November 2024: Alpine A110 November 2024: Alpine A110
Alpine A110 so izdelovali tudi v Španiji, Mehiki, Braziliji in celo Bolgariji.   November 2024 je na koledarju Georga Gedla mesec za znamko Alpine,... November 2024: Alpine A110

Alpine A110 so izdelovali tudi v Španiji, Mehiki, Braziliji in celo Bolgariji.

 

November 2024 je na koledarju Georga Gedla mesec za znamko Alpine, ki jo je leta 1955 ustanovil Jean Rédélé in ki je leta 1963 predstavil svoj tretji, verjetno najbolj prepoznaven model – Alpine A110. Avtomobil je postal tako prepoznaven, da ga je Renault, od leta 1974 lastnik te blagovne znamke, leta 2017 reinkarniral.

***

A110 je bil tretji model te znamke in v veliki meri oblikovno podoben prvima dvema (A106 in A108), pod zunanjost vseh treh pa se je podpisal priznani italijanski oblikovalec Giovanni Michelotti. Mehanika je slonela na Renaultovem, leta 1962 predstavljenem avtomobilu spodnjega srednjega razreda Renault 8. To pomeni, da je bil motor nameščen v zadek vozila in je seveda poganjal zadnji kolesi.

Motor, 1,0-litrski vrstni 4-valjnik, je bil sprva Renaultov (R8) z močjo 40 kilovatov. Kmalu so bili na voljo tudi zmogljivejši motorji: originalni Renaultov (1,1 litra, 48 kW) ali dodelan Gordinijev (1,1 litra, 70 kW), kasneje pa tudi 1,3-litrski Renaultovi motorji (77 ali 88 kW), 1,5-litrski Lotusovi (Lotus Europa, 60 kW) in sodobnejši Renaultovi prostornine od 1,3 do 1,65 litra (60 do 103 kW) iz modelov R12, R16 in R17.

Sliši ali bere se skromno, a je treba vedeti, da je originalni A110, le 3,85 metra dolgi in 1,12 metra visoki 2-sedežni kupe, tehtal od vitkih 565 do končnih 730 kilogramov (večji motorji, …), svojo uspešnost pa dokazuje s kar 14-letno dobo proizvodnje.

Jean Rédélé je bil sicer poslovnež in (takrat) najmlajši uradni prodajalec Renaultov v Franciji, predvsem pa je bil dirkač. Zmagal je že kar na prvi preskušnji v rallyu leta 1954 in sicer s starim Renaultom 4CV, ki ga je predelal sam, med drugim je 3-stopenjski menjalnik zamenjal s 5-stopenjskim in nekatere pločevinaste karoserijske dele z aluminijastimi. Ko gre za zmanjšanje mase – A110 je imel karoserijo iz fiberglasa. Jasno, avtomobil je bil sicer zasnovan za športno-uživaško vožnjo po cestah, a se je izkazal tudi na dirkah. V prvenstvu WRC je zabeležil 6 zmag, vse v letu 1973, sicer pa je seznam uspešnih nastopov tega avtomobila zelo dolg. Ponaša pa se s še enim primatom: leta 1972 je znani dirkač Jean-Luc Therier kot prvi na mednarodnem rallyu (Criterium des Cevennes) zmagal z A110, katerega motor je bil opremljen s turbopuhalom. Torej osem let pred Ur-Quattrom …

***

Težko je dobiti brezhibni originalni A110 za manj kot 70 tisočakov, povprečna cena za takšnega pa je okoli 95 tisočakov. Odvisno od (motorne) različice naj bi bila realna vrednost brezhibnega A110 od 95 do 125 tisočakov, tisti, ki so komajda primerni za obnovo, pa naj bi bili vredni okoli 15 tisočakov. Ja, avtomobilske legende držijo visoke cene.◄

Ilustracija: Georg Gedl