Volvo S90: znane slovenske cene
Novice 19/04/2016 Vinko Kernc
Švedski Volvo – v lastniškem pogledu je predvsem kitajski, kajti že nekaj let je njegov lastnik kitajska korporacija Geely – je dovolj resen konkurent predvsem nemški premijski trojici, a vendarle ohranja skandinavski avtomobilski značaj, ki pa ni vedno povsem zlahka prepoznaven. S športnim terencem XC90, ki gre razmeroma dobro v promet tudi na slovenskem trgu, pri čemer je seveda na dlani, da se poskuša v visokem censkem razredu, je začela avtomobilska hiša z evropskega severa pred nedavnim pisati novo poglavje. Sedaj ga nadaljuje z veliko limuzino S90, ki se do slovenskih kupcev pripelje junija, septembra pa se rodi še kombijevska izvedenka z oznako V90.
Ti avtomobili so oziroma bodo nosilci izjemno ambiciozne in zahtevne zaveze, ki prihaja iz Göteborga: od leta 2020 naj v Volvih nihče ne bi umrl ali se resneje poškodoval! S90, ki nadomešča S80, naj bi konkuriral predvsem Mercedes-Benzu E, pa BMW serije 5 in Audiju A6, v tržnem smislu pa Švedi med bistvene ali najpomembnejše trge štejejo predvsem ZDA in Kitajsko. V primerjavi z S80 je S90 seveda daljši (496 centimetrov), daljša je tudi medosna razdalja (294 centimetrov), v prtljažnik pa gre 500 litrov prtljage (v V90 560 litrov). Volvo govori o minimalističnem skandinavskem dizajnu, pri čemer ne pozabijo omeniti, da bo mogoče največjo Volvovo limuzino vsaj s prednje strani prepoznati tudi po prednjih lučeh LED v obliki znamenitega Thorovega kladiva. V notranjosti seveda pade v oči osrednji in pokončni 9-palčni večopravilni zaslon, ki je – tako kot se pri sodobnih avtomobilih spodobi – tako rekoč upravljalsko središče velikega Volva. Povsem jasno je, da je S90 serijsko opremljen s številnimi asistenčnimi sistemi, pri čemer je poudarek na aktivni in seveda tudi pasivni varnosti. Sistem Intellisafe Assist tako združuje aktiven tempomat, samodejno pakriranje, polavtonomno vožnjo Pilot Assist ipd. To je tudi prvi Volvo, ki bo imel še izpopolnjeni sistem City Safety, ki zaznava pešce in kolesarje, pa tudi večje živali. Gotovo je treba omeniti še avdio sistem znamenite hiše Bowers&Wilkins, pa seveda Applov vmesnik CarPlay, brez katerega bi bil veliki Volvo skoraj gol in bos …
Motorna ponudba je oziroma bo dokaj pestra, saj bo na voljo skupaj pet agregatov – trije dizelski (D3, D4 in D5) in dva bencinska (T5 in T6). D3 se pojavi nekaj kasneje, v drugih dveh pa se vrti dvolitrski dizelski agregat, pri čemer prvi ponuja 140 kilovatov oziroma 190 ‘konjev’, drugi pa 173 kilovatov ali 230 ‘konjev’. Bencinski T5 ima dva litra gibne prostornine ter 187 kilovatov (250 ‘konjev’), T6 pa predstavlja vrh, saj zmore 235 kilovatov oziroma 315 ‘konjev’, dodan pa je še štirikolesni pogon AWD.
V najcenejši izvedbi bo T5 na voljo za 50.446 evrov (samodejni menjalnik, opremski paket Momentum), zmogljivejši T6 bo stal 61.795 evrov (samodejni menjalnik, AWD). Dizelska izvedenka D4 bo naprodaj za 52.820, D5 pa za 57.463 evrov, medtem ko naj bi bil karavanski V90 z enakimi motorji in opremo približno štiri tisočake dražji.◄
Foto: VK