Lada Vesta 1.6 Lada Vesta 1.6
Neka evropska Rusinja Ena glavnih zvezd nedavnega salona avtomobilov v Beogradu je bila nova Lada Vesta, ki za to rusko znamko prestavlja pomemben mejnik.... Lada Vesta 1.6

Lada Vesta: avtomobil, ki odpira novo poglavje te ruske znamke, s katerim so se Lade osvobodile zastarelih oblike, izdelave in tehnike.

Neka evropska Rusinja

Ena glavnih zvezd nedavnega salona avtomobilov v Beogradu je bila nova Lada Vesta, ki za to rusko znamko prestavlja pomemben mejnik. Prav zato smo jo podrobno preskusili na preskusni stezi centra Navak in, sodeč po vtisih, ki jih je pustila, ter po tem, kar nudi, je jasno: v zgodbi o ruskih avtomobilih nič več ne bo, kot je bilo.

***

Za Vesto so obiskovalci salona avtomobilov v Beogradu pokazali precej zanimanja, mi pa smo se z njo srečali že prej: najprej smo konec leta 2015 ekskluzivno vozili predserijske Veste na Ladini testni stezi, takoj za tem pa še v mestni gneči Toljatija in po serpentinah planine Žiguli. Že takrat je bilo jasno, da bo Vesta sodobna in zanimiva – tudi zaradi značilnega simbola X, prepoznavnega spredaj in zadaj. Kako pomembna je za rusko avtomobilsko industrijo, priča tudi dejstvo, da jo je med prvimi vozil ruski predsednik Vladimir Putin. Pričakovano je na njen račun izrekel mnogo pohval.

  • 01 Glavnac
  • SAT_0973
  • ISO mali (2)c
  • SAT_0714
  • SAT_1231
  • SAT_1235
  • SAT_0634
  • SAT_1129c
  • SAT_0766
  • SAT_1269c

Nekoč so se mnogi pritoževali na račun videza avtomobilov podjetja AutoVAZ, v slučaju Veste pa za kaj takega ni razloga. Sodoben in dopadljiv videz je nastal pod taktirko angleškega oblikovalca Steva Martina, ki je pred tem sodeloval pri oblikovanju številnih Mercedes-Benzov in Volvov.

Vesta je nastala na platformi koncerna Renault-Nissan, kar je logično in pričakovano, saj je danes ta koncern večinski lastnik podjetja AutoVAZ. Z dolžino 4,4 metra je Vesta še dovolj kompaktna, da se dobro znajde v mestu, kot klasična limuzina z velikim prtljažnikom pa je blizu tistemu, čemur pravimo družinski avtomobil.

Vrata se odpirajo in zapirajo lahkotno skoraj kot pri nemških ali japonskih avtomobilih. Morda celo prelahkotno, predvsem pa manjka vmesni omejevalnik giba vrat, ki bi jih zaustavil na polovici celotnega pomika. Že prvi pogled skozi odprta vrata pa dokazuje, kakšno spremembo je doživela notranjost neke Lade in kaj prinaša novega.

  • SAT_1157
  • SAT_1149
  • SAT_0646
  • SAT_1212
  • SAT_1228
  • SAT_1203
  • SAT_1160
  • SAT_1163
  • SAT_0640
  • SAT_1180
  • SAT_1156
  • SAT_1188
  • SAT_1190
  • SAT_1193

Takoj je seveda opazna tudi racionalnost: vse je jasno in preprosto, komande in urejena osrednja konzola pa ponujajo vse, kar se danes smatra obveznim. Merilniki so klasični, torej okrogli, na osrednjem delu pa je velik, za dotik občutljiv zaslon infozabavnega sistema. Ob pogledu na merilnike in na osrednji zaslon je takoj jasno, da ima Vesta dobre argumente v primerjavi s tekmeci, kot so Citroen C-Elysee, Fiat Tipo in Peugeot 301.

Kljub temu je najpomembnejša solidna končna obdelava, elementi notranjosti pa so prijetni na dotik. Za avtomobil kake druge znamke bi rekli, da je pač običajno, pri Ladi pa je treba prepoznati precejšen napredek. Tudi po daljšem preskusu nismo našli ničesar, kar bi si zaslužilo resno grajo. Dober je tudi izbor materialov, še posebej na sedežih, kjer dajejo barvno kontrastni šivi vtis prestiža.

  • SAT_1198
  • SAT_0816
  • SAT_0840
  • SAT_0846

Motor s 106 ‘konji’ seveda nima športnega značaja, je pa dovolj zmogljiv, da se lahko kosa z Vestnimi dobrimi 1.200 kilogrami. Skromne zmogljivosti na cesti so bolj izrazite v številkah izmerjenih meritev kot na cesti v praksi – v vsakdanjih pogojih je Vesta dovolj živahna in to celo pri nizkih motornih vrtljajih. Morebiten primanjkljaj motorne moči in energičnosti nadoknadi z umirjeno in uravnoteženo vožnjo.

***

Vse to jasno kaže, da je Vesta naredila velik korak naprej v primerjavi z dosedanjimi Ladami: osvobodila se je zastarelih elementov od videza do izdelave in tehničnih rešitev, ki so bili značilni za avtomobile iz Rusije. Izboljšanje je zares izjemno tudi na področju varnosti ter dinamike vožnje, pa tudi poraba goriva je sprejemljiva. Na vsak način Vesta dokazuje, da je končno prišel čas, da spremenimo splošen pogled na ruske avtomobile.

Mladen Alvirović, član žirije Autobest, in testna ekipa revije SAT Plus

Meritve

Poraba

Testno povprečje: 9,6 l/100 km

Pohvale

+ izdelava (brez slabih spojev in čričkov)

+ dober osnovni paket opreme

Graje

– (pre)visoka desna komolčna opora za voznika

– omejevalnik pomika vrat brez vmesnega položaja

– majhna odprtina prtljažnika

Na kratko

Dober položaj za volanom, prostorna notranjost (za štiri odrasle), deljivo naslonjalo zadnje klopi za povečanje prtljažnika, dober paket opreme (parkirna tipala in kamera za vzvratno vožnjo, klimatska naprava, meglenke, zatemnjene šipe, pomoč pri speljevanju v klanec, tempomat, tipala za dež, gretje prednjih sedežev in prednje šipe, navigacijski sistem, ESC) in solidne zmogljivosti motorja z mirnim ter tihim tekom so ob 10 evrskih tisočakih glavni aduti nove Lade.

Cena

Lada Vesta 1.6: od 9.980 evrov*

 (*Cena v Srbiji)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – bencinski – gibna prostornina 1.596 cm3 – največji navor 148 Nm pri 4.200/min – največja moč 78 kW (106 KM) pri 5.800/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: limuzina – samonosna karoserija, 4 vrata, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 185/65 R 15

Mere: dolžina 4.410 mm – širina 1.764 mm – višina 1.497 mm – medosna razdalja 2.635 mm – najmanjša razdalja od tal 178 mm – rajdni krog: ni podatka – notranja širina (komolci) spredaj: ni podatka, zadaj: ni podatka – prtljažnik 480 dm3 – posoda za gorivo 55 l

Mase: vozilo 1.270 kg – dovoljena skupna obremenitev 400 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka

Zmogljivosti: največja hitrost 178 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,2 s* – poraba (kombiniran cikel) 6,6 l/100 km – izpust CO2: ni podatka

* Meritev revije SAT

Foto: SAT Plus

Preberite tudi