Volkswagen Passat: prenovljen na slovenskem trgu Volkswagen Passat: prenovljen na slovenskem trgu
Passat je prvič pripeljal na trg leta 1973 (tedaj narejen na osnovi Audija 80), doslej so jih prodali 30 milijonov. Z Golfom, Polom in... Volkswagen Passat: prenovljen na slovenskem trgu

Volkswagen Passat: previdno drugačen, zmogljivejši GTE, polsamodejna vožnja, …

Passat je prvič pripeljal na trg leta 1973 (tedaj narejen na osnovi Audija 80), doslej so jih prodali 30 milijonov. Z Golfom, Polom in še kakšnim novodobnim športnim terencem predstavlja jedro posla te nemške avtomobilske hiše. Tako naj bi bilo tudi po tokratni previdni prenovi.

Tudi v posodobljeni izvedbi osme generacije je na voljo v limuzinski in kombijevski (Variant) izvedbi, ponudbo pestri še na pol terenski Alltrack. Pri nas je v ospredju Variant (razmerje je 70:30 v njegovo korist), tako kot pri limuzini pa so zunanje spremembe komaj opazne. Gre za pristop, ki ga nemški VW uporablja že zelo dolgo in priznajmo – uspešno. Mersko je limuzina zrasla za osem, Variant za šest milimetrov, prtljažniško sta še obe različici razsežni: pri limuzini ga je za 586 oziroma 1.152, pri Variantu pa za od 650 oziroma 1.780 litrov.

  • DB2019AU00677_large
  • DB2019AU00698_large
  • DB2019AU00642_large
  • DB2019AU00199_large

Če zanemarimo nov ali drugačen volan, nove dekorativne elemente, sedežne prevleke, novo podobo digitalnih merilnikov oziroma digitalni kokpit (z eno tipko na volanu je mogoče izbirati med tremi različnimi podobami oziroma konfiguracijami), ‘optimiziran’ sredinski tunel, potem je treba omeniti priključno-hibridno izvedenko GTE (limuzina in variant). Z novo in zmogljivejšo baterijo se je po standardu WLTP vožnja na elektriko podaljšala na 55 ali 56 kilometrov, v najcenejši izvedbi pa ga ponujajo za 45.500 evrov. Ob treh bencinskih TSI in štirih dizelskih TDI motorjih je prenovljen 2,0-litrski TDI Evo (110 kW/150 ‘konj’), ki je opremljen z dvokatalizatorskim sistem SRC in dvojnim odmerjanjem sečnine (adblue), predstavlja pa novo generacijo dizelskih motorjev. Ob številnih asistenčnih sistemih kaže omeniti novi Travel Assist, ki predstavlja kombinacijo radarskega tempomata in asistence za ohranjanje vozila na voznem pasu (Lane Assist). Passat s to asistenco je prvi Volkswagen, ki vozi delno samodejno v skoraj celotnem hitrostnem območju (od 0 do 210 km/h, odvisno od menjalnika).

Passat v polnem letu računa na nekako 1.200 kupcev (!), v najcenejši izvedbi je na voljo za 29.065 evrov (limuzina, 2.0 TDI, osnovna oprema Business, menjalnik DSG), medtem ko stane variant v enaki izvedbi 29.880 evrov. Čez nekaj tednov se pojavi še izvedenka z 1,5-litrskim bencinskim TSI motorjem (110 kW/150 ‘konj’), ki bo naprodaj za 25.600 oziroma 26.500 evrov.◄

Foto: Volkswagen