Corolla, ampak čisto drugačna
Zgolj devet centimetrov je daljša od klasične, kombilimuzinske Corolle, pa takšna razlika v videzu, pojavi in še čem.
A ne bi smelo presenetiti.
***
Morda – pa ne gre za osamljen primer – ime nekoliko zavaja. Tehnična osnova je sicer za (klasično 5-vratno) Corollo in za Corollo Cross enaka, a gre tako na videz kot z uporabniškega stališča za precej različna avtomobila. Že v zunanjih merah je predej razlike (med drugim za slab decimeter več dolžine in za skoraj dva več višine!), Cross pa tudi dosti bolj napolni kvader, ki ga določajo (skrajne) zunanje mere. Nikakršne podobnosti tudi ni v videzu, kar je najbrž bolj odvisno od začrtane oblikovalske filozofije kot od dejstva, da so se pod modela podpisali različni oblikovalci. Poleg tega je, seveda, Crossov trebuh bolj oddaljen od tal in ima (na voljo le z 2-litrskim motorjem) tudi 4-kolesni pogon. Kar seveda šteje.
Ali se kupci bolj odločajo na osnovi zunanjega videza ali notranjosti? Pri Corolli Cross je notranjost v smislu vožnje in bivanja tista, ki ima nekaj pomembnih adutov. Vozniku ponuja dobro sedenje, kar omogočajo, med drugim, dober položaj za volanom, nastavitev nagiba sedalnega dela in spodobna bočna opora, nastavitev višine sedenja pa omogoča tudi dokaj (glede na armaturno ploščo) nizek položaj sedenja. Zunanji ogledali sta uporabno veliki, torej z dobrim vidnim poljem, kar velja tudi za notranje ogledalo. Zadnja klop omogoča dva položaja naklona naslonjala, kar je povsem dovolj za ‘aktivno’ sedenje ali za počivanje, če je vožnja daljša. Tu so še drugi priboljški, denimo štiri oblike in tri vsebine digitalnih merilnikov, merilnik motornih vrtljajev (neobičajno za hibridno vozilo), samodejni pomik vseh šip (pri japonskih avtomobilih to še vedno ni samo po sebi umevno), štirje ročaji nad vrati (tudi vse bolj redko), pa zvočniški JBL, ki zaradi tihega delovanja pogona (z izjemo pri odločnejših pospeševanjih zaradi značilnega delovanja menjalnika CVT) zlahka ustvari prijetno in kakovostno zvočno kuliso.
Menda še ni bilo avtomobila, ki mu ne bi našli zamer. Pri Toyoti še vedno niso našli dobre rešitve za preprostost upravljanja informacijskega sistema v merilnikih in infozabavnega sistema ter za prikaz informacij, celotna avtomobilska industrija pa ne asistenčnih sistemov, ki bi delovali pravilno in/ali brezhibno.
Izbira med pogoni je, k sreči, preprosta: vselej hibrid, 1,8-litrski motor s prednjim pogonom ali pa 2-litrski motor, kjer je moč izbrati tudi 4-kolesni pogon AWD, ki terja 2.200 evrov doplačila. Povprečen voznik pogona AWD najbrž ne potrebuje, je pa vse več takšnih, ki jim pride prav. Ko gre za motor v testnem Crossu, ni dvomov. Če se še kdo spomni vožnje prvega Priusa iz leta 1997, bo opazil velikansko razliko: tale Corolla Cross ima za zgled odziven, živahen in zmogljiv pogon, pa pri tem sploh ni treba izbrati športnega načina vožnje (Power; poleg tega še Normal in Eco, plus EV Mode za zgolj električno vožnjo, če je baterija zadosti napolnjena), zadostuje že odločnejša desna noga. Pogon AWD se pri tem odlično izkaže na snegu ali v blatu, še najbolj pri pospeševanju (ali vsaj speljevanju) z mesta in seveda pri premagovanju strmin. Koristna reč. No, radovedni in vešči ga lahko uspejo spraviti do točke zabavne vožnje, pri čemer je treba izpostaviti (tudi vse bolj redko) možnost izklopa stabilizacijskega sistema. Pohvalno. In na koncu je takšen Cross tudi zelo varčen: v kombinaciji intenzivne mestne vožnje, potovanja po avtomobilski cesti in preskušanja zmogljivosti 4-kolesnega pogona je porabil manj kot 7 litrov na 100 kilometrov.
Corollo Cros je tudi prijetno in lahkotno voziti. Nič novega, bi rekli, pa vendar se zdi, da je pod močnim povečevalom med tekmeci v zgornji tretjini. Vse bolj je tudi iskano in cenjeno visoko sedenje tako zaradi v- in izstopanja kot zaradi ‘boljšega’ pregleda pred vozilo. Bi rekli: posrečen odziv na pričakovanja kupcev.
***
Enako (osnovno) ime, ista platforma, pa tako drugačna avtomobila. Dva tipa kupcev. Vsakemu svoje.
Vinko Kernc
***
Hvalimo
+ položaj za vožnjo
+ dobra (in električna) nastavitev voznikovega sedeža
+ vzvratni ogledali
+ prikaz gostote prometa v navigacijski napravi
+ zmogljivosti, odzivnost pogona
+ merilnik vrtljajev
+ tiha notranjost (razen pri odločnem pospeševanju)
+ izklopljiv radar tempomata
+ 4 kamere za nadzor okolice
+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika
+ 4-kolesen pogon
+ podvozje
+ opozorilnik za prečni promet zadaj
+ dvojni dnevni števec kilometrov
+ izklopljiv stabilizacijski sistem
+ avdio sistem
+ 10-sekundni povratek radijskih postaj
+ predvajalnik glasbe preko vhoda USB
Grajamo
– meniji informacijskega sistema v merilnikih in infozabavnega sistema
– delovanje nekaterih asistenčnih sistemov
Na kratko
Testna Corolla Cross je zelo dober odgovor na današnje povpraševanja kupcev, zapakiran v uporabno družinsko vozilo z veliko opreme, zadosti notranjega prostora in odličnimi zmogljivostmi. Zelo vsestranska.
Cene
Toyota Corolla Cross 2.0 HSD E-CVT (Luna): 34.400 evrov
Toyota Corolla Cross 2.0 HSD E-CVT AWD Executive: 42.100 evrov
Testna Toyota Corolla Cross 2.0 HSD E-CVT AWD Executive: 42.980 evrov
(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)
Tehnični podatki
Karoserija: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev
Motor: 4-valjni – bencinski, 1.987 cm3 – največji navor 190 Nm pri 4.400-5.200/min – največja moč 112 kW (152 ‘konj’) pri 6.000/min – hibridna tehnologija – elektromotor spredaj* 83 kW (113 ‘konj’), 206 Nm; zadaj* 30 kW (41 ‘konj’), 84 Nm – sistem: največji navor 206** Nm – največja moč 145 kW (197 KM)
Pogon: neskončnostopenjski menjalnik – pogon na vsa kolesa – gume 225/50 R 18 V Dunlop SP Sport Maxx 050
Mere: dolžina 4.460 mm – širina 1.825 mm – višina 1.620 mm – medosna razdalja 2.640 mm – najmanjša razdalja od tal 160** mm – rajdni krog 10,4 m – notranja širina spredaj: ni podatka, zadaj: ni podatka – prtljažnik 425**/ni podatka dm3 – posoda za gorivo 43 l
Mase: vozilo 1.575* kg – nosilnost 440* kg – nosilnost strehe ni podatka
Zmogljivosti: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0-100 km/h 7,6* s – poraba normno 5,3-5,4* l/100 km, test 6,6 l/100 km – izpust CO2 121-122 g/km
* Toyota Deutschland; **Auto Motor und Sport
Foto: VK, Tim Kernc