Volvo V40 Cross Country D4 Automatic Summum Volvo V40 Cross Country D4 Automatic Summum
Hladen? Vedno, ampak čisto vedno Volvo močno spomni na Švedsko. Saj Renault tudi na Francijo, Lancia na Italijo in BMW na Nemčijo, ampak pri... Volvo V40 Cross Country D4 Automatic Summum
Volvo V40 Cross Country: prestižen, a uporaben, športen na cesti, a iznajdljiv tudi izven nje.

Volvo V40 Cross Country: prestižen, a uporaben, športen na cesti, a iznajdljiv tudi izven nje.

Hladen?

Vedno, ampak čisto vedno Volvo močno spomni na Švedsko. Saj Renault tudi na Francijo, Lancia na Italijo in BMW na Nemčijo, ampak pri Volvu človek vedno pomisli še na mraz.

Čisto po nepotrebnem in do Volva nepravično.

  • 1VK_7850a
  • 1VK_7902a
  • 1VK_7849a
  • 1VK_7848a
  • 1VK_7846a
  • 1VK_7910a
  • 1VK_7890a
  • 1VK_7883a
  • 1VK_7845
  • 1VK_7844
  • 1VK_7842a
  • 1VK_7831a

Morda najbolj pravična asociacija je, da je Volvo edini, ki se resno postavlja po robu trem nemškim znamkam prestižnejših avtomobilov. Številke prodaje tega sicer, vsaj pri nas, ne kažejo najbolj uspešno, resnica je pa točno takšna ali morda še celo lepša: Volvi v resnici nudijo nekaj več, kolikor ‘nekaj več’ tudi stanejo.

V40 je trenutno najmanjši Volvo. Ja, obstaja tudi C30, krajši od njega, a narejen na isti platformi, kar pomeni, da je tehnično pravzaprav tudi isti avtomobil. Če bi bil na mestu, ki odloča o imenih, kdo drug, bi modelu V40 nadel ime naprimer C30 Sport Wagon. A pustimo to – bolj pomembno je, da je tudi ta generacija V40 vrinjena med običajne razrede. Povedano preprosto in jasno: je večji od A3, a manjši od A4. In takšnega ga je treba razumeti, ne le mersko, tudi cenovno.

In smo pri Cross Countryu, ki tudi terja pojasnilo. V40 Cross Country je točno to, kar skuša povedati ime, a v znatno manjši meri, kot je to naprimer XC70. Se pravi: ne ustraši se višjega pločnika (če greste nadenj nežno in počasi!), kolovoza, morda kakega travnika ali blata. Ampak v osnovi nima 4-kolesnega pogona, ta pride šele z doplačili in testni je bil denimo gnan le spredaj. Ima pa CC v primerjavi z običajnimi V40 nekoliko dvignjen trebuh in nekaj več zaščite karoserije na njenem spodnjem delu. To je večidel jasno že na prvi pogled.

Zanimivo pri vsem skupaj je, da je kratica XC nekoč pomenila Cross Country, zdaj pa gre pri Volvu za dva različna pogleda na križance. Prav tako zanimivo je tudi, da ima V40 CC kar dobre ‘terenske kote’, a (tale) le dvokolesen pogon in čisto običajne gume. Pravzaprav skoraj cestnodirkaške. A to je povsem stvar filozofije. Pomembno je, ali se vidite v tem avtomobilu ali ne.

Pri videzu zunanjosti v splošnem ni nekih zadržkov, je pa izjemno veliko odobravanj. Morda še bolje jo odnese notranjost – z veliko detajli s sožitjem tehnike, dizajna in prestiža, s splošnim odličnim občutkom kakovosti in z barvami, ki niti najmanj ne spominjajo na s snegom pokrito deželo. Prej na Španijo.

  • 1VK_7921
  • 1VK_7948
  • 1VK_7918
  • 1VK_7957
  • 1VK_8038
  • 1VK_7959
  • 1VK_7961
  • 1VK_7962
  • 1VK_7963
  • 1VK_8032
  • 1VK_7949
  • 1VK_7955
  • 1VK_7940

Posebno poglavje predstavljajo merilniki, na voljo v treh barvah, ki so hkrati tudi tri téme: elegantno, ekološko in zmogljivo. Tudi znotraj vsake od tem je na voljo več prikazov, ki terjajo nekaj spoznavanja, če presedete iz (naprimer) MB A, so pa vsekakor zabavni in hkrati tehnično korektni. Slednje velja tudi za osrednji zaslon, ki je predaleč, da bi bilo smiselno uporabiti za dotik občutljivega, je pa zelo dobra dopolnitev osrednjega glede podajanja informacij. Tudi meni predvajalnika glasbe s ključka USB je pri (na) njem zelo dober. Je pa navigacijski meni nekoliko informacijsko skromen, pa tudi informacija o omejitvi hitrosti je – vsaj na naših cestah – bolj nezanesljiva kot zanesljiva.

  • 1VK_8010
  • 1VK_8011
  • 1VK_8012
  • 1VK_8013
  • 1VK_8014
  • 1VK_8015
  • 1VK_8016
  • 1VK_8017
  • 1VK_8018
  • 1VK_8019
  • 1VK_8020
  • 1VK_8021
  • 1VK_8022
  • 1VK_8023
  • 1VK_8025
  • 1VK_8026
  • 1VK_8027

Ergonomija bivanja je spredaj brez večjih zamer, zadaj pravzaprav tudi, v obeh primerih pa zapisano ne velja le za sedenje, temveč tudi za vse, kar je potnikom na voljo, od lučk in predalov do elektrifikacije, ki jo danes potrebuje večina igrač v žepih. Tudi v splošnem je bila oprema v testnem CC zelo bogata in z le nekaj zamerami.

V pri Volvu pomeni kombijevsko karoserijo, a ne v šolski obliki, kot pri Passatu, ampak v dinamični podobi, kjer več šteje imidž kot notranji litri in zunanji videz. Kljub temu prtljažnik ne razočara, sploh z dodatnimi zadevščinami (dvojno dno, vodoravnen podaljšan del, trojna osvetlitev, …), pa tudi litri navsezadnje niso tako skromni, da ne bi zmoglji služiti neki povprečni družini.

  • 1VK_7926
  • 1VK_7928
  • 1VK_7929
  • 1VK_7930
  • 1VK_7931
  • 1VK_7932
  • 1VK_7933
  • 1VK_7934
  • 1VK_7935
  • 1VK_7936
  • 1VK_7937
  • 1VK_7938

Zaradi vrste gum in motornih zmogljivosti je morda bolj pošteno, da na ta V40 CC gledamo kot na športen avtomobil. Navor in moč se v vsakem hipu dobro oglašata na voznikov ukaz, čeravno menjalnik ni najhitrejše sorte; to je še posebej opazno pri speljevanju z mirovanja, kjer se ne zgane športno. V normalnem načinu menjalnik pretika pri 4.400 vrtljajih, v ročnem pri 4.800, če pohodite plin do konca, a dizla seveda ni potrebno gnati tako daleč, da bi bili hitri. Kar s tem V40 sploh ni težko. Niti nevarno. Pri 200 kilometrih na uro je volan še vedno odličen in daje občutek varnega nadzora, in stabilizacijski program, ki pozna tudi športno nastavitev (ne pa izklopa!), zna biti zadosti popustljiv, da je lahko vožnja v ovinkih zabavna. Pri športnem pogledu merilnikov je na voljo tudi merilnik moči (‘Power Meter’), ki pa je najbrže merilnik navora. A nič ne de; potreben ni, saj si z informacijo ni moč prav nič pomagati, ga je pa zabavno imeti in opazovati.

Zaradi lepega motornega značaja in samodejnega menjalnika je takšen V40 CC čisto nestresen v vsakdanjem prometu, precej k temu prinese tudi zavest, da ima številne sodobne varnostne pripomočke, edino, kar mu zmanjšuje dnevno uporabnost, je slaba vidljivost naokoli zaradi nizkih šip (visoka boka) in ne prav velikih zunanjih ogledal.

Če ste prišli do tod in če ste si vmes ogledali tudi fotografije, potem verjetno ni treba posebej izpostaviti: (takšen) V40 Cross Country je frajerski, zabaven, športen, prijeten trendovski avtomobil. O kakem hladu ni govora. (Vinko Kernc)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 17°C – samodejni menjalnik v položaju D – gume 225/45 R 18 W Pirelli P Zero – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.300/min: 3,6 l/100 km – 87 dB

100 km/h, 1.700/min: 5,7 l/100 km – 90 dB

130 km/h, 2.300/min: 7,5 l/100 km – 94 dB

160 km/h, 2.800/min: 9,0 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 10,6 l/100 km

Pohvale

+ prepoznavnost in drugačnost

+ videz zunaj in znotraj

+ sodobni varnostni pripomočki

+ oprema (testni avtomobil)

+ volan, povratna informacija

+ lega na cesti, vodljivost v ovinkih

+ info sistem: grafika, informacije

+ notranji materiali in izdelava

+ oprema prtljažnika

+ sedeža, bočni oprijem

+ cev za gorivo brez čepa

+ notranji predali in osvetlitev

+ električno ogrevanje prednje šipe

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

Graje

– spredaj nima parkirnega pripomočka

– nezanesljiva obvestila o hitrostnih omejitvah

– nešportno speljevanje z mesta

– slabo informativna navigacija

– ergonomija ključa

– upravljanje z ESP le v meniju

Na kratko

Smo v razredu, kjer razmerje med ‘otipljivimi’ stvarmi in ceno ni več toliko pomembno. A kljub temu nekaj velja: tale V40 CC razvaja s številnimi malenkostmi, ki jih niti nismo omenili (naprimer osvetlejnim vrhom prestavne ročice) in ki kot vsota dajejo jasen predznak prestiža in drugačnosti oziroma prepoznavnosti. Tu so še odličen varnostni paket, barvne kombinacije in splošno počutje, seveda pa tudi odlična mehanika in – nenazadnje – odlična vsakodnevna uporabnost.

Cene

Volvo V40 Cross Country D4: 29.700 evrov

Volvo V40 Cross Country D4 Automatic Summum: 35.791 evrov

Testni Volvo V40 Cross Country D4 Automatic Summum: 44.819 evrov

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 5-valjni – turbodizelski – gibna prostornina 1.984 cm3 – največji navor 400 Nm pri 1.750-2.750/min – največja moč 130 kW (177 KM) pri 3.500/min

Pogon: samodejni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, hidravličen servo – gume 225/45 R 18 W Pirelli P Zero

Mere: dolžina 4.370 mm – širina 1.783 mm – višina 1.458 mm – medosna razdalja 2.646 mm – najmanjša razdalja od tal 145 mm – rajdni krog 10,9 m – notranja širina spredaj 1.396 mm, zadaj 1.349 mm – prtljažnik 335/1.030 l – posoda za gorivo 62 l

Mase: vozilo 1.611 kg – dovoljena skupna obremenitev 429 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,3 s – poraba (kombiniran cikel) 5,2 l/100 km – izpust CO2 137 g/km

Foto: VK