Škoda Superb Combi 2.0 TDI 140 kW DSG Style Škoda Superb Combi 2.0 TDI 140 kW DSG Style
Prostor v prostoru Škoda je od časov, ko so se po zamaščenih tleh tovarne v Mladi Boleslav z viličarji podili Vietnamci in Kubanci –... Škoda Superb Combi 2.0 TDI 140 kW DSG Style

Škoda Superb Combi 2.0 TDI 140 kW DSG Style: prostoren in uporaben.

Prostor v prostoru

Škoda je od časov, ko so se po zamaščenih tleh tovarne v Mladi Boleslav z viličarji podili Vietnamci in Kubanci – delavska izmenjava v okviru socialistične internacionale – , seveda čisto drugačna zgodba. Toda Superb tudi po prenovi ostaja enaka ‘zgodba’, saj uporabnost in praktičnost, predvsem pa prostornost ostajajo njegovo bistvo.

Prostor v prostoru. Ni pretiravanje, niti malo.

***

Tokratna prenova velikega kombija, ki mu pravijo preprosto Combi, je bila opravljena malenkost bolj določno, predvsem pa opazno. Ostrejši robovi po vsej dolžini in boku, ozke luči spredaj, še bolj zadaj, pa nekaj dodatkov, recimo kar 19-palčna platišča Sirius (doplačilo), naredijo to največjo Škodo odločnejšo. Koliko je k temu pripomogel slovenski oblikovalec Marko Jevtič, ki je bil nekdaj v Mladi Boleslav, je morda zapisano v čeških avtomobilskih zvezdah, a je nesporno, da mu ne pojej(m)o tolikšne slave, kot njegovemu stanovskemu kolegu pri tovarni trikrake zvezde. Pravzaprav je v tem nekaj pričakovane ironije, precej značilne za Škodo in Superba: naj bo marsikaj še tako dobro, šik in zanimivo, premijsko (še) ni. Tudi avtomobilski svet je krivičen.

  • IMG_6760a
  • IMG_6754a
  • IMG_6784
  • IMG_6214
  • IMG_6212a
  • IMG_6215
  • IMG_6213
  • IMG_6211
  • IMG_6781
  • IMG_6776a
  • IMG_6218
  • IMG_6751a
  • IMG_6202
  • IMG_6193
  • IMG_6772a
  • IMG_6203
  • IMG_6206
  • IMG_6208
  • IMG_6765a

Superbovi aduti tudi po na novo krojeni zunanjosti in notranjosti seveda niso nič manj močni kot so bili. To niso asi v rokavu, kajti teorija (številke) in praksa si čvrsto podajata roki: prtljažnik je že v osnovni postavitvi gromozanski, vsaj tako je treba razumeti 660 litrov, ki so na voljo. S tem je namenskost češkega Combija nesporna –  družine, ki zmorejo brez najmanjše zadrege zapolniti vsak liter, pa novodobni rekreativci, ki skačejo s kolesa v kajak in medtem še kam, morda tudi oni, ki jih ne zajema nobena avtomobilsko-tovarniška statistika, pa hočejo prostoren avtomobil. Eni, drugi in celo tretji pa si zlahka priznajo, da je prtljažna prostornina ob podrti zadnji sedežni klopi (1.950 litrov!) vendarle zelo premijska.

Pa seveda ni le prtljažnik. Udobnost oziroma prostornost sedenja na zadnjih sedežih – tako za kolena kot tudi po višini – je skoraj škandalozna oziroma nespodobna. Superb sicer ni dolžinski povprečnež (485 centimetrov), tudi medosna razdalja, bistvena za udobnost sedenje zadaj, ni liliputanska (283 centimetrov), toda kraljevsko sedežno razkošje Combija odpre vprašanje brez odgovora: kam izpuhti prostornost sedenja na zadnjih sedežih celo večjih, predvsem pa bistveno dražjih avtomobilih, ki Škode in Superba niti v sanjah ne štejejo za konkurenco? Ampak s tem se jim v Mladi Boleslav ni treba beliti glave. Je pa precej očitno – Superb je v številnih pogledih bolj po meri sopotnikov kot voznika oziroma lastnika.

  • IMG_6146a
  • IMG_6150
  • IMG_6149
  • IMG_6153
  • IMG_6148
  • IMG_6143
  • IMG_6145ash
  • IMG_6147
  • IMG_6157sh
  • IMG_6219
  • IMG_6154
  • IMG_6156
  • IMG_6188
  • IMG_6197
  • IMG_6189l
  • IMG_6191
  • IMG_6200
  • IMG_6175
  • IMG_6173
  • IMG_6170
  • IMG_6158
  • IMG_6171a
  • IMG_6181
  • IMG_6182
  • IMG_6183
  • IMG_6184
  • IMG_6185
  • IMG_6186
  • IMG_6187
  • IMG_6159
  • IMG_6160
  • IMG_6161
  • IMG_6162
  • IMG_6165
  • IMG_6167
  • IMG_6164

Toda v tem prostorskem češkem raju je tudi nekaj malega pelina. Zadaj kot opisano sedita dva, tretjemu na sredini je kot desetemu bratu. Se še bolj čudim ‘malenkosti’, ki to ni: ko je zadnja sedežna klop zložena in nastane megalomanski prtljažnik, njegovo dno ni ravno. Spanje tam zadaj, če se kdaj zgodi, si prav zaradi tega zapomniš in morda ponoviš, ko je ločitev od postelje (in mize) neizbežna.

Manj navdušenja je nad podobo armaturne plošče in merilnikov. Zdi se nekako tako, kot bi ob vsem trudu za udobnost in prostornost zmanjkalo volje za nekaj, kar bi bilo vsaj za odtenek ličnejše. Toda počutje precej izboljša dolg seznam dodatne in s tem doplačljive opreme (dinamično uravnavanje podvozja, neodvisno ogrevanje vozila, navigacijski sistem Columbia, voljna Alcantara na sedežih, boljši zvočni sistem ipd.), kar pa ceno dvigne za sploh ne skromnih sedem tisočakov. Ergonomija je spodobna, ve se, da je češka hiša v nemškem avtomobilskem naročju.

Seveda je to opazno še kje, recimo pri motorju in menjalniku. Gre za kombinacijo, ki je značaju avtomobila pisana skoraj na kožo. Turbodizelski štirivaljnik zmore skoraj vedno ustreči, pa čeprav masa Combija (1.575 kilogramov) ni tako skromna. Morda bi bil lahko zlasti med odločnejšim priganjanjem tišji oziroma bi ga bilo lahko v notranjosti manj slišati. V naboru tistega, kar je skupno številnim avtomobilom koncerna, ki vedri in morda kaj malega oblači tudi nad Škodo, je tudi dvosklopčni menjalnik DSG. Toda onim, ki vedo, da je moči veliko in nočejo vedno priznati prtljažniško-družinske umirjenosti Combija, ne bo povsem po volji: sem in tja je obotavljiv, skoraj prepočasen.

Češki tovarni še nikoli ni šlo tako dobro kot sedaj. Zgolj plusi, nobenega minusa, produkcija podira rekorde, imidž je čedalje bolj zloščen. Tudi Superb jadra na tem valu, toda do očitno želene premijskosti (še) ne more. Prostor v prostoru pa ostaja. Absolutno.

Janez Kovačič

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 1° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 30.726 km – menjalnik v položaju D – vklopljen način ECO – gume 235/40 R 19 W Pirelli Cinturato P7 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.200/min: 3,6 l/100 km – 83 dB

100 km/h, 1.600/min: 4,8 l/100 km – 86 dB

130 km/h, 2.100/min: 6,3 l/100 km – 88 dB

160 km/h, 2.600/min: 8,8 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 8,1 l/100 km

Pohvale

+ prostornost sedenja zadaj

+ udobnost

+ prtljažnik

+ imidž

Graje

– prepočasen menjalnik

– prtljažno dno ob podrtih zadnjih sedežih ni povsem ravno

– visoka cena z dodatno opremo

Na kratko

Aduti so tako očitni, da jih ne morejo prezreti niti oni, ki jim Superb in Škoda niso posebej pri srcu. Očitna je želja po ‘druženju’ s premijsko konkurenco, toda od te je vsaj še korak ali dva.

Cene

Škoda Superb Combi 2.0 TDI 140 kW: 32.334 evrov

Škoda Superb Combi 2.0 TDI 140 kW DSG Style: 35.038 evrov

Testni Škoda Superb Combi 2.0 TDI 140 kW DSG Style: 42.173 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.968 cm –največji navor 400 Nm pri 1.750-3.250/min – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.500 -4.000/min

Pogon: robortizirani menjalnik z dvema sklopkama (6) – pogon spredaj

Voz in obese: limuzinski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 235/40 R 17 W Pirelli Cinturato P7

Mere: dolžina 4.856 mm – širina 1.864 mm – višina 1.467 mm – medosna razdalja 2.836 mm – najmanjša razdalja od tal 140 mm – rajdni krog 11,0 m (med pločniki) – prtljažnik 660/1.950 dm3 – posoda za gorivo 66 l

Mase: vozilo 1.575 kg – dovoljena skupna obremenitev 565 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 233 km/h – pospešek 0-100 km/h 7,8 s – poraba (kombiniran cikel) 4,6 l/100 km – izpust CO2 120 g/km

Foto: VK