Slovenski avto leta 2022: Toyota Yaris Cross Slovenski avto leta 2022: Toyota Yaris Cross
Končal se je jubilejni, že 30. izbor za naslov Slovenski avto leta (SAL). Prestižno lovoriko je za letošnje leto prijel Toyotin Yaris Cross, ki... Slovenski avto leta 2022: Toyota Yaris Cross

Prestižno priznanje Slovenski avto leta 2022 je od predsednika žirije SAL, Blaža Poženela (levo), prevzel Kensuke Tsuchiya, prvi mož podjetja Toyota Adria.

Končal se je jubilejni, že 30. izbor za naslov Slovenski avto leta (SAL). Prestižno lovoriko je za letošnje leto prijel Toyotin Yaris Cross, ki je dobil največje možno število točk v kar šestih od devetih redakcij, ki sodelujejo v izboru.

Na podlagi glasovanja bralcev, poslušalcev in gledalcev so se v finale uvrstili še Enyaq, Mokka, ID.4 in Mégane Conquest, ki so šli v finale v enakem vrstnem redu, pri čemer je že tam največ točk dobil Yaris Cross. Pri glasovanju novinarskih redakcij (Avto magazin, Delo in Slovenske novice, Dnevnik in Nedeljski dnevnik, Evo, Komotar minuta, Motorevija, siol.net, Val 202 in Avtomobilnost ter Večer) se za Yaris sicer ni začelo posebej dobro, vmes je dobil celo eno samo točko, a se je hitro izkazalo, da preostali nimajo več možnosti.

Prav nič presenetljivo je drugo mesto dosegel Mégane Conquest z dvema najvišjima ocenama ter s štirimi drugimi mesti. Sledila sta Enyaq in Mokka s podobnim rezultatom, presenetljivo slabo pa se je pri tem odrezal ID.4 že pri glasovanju bralcev, poslušalcev in gledalcev, pa tudi redakcije mu niso namenile več kot tri točke.

Tu velja na kratko pokomentirati finaliste. Zgodilo se je čisto prvič, da so bili prav vsi finalisti iz kategorije križancev ali cestnih terencev. Ni presenečenje. Poleg tega so bili vsi avtomobili v finalu tako ali drugače elektrificirani; Mégane Conquest in Yaris Cross sta (lahko) hibrida (HEV), Mokka je lahko povsem električno gnana (BEV), ID.4 in Enyaq pa sta lahko zgolj električno gnana (BEV). Glede na čase, ki smo jim priča, tudi to ni presenečenje. Vsekakor pa daje ta omenjena dvojna premiera pri glasovanju za SAL misliti.

  • 1VK_0137ac
  • 5VK_4700a
  • 5VK_4701ash
  • 5VK_4702aw
  • 5VK_4696a
  • 5VK_4697a
  • 5VK_4745a
  • 5VK_4747ca
  • 5VK_4785a
  • 5VK_4810a
  • 5VK_4835a
  • 5VK_4839sha
  • 5VK_4843a
  • 5VK_4853sh
  • 5VK_4731a
  • 1VK_0145aw
  • 5VK_4712

Na kratko še o pravilih. V prvem delu glasovanja glasujejo bralci, poslušalci in gledalci preko redakcij, ki so v žiriji za SAL, ali neposredno preko spletne strani SAL za enega od 15 kandidatov, torej avtomobilov, ki so v letu 2021 prišli na slovenski trg. Na podlagi teh glasov gre v finale peterica, ki zbere največ točk (pravila izbora lahko preberete tule); v finale tako prvi odnese 6, drugi 4, tretji tri, četrti dve in peti eno točko. P enakem načelu nato na koncu glasujejo omenjene redakcije, zbir vseh točk pa da končni vrstni red.

Tokrat je bilo glasovanje v Brežicah v tovarni Brezina podjetja TPV Automotive. Podjetje razvija in proizvaja izdelke, ki pomembno vplivajo na varnost, vozno dinamiko, ekološkost in udobje pri vožnji ter vpeljujejo nove tehnološke rešitve na področju električnih vozil. Njihovim razvojnim rešitvam zaupajo tudi najzahtevnejši kupci – sistemski dobavitelji in proizvajalci vozil s svojimi blagovnimi znamkami, kot so BMW, Daimler, Jaguar, Land Rover, Renault, Rolls-Royce, Volvo in drugi.

Na svoj način bodo najbolj veseli dobitniki treh nagrad v izboru SAL 2022. Komplet zimskih gum Goodyear UltraGrip Perforamnce + je šel v Kamnik (Miha Belcijan), aluminijasta tovorna prikolica TPV EU 2010 AL v Sežano (Viktorija Bernetič) in dobroimetje 1.500 evrov za nakup goriva pri Petrolu v Ljubljano (Milena Pinter). Čestitamo!◄

Foto: VK