Fiat 500: na slovenskem trgu Fiat 500: na slovenskem trgu
Zgodovina je častitljiva: 4. julija 1957 je italijanski Fiat, ki je sedaj združen v koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles), postavil na svetlo Fiat 500.... Fiat 500: na slovenskem trgu
Fiat 500 novih časov je še naprej čeden avtomobil, saj tudi po prenovi dokazuje, da so Italijani predvsem pri malčkih mojstri svojega posla.

Fiat 500 novih časov je še naprej čeden avtomobil, saj tudi po prenovi dokazuje, da so Italijani predvsem pri malčkih mojstri svojega posla.

Zgodovina je častitljiva: 4. julija 1957 je italijanski Fiat, ki je sedaj združen v koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles), postavil na svetlo Fiat 500. Kmalu je postal Fiatova ikona, pa simbol italijanskega načina življenja in tudi začetnik množične oziroma dostopne motorizacije na Apeninskem polotoku, kajti prodanih je bilo nič manj kot 3,8 milijona vozil. Četrtega julija 2007 pa je italijanska tovarna povila novi Fiat 500, ki mu gre prav tako dobro, saj je bilo doslej prodanih 1,5 milijona vozil. V prenovljeni podobi se sedaj vozi na slovenski avtomobilski prostor in seveda računa – tako kot doslej – na ustrezen tržni uspeh.

Prenova ni izjemno obsežna, a vendarle opazna in po svoje dovolj smiselna, tako da je malček (357 centimetrov dolžine) ohranil in še za malenkost bolj poudaril vso svojo latinsko čednost. Spredaj so spremenili masko, luči oziroma žaromete in kromirane dodatke, zadaj je drugačen odbijač, predvsem pa so nove luči, ki imajo v sredini kovinski del v barvi karoserije.

  • 1VK_2872ash
  • 1VK_2881ash
  • 1VK_2795
  • 1VK_2810
  • 1VK_2811a
  • 1VK_2791a
  • 1VK_2800w
  • 1VK_2803w
  • 1VK_2804w
  • 1VK_2879shac
  • 1VK_2866
  • 1VK_2833sha
  • 1VK_2832sha
  • 1VK_2841
  • 1VK_2846
  • 1VK_2816
  • 1VK_2869
  • 1VK_2849
  • 1VK_2862
  • 1VK_2853
  • 1VK_2855

Seveda so se lotili tudi notranjosti, a so spremembe prefinjene in dokazujejo, da so Italijani prav pri majhnih avtomobilih mojstri svojega posla. Nova je oblika volanskega obroča, nova je sredinska konzola med sedežema, malce drugačni sta stikali za odpiranje elektrificiranih šip, pred sovoznikom je sedaj zaprt predal, sistem Uconnect je serijski ipd. Sredi armature se diči 5-palčni barvni zaslon na dotik, zadnja sedežna klop je deljiva v razmerju 50:50, prtljažnik tako kot prej ponuja od 185 do 610 litrov prostornine. In da tam zadaj ni kakšnega posebnega prostorskega razkošja, je bilo znano že ob rojstvu Fiata 500 pred osmimi leti.

Motorja sta dva, znana že od prej – bencinski in dizelski. Prvi ima pri gibni prostornini 1,2 litra 51 kilovatov oziroma 69 ‘konjev’ ter 102 Njutonmetra navora, drugi (1,3-litrski dizelski Multijet) pa 70 kilovatov ali 95 ‘konjev’ (navora je za 200 Njutonmetrov). Napovedujejo še dva bencinska dvovaljnika iz serije TwinAir in 1,2-litrski EasyPower agregat, ki bo šel na plin oziroma bencin. Pogon gre, jasno, na prednji kolesi, zagotavljata pa ga dva ročna menjalnika (pet ali šeststopenjski) in robotizirani Dualogic.

Seveda ostaja v ponudbi tudi kabrioletska izvedenka, pa dva opremska paketa (Pop in Lounge, pri čemer je slednja na voljo še v opremskih različicah Style, City in Cult), skupaj je mogoče izbirati med 13 barvami karoserije (dve sta novi). Personalizacija avtomobila je ob tem pomemben vzvod boljše prodaje, saj v okviru tistega, kar imenujejo ‘Second Skin’, ponujajo šest izvirnih in v oči padajočih podob zunanjosti, in sicer Ethnic, Cosmo, Cosmic, Camouflage, Navy in Lord. V najcenejši izvedbi (1.2 8V, Pop) je Fiat 500 naprodaj za 10.990 evrov, dizelska različica 1.3 Multijet 16V, ki je na voljo le s paketom Lounge, stane 14.900 evrov, najcenejši kabriolet 500C 1.2 8V Pop pa stane 12.990 evrov. Načeloma je to približno 700 evrov več kot doslej, a je tudi več tehnike in opreme. In ne glede na to se zdi povsem verjetno, da bo Fiatov malček še naprej obdržal lovoriko najbolje prodajanega avtomobila v svojem razredu na slovenskem trgu.◄

Foto: VK