Avtomobilski teden 44, 2021 Avtomobilski teden 44, 2021
Začelo je delovati podjetje Bugatti Rimac Nekako štiri mesece po tistem, ko je bilo objavljeno sodelovanje med Bugattijem, ki je bil vse doslej v... Avtomobilski teden 44, 2021

Bugatti Rimac je novo avtomobilsko podjetje, Mate Rimac pa njegov prvi človek.

Začelo je delovati podjetje Bugatti Rimac

Nekako štiri mesece po tistem, ko je bilo objavljeno sodelovanje med Bugattijem, ki je bil vse doslej v lastniškem naročju koncerna Volkswagen, in hrvaškim podjetjem Rimac Automobili, je začelo delovati novo skupno podjetje z imenom Bugatti Rimac. Tako se uresničuje napoved, ki se je zdela na začetku precej neverjetna, sedaj pa postaja očitno, da mladi hrvaški podjetnik Mate Rimac postaja dovolj pomemben igralec na nekaj širšem avtomobilskem zemljevidu.

Novo podjetje Bugatti Rimac bo vodil prav Mate Rimac, v nadzornem svetu pa bosta sedela dva pomembna človeka nemškega Porscheja, ki je pri vsem tem odigral zelo pomembno vlogo. To bosta Oliver Blume, prvi mož Porscheja, in Lutz Meschke, ki je pri tej tovarni odgovoren za finance. Lastniški delež bo šel v prid hrvaškega podjetja, saj bo imela v rokah 55-odstotni delež, medtem bo preostalih 45 odstotkov v lasti Porscheja AG. Tako Bugatti kot tudi Rimac Automobili bosta obdržala svojo proizvodnjo v francoskem Molsheimu in Zagrebu oziroma Sveti Nedelji.

Dosedanji prvi mož Bugattija Stephan Winkelmann je na zadnji dan oktobra odstopil in bo prevzel mesto predsednika Lamborghinija, ki je prav tako pri Volkswagnu oziroma Audiju. Oliver Blume, najpomembnejši mož Porscheja, je ob tem dejal, da je prepričan, da »smo ustanovili pomembno avtomobilsko podjetje. Bugatti ima šarm in strast, Rimac Automobili pa izjemno tehnično znanje«.

Porsche, tudi v sedanjih časih eno najuspešnejših avtomobilskih tovarna na obli, je s podjetjem Rimac Automobili začel sodelovati leta 2018 in postopoma povečeval svoj lastniki delež na sedanjih 24 odstotkov, za kar je odštel okoli 70 milijonov evrov. Pomembnejši solastniki hrvaškega podjetja je tudi Hyundai in še nekaj drugih imen avtomobilskega sveta. Denar bo ali je že Mate Rimac investiral v gradnjo novega kampusa, ki nastaja v bližini Zagreba in bo ponujal delo okoli 2.000 zaposlenim. Gre za eno največjih zasebnih investicij na Hrvaškem, vredno okoli 200 milijonov evrov. In mimogrede – Rimac Automobili je od hrvaške države dobil precej denarja iz evropskega sklada za okrevanje.

***

Hertz in Tesla zadnje tedne pleteta velike in po svoje kontroverzne zgodbe.

Tesla, Hertz, pa seveda Elon Musk

Vse ali veliko tistega, kar je povezano z ameriško Teslo, je nekako ameriško – če naj velja domneva, da je na oni strani Atlantika mogoče marsikaj. Tako se lahko zgodi, da se zgolj zaradi najave sicer velikega posla skoraj megalomansko poveča vrednost nekega podjetja. Nato se zgodi tudi to, da tisti, ki naj bi o vsem vedeli največ, pojasnijo, da ne vedo veliko. In krog je nekako sklenjen.

Uvod je bil nujen, da bi vsaj približno zmogli razumeti vse tisto, kar se zadnje dni ali recimo dva tedna dogaja na relaciji ameriška (newyorška) borza, že omenjena Tesla in prav tako ameriški Hertz. Na kratko: Hertz, eden največjih posojevalcev avtomobilov (in še marsičesa drugega), je objavil, da je pri Tesli naročil 100 tisoč Tesel 3. To je potisnilo vrednost Tesline delnice znova v nebo, tovarna se je uvrstila med pet največ vrednih ameriških podjetij (vrednih več ali približno tisoč milijard dolarjev), profitiral je tudi Hertz (njegova delnica je zrasla za dobrih deset odstotkov), Elon Musk naj bi potemtakem postal najbogatejši Zemljan. Končno se je oglasil tudi On, saj je izvršni direktor Tesle, ki ima pregled nad tem, kaj se dogaja in kdo kaj naroča – še posebej ko je v igri nekako petina lanske Tesline proizvodnje.

No, naš dragi Elon je povedal oziroma twitnil, da naročila še niso dobili. »Glede na to, da je povpraševanje po naših avtomobilih zelo visoko, Hertz ne bi mogel računati na popust pri ceni. Posel z njimi ne bo nič vplival na naše poslovanje«. Tesline delnice so padle za nekako tri odstotke, vsaj na nekaterih finančnih portalih so izračunali, da zaradi Muskovega twita ‘visi’ 300 milijard dolarjev. Kaj naj bi to natančno pomenilo, je mogoče predvsem ugibati. Nič ugibanja pa ni v objavi, da bo Tesla vpoklicala okoli 12 tisoč Tesel, ki so jih od leta 2017 prodali v ZDA. Razlog? Zaradi tehnične napake v komunikaciji se lahko samodejno vključi zavorni sistem. Lepo, nič pa niso rekli, ali je bila kakšna napaka tudi v Muskovi komunikaciji na relaciji Tesla-Hertz.

***

Tesla Y je imela oktobra v Nemčiji kar nekaj kupcev.

Oktobrska Nemčija: predvsem navzdol, EBA pa navzgor

Nekdaj je veljalo, pa morda velja še danes: ko Amerika (ZDA) kihne, dobi Južna Amerika nahod. Prestavljeno na Staro celino bi bilo mogoče reči: ko avtomobilska Nemčija kihne, dobri Evropa nahod. Če to drži in če bi sodili po oktobru, potem bo nahod kar hud.

Oktobra se je prodaja novih avtomobilov v Nemčiji zmanjšala za dobrih 35 odstotkov. Prodanih je bilo 178 tisoč avtomobilov in s kakšno izjemo ni bilo tovarne, ki bo letošnji deseti mesec ohranila v dobrem spominu. Toda nekaj jih vendarle je. V ospredju, kakopak, je Tesla. Njena prodaja je poskočila za nič manj kot 483 odstotkov, pa čeprav je prodala razmeroma malo avtomobilov – vsega 1.469, pri čemer je šla dobro v prodaja tudi Tesla Y. Tudi Volvova podznamka Polestar dobro izkorišča sedanje okoliščine, kajti v svoje (nemške) trgovine je privabila 85 odstotkov več kupcev. Nasploh je bil posel z električnimi baterijskimi avtomobili (EBA) dober, kajti plus je bil skoraj 32-odstoten, njihov tržni delež na tem največjem evropskem avtomobilskem trgu pa več kot 17-odstoten. Po drugi strani tudi tam še naprej pada delež dizelsko gnanih vozil, saj se je njihova prodaja skrčila za visokih 57 odstotkov, njihov tržni delež pa je poravnan z deležem EBA. Tudi avtomobili, ki gredo na bencin, so jo razmeroma slabo odnesli; njihova prodaja je oktobra padla za 44 odstotkov, tržni delež je bil 36,2-odstoten. In kljub vsemu je bil letošnji oktober za nekatere avtomobilske ‘klasike’ vendarle soliden. Tako se je prodaja Mitsubishijev povečala za 5,9 odstotka, Jeep je zrasel za 4,5 in francoski DS Automobiles za 1,1 odstotka …

Janez Kovačič