.
Še nekaj pomembnih dejstev: v GLB se sedi za 6 centimetrov višje kot v razredu B, pritrdišča ISOFIX so štiri, sistem MBUX je serijski, zaslona sta 7-palčna (za doplačilo pa 10,25- palčna), povezljivost s pametnimi telefoni je zagotovljena, paket energizing poskrbi za več udobja (prilagajanje avdio sistema, klimatske naprave, sedežne masaže, ambientalne svetlobe, …), glavni elementi armaturne plošče pa so povzeti po drugih modelih s to platformo. Razlika je le v tem, da ima GLB armaturno ploščo takšno, da vliva občutek rahle (terenske) robustnosti.
Tehnika je na ustrezni ravni: vsa kolesa so posamično obešena, za doplačilo je podvozje prilagodljivo in elektronsko nadzirano, žarometi so prav tako prilagodljivi in v tehniki LED, radarsko tipalo vidi 500 metrov naprej ipd. Motor poganja prednji ali vsa štiri kolesa, menjalnik pa je izključno dvosklopčni DCT s 7 oziroma z 8 prestavami.
Vsi motorji so 4-valjni in vsi, z izjemo pri GLB 200 (kjer je 1,3-litrski), so 2-litrski. Bencinski zmorejo 120, 165 ali (AMG) 225 kilovatov, dizelski pa 85, 110 ali 140 kilovatov. Štirikolesni pogon 4Matic je pri AMG serijski, sicer pa doplačilen pri različicah 200 d, 220 d in 250. V drugi četrtini leta bo ponudbo dopolnila bencinska različica GLB 180 (ki bo najcenejša), prihodnje leto pa pričakujemo še električni EQB.
Upoštevaje pogonsko tehniko je v ceniku 9 različic, med katerimi je ta hip najcenejši GLB 180 d (cena iz uvoda), le za 40 evrov pa je dražji GLB 200. Pri nas utegne biti precej povpraševanja po GLB 200 d (38.540 €) ali po GLB 220 d 4Matic (43.860 €). Sicer pa je GLB na voljo v štirih osnovnih paketih opreme, med dodatnimi pa velja opozoriti na tehnični paket. Ta stane dobrih 3.800 evrov, na je voljo le s pogonom 4Matic, med drugim pa doda prilagodljivo blaženje, boljši paket žarometov, dodatni vozni program Off-road in pomoč pri nadzoru hitrosti po klancu navzdol.
GLB naj bi letos navdušil kakih 70 slovenskih kupcev, a ne bo lahko, saj bodo še letos na trge prišli novi GLA, prenovljeni E in GLE Coupé …◄
Foto: VK