Toyota Auris Touring Sports Toyota Auris Touring Sports
Enako. A malo drugače. Klasična zgodba. Iz kombilimuzine v kombi – s podaljšanjem zadka. A malo drugače, ker je pač zgodba – Toyotina. Novi... Toyota Auris Touring Sports
Toyota Auris Touring Sports: zunaj športno eleganten, znotraj družinsko prostoren in zavidljivo kakovosten – na meji prestiža.

Toyota Auris Touring Sports: zunaj športno eleganten, znotraj družinsko prostoren in zavidljivo kakovosten – na meji prestiža.

Enako. A malo drugače.

Klasična zgodba. Iz kombilimuzine v kombi – s podaljšanjem zadka. A malo drugače, ker je pač zgodba – Toyotina.

  • 1VK_4027a
  • 1VK_4010a
  • 1VK_4012a
  • 1VK_3979a
  • 1VK_3982a
  • 1VK_3983a
  • 1VK_3987a
  • 1VK_3984a
  • 1VK_4014a
  • 1VK_4024a
  • 1VK_3973
  • 1VK_3975a

Novi Auris, velika (evropska) uspešnica Toyote, je torej dobil drugo karoserijsko različico. Na istem medosju – in zaradi geometrijsko nespremenjenega podvozja tudi z enakim obračalnim krogom – so znani karoseriji Aurisa podaljšali streho in za 285 milimetrov celoten zadek, na katerega so pripeli drugačna zadnja vrata in odbijač. Zdaj je registrska tablica znova na vratih, ker so ta spodaj daljša, za 10 centimetrov globje zarezana v odbijač kot pri kombilimuzini – zaradi lažjega nakladanja prtljage. Karoserijski okvir (okrog) zadnjih vrat so ojačali zavoljo čvrstejše karoserije oziroma večje vzvojne togosti. In karoserijskemu podaljšanju navkljub se zdi Touring Sports kot celota še vedno (ali morda še nekoliko bolj kot kombilimuzina) skladen, dinamičen, a tudi eleganten.

Vsa zgodba seveda temelji na večjem in bolj uporabnem, prilagodljivem prtljažniku. Ta v različici TS meri osnovnih 530 litrov (pri kombilimuzinskemu Aurisu 360 litrov) in je hkrati tudi uporabne, skoraj kvadraste oblike. Takrat je dolg 1.115, širok pa 1.452 milimetrov. Ko to ni več dovolj, se tudi tu prtljažnik postopno povečuje s tretjinsko deljivim zadnjim naslonjalom; zadostuje poteg ročice na boku prtljažnika in naslonjalo se zloži (pade) v vodoravno lego. Zdaj je, pri nespremenjeni širini, prtljažnik dolg 2.047 milimetrov, visok pa 760 milimetrov. Z odstranitvijo dvojnega dna postane še za 130 milimetrov višiji, vsega skupaj pa meri 1.658 litrov, kar je več kot 300 litrov več kot pri kombilimuzinskemu Aurisu.

Auris TS ponuja v zadku še nekaj prikladnih rešitev: 12-voltno vtičnico (poleg dveh v kokpitu), rolo nad prtljažnikom (ki se lahko tudi le nekoliko dvigne pri nakladanju), navpično zložljivo mrežno pregrado (ki jo lahko namestite tudi ko sta naslonjali zadnje klopi položeni, torej neposredno za prednjima sedežema), nekaj predalov na bokih prtljažnika in, kot že rečeno, za 100 milimetrov nižji nakladalni rob, ki je tu 624 milimetrov nad tlemi.

To je torej Auris TS; prostorsko večji in uporabnejši od kombilimuzine, a še vedno – tudi zaradi dobro vidnega spojlerja na vrhu vrat – aerodinamično učinkovit, saj znaša njegov količnik upora 0,28. To je pomembno tudi pri notranjem udobju, za katerega so še dodatno izboljšali zvočno zaščito.

  • 1VK_3999a
  • 1VK_4001a
  • 1VK_3991a
  • 1VK_3988a
  • 1VK_3992a
  • 1VK_3998a
  • 1VK_4003
  • 1VK_4004
  • 1VK_4005
  • 1VK_4007a
  • 1VK_4006a

Čeprav se morda sliši malo, je Auris (kot Touring Sports) s tem precej pridobil na uporabnosti. Je pa zadržal vso mehaniko; podvozje je nekoliko prilagojeno drugačni masni razdelitvi, pogonski del pa je znan že iz kombilimuzine. Ponujajo pet motorjev: dva bencinska, dva dizelska in enega hibridnega (tabela!). Slednji bo, vsaj v Evropi, po pričakovanjih odtrgal 45 odstotkov kolača prodanih Teesov (bencin 30, dizel 25), pri nas pa, dokler ne bo zanj posebnih (državnih) olajšav, okoli 20 odstotkov.

Čeprav se takole dinamična kombijevska karoserija te velikosti zazdi kot idelaen družinski avtomobil za trendovsko naravnane starše, bo po pričakovanjih Toyote tri četrtine Aurisov Touring Sports prodanih podjetjem (flote). Razlogov ni prav veliko, so pa močni. Prvi je ta, da gre za Toyoto, ki ima že sama po sebi dokazano poznane prednosti (zanesljivost), drugi pa so majhne vrednosti izpustov ogljikovega dioksida, ki so v nekaterih državah še posebej nagrajene. To seveda najbolj velja za hibridni Auris, ki se pohvali s 85 grami tega plina na kilometer, vse skupaj pa se sešteje v izjemno nizke stroške uporabe in posledično tudi lizinga.

Pri vsem tem se zdi načrt, da bodo v polnem letu v Evropi (ki je praktično edini trg za Auris) prodali 140 tisoč Aurisov in od tega »le« 50 tisoč kombijevskih karoserijskih različic, nenavadno pristranski do kombijevske različice. Auris TS, ki ima, mimogrede, prav tako kot Auris lahko tudi samodejni parkirni sistem, pa Toyota Touch paleto naprav za infotainment in zvočniški sistem JBL, da ne omenjamo popolnega varnostnega paketa (potrjenega s petimi zvezdicami NCAP) in na videz ter otip odlično notranjo kakovost zasnove, izdelave ter materialov, je namreč z enega od dveh zornih kotov opazno boljši od petvratnega. Njemu je sicer v veliki meri enak, a tudi ravno dovolj drugačen, da je prostorsko precej uporabnejši izključno na račun nekoliko večje dolžine.

To pa je tudi edina stvar, ki je (med vožnjo) lahko manj ugodna kot pri kombilimuzini. (VK)

Na kratko

Auris Touring Sports: »le« slabe tri decimetre daljša karoserija ne prinese samo večjega in bolj uporabnega prtljažnika, pač pa tudi skladnejšo in bolj trendovsko zunanjost. Kot nalašč za družine, ki se nočejo poistovetiti z dostavnikom podobnimi izdelki, temveč z avtomobili športnega videza in dinamčnega upravljanja ter dokaj prestižne notranjosti.

Cene

Toyota Auris Touring Sports: 14.600 evrov

V Sloveniji naprodaj v začetku septembra

 

Toyota Auris TS: tehnični podatki

Toyota Auris TS: tehnični podatki

Foto: VK

Preberite tudi