Alfa Romeo Tonale: na slovenskem trgu Alfa Romeo Tonale: na slovenskem trgu
Ko prihaja nova Alfa, je vedno nekaj vznemirjenja med tako ali drugače vpletenimi. Tokrat je na naš trg po dobrih petih letih prišel nov... Alfa Romeo Tonale: na slovenskem trgu

Alfa Romeo Tonale: v nasprotju s Stelviom ima žaromete v tehniki (matrični) LED.

Ko prihaja nova Alfa, je vedno nekaj vznemirjenja med tako ali drugače vpletenimi. Tokrat je na naš trg po dobrih petih letih prišel nov model te znamke, Tonale, kompaktni športni terenec, za katerega je treba nabrati vsaj 31.490 evrov.

Najprej za najbolj zagrete: Tonale nima več ročnih menjalnikov in ni na voljo s klasičnim bencinskim motorjem, pogon pa je prednji ali 4-kolesni.

Med motorji ni več Alfinega, so le še Fiatovi. Od klasičnih pogonov je ostal le še dizelski 1.6 Multijet (96 kW) z dvosklopčnim menjalnikom TCT (6), ki bo na voljo od letošnjega oktobra (je pa že v ceniku), preostali pogoni so tako ali drugače hibridni. Za zdaj je na izbiro le blagi hibrid (48 V) 1.5 Hybrid, ki ima elektromotor moči 15 kilovatov ter 1,5-litrski turbobenciski motor. Ta ima lahko 96 ali 118 kilovatov, menjalnik pa je v obeh primerih naprednejši dvosklopčni DCT (7).

Za konec leta napovedujejo priključni hibrid sistemske moči 140 ali 202 kilovata; v tem primeru je motor (le) 1,3-litrski, ima pa pogonski elektromotor na zadnji osi in z njim 4-kolesni pogon Q4.

Ni presenečenje, da ima Tonale zelo neposreden volan, pri Alfi pravijo, da ima z njim najboljšo vodljivost v razredu, pri tem oziroma pri legi na cesti pomaga tudi zelo dobra porazdelitev mase med osema (56:44 oziroma pri Q4 52:48). Lahko ima še samozaporni diferencial, vsaka pa ima gumb za izbiro voznega programa DNA, ki, med drugim, krmili tudi doplačilno napredno, elektronsko krmiljeno vzmetenje in ki omogoča delni izklop varnostnih sistemov.

  • 1VK_3817ca
  • 1VK_3825la
  • 1VK_3805a
  • 1VK_3818
  • 1VK_3819
  • 1VK_3820
  • 1VK_3812
  • 1VK_3814
  • 1VK_3796
  • 1VK_3802a
  • 1VK_3822
  • 1VK_3809
  • 1VK_3845a
  • 1VK_3840
  • 1VK_3842
  • 1VK_3843
  • 1VK_3844
  • 1VK_3827
  • 1VK_3828
  • 1VK_3829
  • 1VK_3830
  • 1VK_3831
  • 1VK_3832
  • 1VK_3846ra
  • 1VK_3849
  • 1VK_3850
  • 1VK_3852
  • 1VK_3855
  • 1VK_3856
  • 1VK_3858
  • 1VK_3860

Videz je pri Alfi Romeu pomemben element. Tonalu se ni treba bati – z njemu lastnimi trojnimi dnevnimi lučmi LED, katerih videz se ponovi na zadnjih lučeh, z nizkimi lučmi spredaj in zadaj, s tradicionalno podobo satovja spredaj (vključno z Alfinim trikotnikom), z večno zelenimi platišči s po tremi krogi (18 do 20 palcev) in z obliko karoserije v celem se zdi bolj prepričljiv od Stelvia.

Od njega je Tonale za poldrug decimeter krajši, za dobrih pet centimetrov ožji in za sedem nižji. To pomeni, da je dolg skoraj 4,53 metra, v (glede na Stelvio) manjši karoseriji pa je prtljažnik v osnovni postavitvi manjši za 25 litrov. Meri namreč natanko 500 litrov, povečan pa 1.550 litrov.

Oblikovno razveseli tudi (športna) notranjost; volanski obroč je odlično oprijemljiv, (doplačilni) veliki, fiksni zavolanski ušesi za ročno pretikanje sta vedno pri roki, tiste redke prave alfiste pa bo navdušila podoba merilnikov, ki so sicer digitalni (zaslon je velik 12,3 palca), a v veliki meri posnemajo videz merilnikov legendarne Alfe Giulie GT Bertone iz leta 1963.

Med preostale adute, ki danes privabljajo kupce, štejejo še visoko sedenje, gretje in zračenje sedežev, odlični materiali (ekološko usnje, Alcantara), bogat nabor asistenčnih sistemov (tudi samodejno zaviranje v sili pri vzvratni vožnji, 360-stopinjski pregled nad okolico in tempomat, ki se sam prilagaja omejitvam hitrosti), brezžično zrcaljenje pametnih telefonov, 10,25-palčni osrednji zaslon infozabavnega sistema ter storitev Amazon Alexa (med vožnjo in na daljavo), morda pa tudi črna skrinjica oziroma tehnologija NFT, ki s soglasjem lastnika spremlja in beleži podatke o servisih in prevoženih kilometrih, ki naj bi vplivala tudi na tržno vrednost rabljenega Tonala.

Ob nakupu bo treba izbrati med eno od šestih barv karoserije (brezplačna je rdeča Alfa), se odločiti za enega od petih paketov opreme in za enega od treh pogonov. Če odštejemo barve je kombinacij 9, pri tem sta najcenejša 1.6 Multijet 130 TCT6 Super in 1.5 Hybrid 130 DCT7 Super, ki staneta 31.490 evrov, najdražja pa 1.5 Hybrid 160 DCT7 Veloce ali Speciale, za katera bo treba pripraviti 40.990 evrov. Nekje v sredini je s 36.990 evrov 1.6 Multijet 130 TCT6 Ti, ki bi utegnil biti pri nas med bolj priljubljenimi. Dobra novica je, da je Tonale pri nas za štiri tisočake cenejši kot v Italiji, za tiste, ki ga bodo pri nas plačali s pomočjo financiranja, pa bo Tonale v osnovi cenejši za 1.500 evrov. Kakih 70 naj bi jih letos pri nas predali kupcem.◄

Foto: VK

Preberite tudi