


Alfa Romeo D1900 C52 je leta 2012 navdušil še vedno živeče podjetje Touring, ki je predstavilo reinkarnacijo tega modela na osnovi Alfe 8C Competizione.
Nam dobro poznani oblikovalec Georg Gedl, tudi izjemni risar avtomobilov, že pripravlja nov koledar za leto 2024. Obljubil je, da bo do novega leta predstavil vse modele, ki jih bo vključil vanj, in pred nami je prvi avtomobil za mesec januar. To je znameniti model Alfa Romeo Disco Volante.
***
Pri Alfi Romeu so leta 1952 razvili dirkalnik 1900 C52. Osnova je bila cevna kletka, na katero so pripeli mehaniko prvega povojnega cestnega modela 1900. Za C52 so 1,9-litrskemu motorju povečali premer batov z 82,55 na 85 milimetrov, zadržali hod 88 milimetrov in litožlezni blok nadomestili z aluminijastim. Prostornina je s 1.884 narasla na 1.997 kubičnih centimetrov, dva dvojna, prečnotočna uplinjača pa sta zagotavljala moč 116 kilovatov, kar je bilo za 30 več kot pri modelu 1900 TI Super.
Menjalnik je bil sinhronizirani 4-stopenjski, sklopka večlamelna suha, pogon pa seveda na zadnji kolesi. Spredaj so bila dvojna prečna vodila, zadaj pa toga prema. Gume mer 6.0×16 so bile nameščene na aluminijasta platišča z jeklenimi naperami.
Karoserijo so izdelali skupaj s specialistom Carrozzeria Touring in jo preskušali v vetrovniku, pri čemer so dali poudarek tudi na stabilnosti primeru bočnega vetra. Nastala je lečasta karoserija dvosedežnega kabrioleta, ki je po mnenju mnogih služila tudi za vzor leta 1961 predstavljenemu čudovitemu Jaguarju E-Type.
Dvolitrske različice so izdelali tri. Dve so leto kasneje uporabili za nadaljnje aerodinamične preskuse in enega od teh so predelali v kupe. Drugi je ostal klasičen spider (nadeli so mu ime ‘fianchi stretti‘, kar po italijansko pomeni ozki boki), tretji pa je bil edini, s katerim so v letu 1953 tekmovali. Dirkaški program je namreč ostal v preskusni fazi.
Izdelali pa so še dva spiderja, katerima so namenili vrstni 6-valjni motor iz dirkalnika 6C 3000 CM. Motor prostornine 3.495 kubičnih centimetrov in šest enojnih uplinjačev je v dirkalniku 3000 CM zmogel 181 kilovatov, moč pa so za Disco Volante zmanjšali na 169 kilovatov. Enega od obeh 6-valjnikov so kmalu po tem razstavili, preostali štirje pa so še vedno živi.
Dva dvolitrska sta v muzeju Alfa Romeo v mestu Arese in ju pogosto uporabljajo na dirkaških prireditvah za starodobnike. Različica Fianchi Stretti je v zasebni lasti, a na ogled v muzeju v francoskem Mulhousu, edini preostali 6-valjnik pa je na ogled v torinskem avtomobilskem muzeju.
Za dvolitrske različice pravijo, da so pri masi 735 kilogramov zmogle 220, 6-valjne z maso 760 kilogramov pa 240 kilometrov na uro.
***
Disco Volante še danes buri duhove in navdušuje tako ljubitelje kot oblikovalce. Čeravno niso naprodaj, pravijo, da je vrednost 2-litrskih okoli dva milijona evrov.
Georg Gedl
Foto: Georg Gedl in VK