Toyota Highlander in (prenovljeni) Hilux: na slovenskem trgu Toyota Highlander in (prenovljeni) Hilux: na slovenskem trgu
Toyota je ena tistih znamk z dolgo tradicijo izdelovanje terenskih vozil, bili pa so tudi pionirji pri športno-terenskih. Nedavno so prenovili svoj terenski pickup... Toyota Highlander in (prenovljeni) Hilux: na slovenskem trgu

Toyota Highlander: šele četrta generacija je naprodaj tudi v Evropi in pri nas.

Toyota je ena tistih znamk z dolgo tradicijo izdelovanje terenskih vozil, bili pa so tudi pionirji pri športno-terenskih. Nedavno so prenovili svoj terenski pickup in na evropske trge pripeljali svoj veliki športni terenec. Oba sta na našem trgu že naprodaj in sicer za od 29.00 oziroma 49.900 evrov.

  • Hilux_DPL_2020_002c
  • Hilux_DPL_2020_008
  • Hilux_DPL_2020_015c
  • Hilux_DPL_2020_009
  • Hilux_DPL_2020_018
  • Hilux_DPL_2020_021

Hilux je tudi na našem trgu že dobro poznan, s tokratno prenovo že osme generacije (predstavljene leta 2015) pa utegne postati še bolj zanimiv za kupce pri nas. Izmed treh karoserij (enojna, podaljšana in dvojna kabina) so večji dve še posebej izrazito spremenili; nova platišča in zadnje luči pa še zdaleč ne pritegnejo toliko, kot izdatno prenovljen prednji del (maska, odbijač, luči), ki krepko dviguje videz agresivnosti. Še bolj drzen in avanturističen pa je z novim paketom Invincible (na fotografijah), ki se od drugih Hiluxov ne loči le po zunanjosti, temveč tudi v notranjosti.

Znotraj so spremenili merilnike, osrednji zaslon (8 palcev), infozabavni sistem (hitrejši odziv, izboljšani meniji, navigacijski sistem, posodobitve preko spleta) in zvočniški sistem JBL, spremenili pa so tudi videz pametnega ključa, dodali parkirna tipala spredaj in zadaj, izboljšali podvozje, dodali hitrostno prilagodljiv volanski sistem in – kar je menda poleg videza najbolj pomembno – povečali izbiro motorjev.

Doslej je bil na voljo le 2,4-litrski dizel z močjo 110 kilovatov, po novem pa je na izbiro tudi 2,8-litrski dizel s 150 kilovati, s čimer se je Hilux s tega zornega kota spet postavil ob bok močnim tekmecem.

  • 2021_Highlander_DPL_Static_005c
  • 2021_Highlander_DPL_Static_004c
  • 2021_Highlander_DPL_Static_008c
  • 2021_Highlander_DPL_Detail_018
  • 2021_Highlander_DPL_Detail_019
  • 2021_Highlander_DPL_Detail_020
  • 2021_Highlander_DPL_Detail_028

Highlander je pri Toyoti staro ime, saj so prvo generacijo tega danes 4,95 metrov dolgega športnega terenca predstavili leta 2000. Čeprav gre na videz za surov športni terenec, je že od samega začetka podprt s platformo osebnega vozila (Camry), to pa pomeni, da je vožnja dosti bolj lahkotna kot v primeru pravih, čvrstih terencev s šasijo; Highlander je verjetno prav zato med kupci zelo priljubljen.

Tokratna (4.) generacija sicer šteje že dobro leto, kolikor časa je naprodaj v ZDA, a takšen časovni zamik pri Toyoti ni nič neobičajnega. Pri silhueti ostaja zvest prvim trem generacijam, z izjemo zadnje šipe, ki je z vsako generacijo bolj položna. Je pa zdaj znotraj karoserije dosti več detajlov, ki so tudi bolj izraziti in lažje prepoznavni.

V velikem in prostornem Highlanderju so tri vrste sedežev, pri čemer je druga vrsta za 180 milimetrov vzdolžno pomična, za lažji dostop do tretje vrste (kjer naj bi bilo prostora tudi za dva odrasla) pa zadnja bočna vrata odpirajo veliko (široko) luknjo. Sedeža tretje vrste se lahko zložita, pri tem pa nastane povsem (vodo)ravno dno.

Highlander naj bi bil zdaj znotraj še tišji, udobnejši (podvozje, nizko težišče) in sodobnejši, tudi ko gre za digitalne igrače. Digitalni merilniki imajo 7-palčni zaslon, infozabavni sistem pa kar 12.3-palčnega, navidezni zaslon dodaja še projicirni zaslon (HUD), zvočniški sistem je znamke JBL, klimatska naprava je tri-področna, zadnja kamera ima dodano pranje in asistenčni sistemi so največ, kar pri Toyoti ta hip ponujajo.

Pogon je seveda hibridni; bencinski motor zmore 140 kilovatov, dva elektromotorja vsak 40 kilovatov (pri tem je eden na zadnji osi), sistem pa zbere največ 182 kilovatov. Sliši se morda malo, a takšen Highlander do 100 pospeši v 8,3 sekunde, po standardu WLTP pa porabi od 6,6 do 7,1 litra na 100 kilometrov. Pri dveh tonah mase.

Še o cenah. Najcenejši Hilux je delovni Single Cab 2.4 D-4D 4×2 Country, ki stane 29.900 evrov, najcenejši Extra Cab je 2.4 D-4D 4×4 Comfort (33.600 €), najcenejši Double Cab je 2.4 D-4D 4×4 Comfort (33.100 €) in najcenejši z novim motorjem je Double Cab 2.8 D-4D AT 4×4 City (39.650 €).

Pri Highlanderju je nekoliko manj zapleteno, saj so v ceniku le tri različice (glede na opremo); najcenejši je Elegant (49.900 €), najdražji pa Premium 61.500 €). Pri Toyoti menijo, da bodo letos na našem trgu prodali okoli 100 prenovljenih Hiluxov in pol manj novih Highlanderjev.◄

Foto: Toyota