Volkswagen Passat Variant: na slovenskem trgu Volkswagen Passat Variant: na slovenskem trgu
  Trg in kupci se spreminjajo, zato je novi Volkswagnov Passat na voljo le v kombijevski (Variant) izvedbi. V deveti generacijski varianti je na... Volkswagen Passat Variant: na slovenskem trgu

Volkswagen Passat Variant: občutno daljši, pa notranje in prtljažniško prostornejši.

 

Trg in kupci se spreminjajo, zato je novi Volkswagnov Passat na voljo le v kombijevski (Variant) izvedbi. V deveti generacijski varianti je na voljo v razponu od najmanj 35.814 do največ 46.105 evrov. Letos računajo na nekako 600 slovenskih kupcev.

Novi Passat, prvič rojen daljnega leta 1973, torej leto pred Golfom, doslej pa se je zanj odločilo 34 milijonov kupcev, se je mersko občutno spremenil. V dolžino je pridobil zelo konkretnih 14 centimetrov (sedaj meri skoraj 492 centimetrov), hkrati se je medosna razdalja odebelila za pet centimetrov (284 centimetrov), je pa ob tem za centimeter nižji in za sedem milimetrov širši. Ker je kombi, je gotovo smiselno zapisati prostornino prtljažnika – tega je za najmanj 690 litrov (plus 40 litrov) oziroma največ 1.920 litrov (ob podrtih zadnjih sedežih), kar je prirastek za 140 litrov. Na voljo je osem barv karoserije, serijsko je avto naprodaj s 16-palčnimi platišči, s kamero za vzvratno vožnjo, znekaterimi osnovnimi asistenčnimi sistemi ipd.

  • 20240313_103720c
  • 20240313_104135csh
  • 20240313_103855rc
  • 20240313_103816c
  • 20240313_103822c

V notranjosti gotovo najbolj pade v oči kar 12,9-palčni (32,2 centimetra) zaslon infozabavnega sistema z upravljanjem na dotik, ki je serijski tudi v osnovni opremi (ob tej še tri, in sicer Business, Elegance in R-line), pred voznikom pa je t.i. kombiniran instrument (Digital Cockpit Pro), ki ponuja veliko bero različnih informacij. Opcijsko je na voljo tudi zaslon v izmeri 15-palcev (38,1 centimetra). Prostornost sedenja na zadnji klopi je zaradi večje medosne razdalje gotovo pomemben adut novega Passata. Skoraj nujno je omeniti – zavoljo katastrofalnih slovenskih cest – tudi dinamično uravnavanje podvozja (DCC Pro), ki je bilo najprej na voljo v že skoraj pozabljenem kupeju Scirocco; to omogoča hipno prilagajanje blaženja oziroma podvozja cestni podlagi. Je pa treba zanj doplačati.

Motorna ponudba je za začetek omejena na dva agregata, kasneje se pojavijo še druge variante, med njimi tudi priključni hibrid, ki pa še nima cene, napovedujejo tudi štirikolesni pogon (4Motion). Bencinski izvedenki 1.5 eTSI (110 kW/150 ‘konj’) je v pomoč blago-hibridna tehnologija in 7-stopenjski samodejni DSG menjalnik, pri čemer je v začetni varianti na voljo za najmanj 35.814 evrov, medtem ko stane najbolje opremljena različica R-line 41.755 evrov. Gotovo bo za precej ali morda največ kupcev zanimiva različica z 2,0-litrskim dizelskim (TDI) agregatom, ki zmore prav tako 110 kilovatov (150 ‘konj), in s 7-stopenjskim DSG menjalnikom. V opremski varianti Business ga ponujajo za najmanj 44.989 evrov, R line pa stane dobre štiri tisočake več.◄

Foto: JK