Seat Leon SC FR 2.0 TDI
Testi 03/02/2014 Vinko Kernc
Vroči Španec – na hladnem
Zunaj je rdeč, znotraj je motno črn in z rdečimi šivi, v motorju pa 380 Njutonmetrov čaka, da spodkopljejo asfalt.
Ole!
Lahko bi (naslov) razumeli tudi napačno: ‘na hladnem’. Saj veste, kam merim. A seveda ni tako. Tako hladno spet ni bilo, ravno dobro je začelo zmrzovati, poleg tega pa je tudi ta, kot vsi Seati, nastal najmanj z blagoslovom Wolfsburga, v veliki meri pa kar tam. Od platforme navzgor.
Tole je torej Leon, ki zmore 135 kilovatov (184 ‘konj’), kar pri 1.350 kilogramih pomeni, da je hudičevo oster. Služi dvem namenom: prvič, da se divji mladci, po možnosti še brez vozniškega dovoljenja, lepijo nanj in se posleidčno ogrevajo za to znamko, kar je naložba v prihodnost; in drugič, tistim, ki si ga iz vseh zornih kotov lahko privoščijo in bodo z njim odfrezali kak ovinek, dva. Tri … Intrideset.
Ker je (turbo)dizel, veste že vnaprej, da bo odpustil kakšno pomanjkljivost v vozniškem znanju, saj vleče že od 1.000 vrtljajev v minuti. Tudi v 5. prestavi (50 kilometrov na uro); sicer ne nabije telesa v naslonjalo, potegne pa. V 6. prestavi in pri 2.000 vrtljajih (115 kilometrov na uro) že lepo, zares lepo pospešuje. Kar pa v praksi pomeni, da lahko kdaj kakšno pretikanje navzdol tudi zamudite in ne bo velikega zmanjšanja samozavesti na cesti.
Denimo, da se znajdete na alpskih ovinkih, in ste, kot rečeno, pred ovinkom pozabili pretakniti navzdol, peljete se 50 kilometrov na uro in imate v 4. prestavi (1.500/min). Nič hudega, motor z lahkoto potegne iz ovinka, še pri 1.300 bi šlo. Ne sicer dirkaško, zmerno športno pa že. Zdaj pa si predstavljajte, da se ‘znajdete’ v istem ovinku v pravi prestavi pri 2.000! Ne bi bilo slabo imeti stabilizacijski ESC nastavljen na ‘sport’ (izklopiti ga ni mogoče) – v tem primeru elektronika dovoljuje prednjim kolesom več zdrsa in Leon zna iz ovinka odlično grabiti tudi na delno spolzki podlagi, naprimer na s peskom posutem asfaltu in celo na rahlo zasneženi podlagi. Če boste takole drgnili kako kombinacijo levih in desnih, boste na koncu presenečeno ugotovili, da tudi porabi ne prav dosti – v mojem primeru natanko 11 litrov goriva za 100 kilometrov.
Tu se torej začne užitkarjenje. Ja, ja, gnani kolesi sta spredaj, vem, a če to vzamemo v zakup, je stvar odlična. Poznati morate še nekaj drugih dejstev: da v njem odlično sedite (zelo dobra bočna opora, morda za to moč malce premehka), da je položaj za vodenje odlično nastavljiv (tako pač to počno v tem koncernu), da so stopalke zelo dobre, da (ročni) menjalnik odlično uboga ukaze na ročici, da je ta isti menjalnik odlično preračunan glede na navorsko krivuljo, da je volan lepo natančen in neposreden, a tudi, da je volanski obroč nekoliko pretanek.
Dve zameri, če to sploh sta, ne pokvarita zabave. Še zavore se zdijo več kot le dobre, saj tudi pri daleč prekoračenem povprečnem slogu vožnje povprečnega lastnika ne popuščajo, res pa je, da da jih po takšnem početju dobro zavohate, ko se ustavite. A brez bojazni, kot rečeno, preverjeno zaustavljajo odlično najmanj dokler imate ves čas enak občutek izpod njihove stopalke.
Če vozite takšen Leon, vedite, da imate vsa kolesa obešena posamično, odtod ne le vrhunsko vodenje le-teh, pač pa tudi zelo dobra srednja pot med lego na cesti in udobjem. A ko se odločite za Leon s šibkejšim motorjem, boste pa dobili zadnji kolesi obešeni na poltogo premo. Ne da bi bila ta slaba, a oni že vedo, čemu so različici FR namenili večvodilsko.
Zdaj bi moral slediti odstavek, v katerem bi vam pojasnil, da lahko ključe takšnega Leona mirno položite v nežne roke. No, saj načeloma jih lahko, ker je vsa mehanika zelo prijazna, kar pomeni, da (običajna) vožnja z njim ne zahteva nobenih posebnih sposobnosti. Problem je v tem, da je tale Leon ‘SC’, torej zložen v karoserijo s tremi vrati. Takoj, ko boste stali ob njem, boste ugotovili, da se zdi novi Leon precej manjši od prejšnjega, dejstvo, ki ga lahko preverite, pa je, da vas bo gospa vsakokrat preklela, ko bo tlačila otroški stolček na zadnjo klop, še bolj pa takrat, ko bo na stolček posedala otroka. In ker so bočna vrata dolga, bosta morda oba pogosto puščala sledi na poleg parkiranih avtomobilih. SC je zelo izrazito udejanjenje slogana ‘imidž in lepota pred uporabnostjo’.
Sicer pa tudi v tem Leonu velja, da je njegova notranjost tipično koncernska, ponekod malo bolj, drugje malce manj, a počutili se boste v njem povsem domače, če ste doslej vozili kak Volkswagen, Škodo ali manjši Audi. Precejšnja razlika je le v videzu, ki je prilagojen znamki in njeni umestitvi znotraj koncerna in v splošnem na trg. Saj veste, kaj pravijo: uradno inženirstvo za uživanje, neuradno pa vročekrven španski temperament. In Leon SC FR to brez dvoma je.
Vinko Kernc
Odčitki in meritve
Okoliščine meritev: temperatura okolice 5° C – menjalnik v 6. prestavi – gume 225/40 R 18 V M+S Dunlop SP Winter Sport – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)
Poraba in trušč
60 km/h, 1.000/min: 2,8 l/100 km – 88 dB
60 km/h, 1.000/min: 3,7 l/100 km – 87 dB (5. prestava)
100 km/h, 2.700/min: 4,2 l/100 km – 87 dB
130 km/h, 2.200/min: 5,6 l/100 km – 90 dB
160 km/h, 2.700: 7,1 l/100 km – 94 dB
Testni krog: 7,2 l/100 km
Pohvale
+ motorne zmogljivosti in značaj
+ športen paket v celoti
+ zabavna vožnja skozi ovinke
+ lega na cesti
+ informacijski sistem
+ osrednji zaslon: odlična občutljivost za dotik
+ kabel za ključek USB
+ ergonomija upravljanja
+ videz notranjosti
+ poraba – tudi pri športni vožnji!
Graje
– majhni zunanji ogledali
– ključek USB izgublja povezavo
– rosenje (zadnja šipa)
– samodejnost klimatske naprave
Na kratko
Resnica je, da je Leon SC FR (lahko) dosti hitrejši, kot bi morda sklepali po njegovem (sicer čednem) videzu. Sicer pa hitrost oziroma sekunde sploh niso (toliko) pomembne, pomembno je, da voznik uživa. Tudi njej bo všeč, a le dokler ji ne bo treba posegati na zadnjo klop.
Cene
Seat Leon SC TDI 135 kW: 22.393 evrov
Seat Leon SC FR TDI 135 kW: 22.393 evrov
Testni Seat Leon SC FR TDI 135 kW: 23.666 evrov
(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)
Tehnični podatki (proizvajalec)
Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.968 cm3 – največji navor 380 Nm pri 1.750-3.000/min – največja moč 135 kW (184 KM) pri 3.500-4.000/min
Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj
Vozna dinamika: programi ECO, Normal, Sport, Individual
Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 3 vrata, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, elektrohidravličen servo – gume 225/40 R 18 V M+S Dunlop SP Winter Sport
Mere: dolžina 4.236 mm – širina 1.810 mm – višina 1.446 mm – medosna razdalja 2.599 mm – najmanjša razdalja od tal 134 mm – rajdni krog 10,2 m – notranja širina spredaj 1.452 mm, zadaj 1.447 mm – prtljažnik 380/795 l – posoda za gorivo 50 l
Mase: vozilo 1.350 kg – dovoljena skupna obremenitev 490 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zmogljivosti: največja hitrost 228 km/h – pospešek 0-100 km/h 7,4 s – poraba (kombiniran cikel) 4,2 l/100 km – izpust CO2 109 g/km
Foto: VK