Pariz 2016 (4) Pariz 2016 (4)
O zatonu, če že ne o umiranju avtomobilskih salonov priča tudi letošnji Pariz. Prvič, obisk. Na drugi novinarski dan je bilo že okoli poldneva... Pariz 2016 (4)
Pariz, hala 5: najsodobnejša in edina v dveh nadstropjih. Tokrat so v njej BMW, Daimler, Opel, JLR, Infiniti in SsangYong.

Pariz, hala 5: najsodobnejša in edina v dveh nadstropjih. Tokrat so v njej BMW, Daimler, Opel, JLR, Infiniti in SsangYong.

O zatonu, če že ne o umiranju avtomobilskih salonov priča tudi letošnji Pariz. Prvič, obisk. Na drugi novinarski dan je bilo že okoli poldneva skoraj prazno. Skoraj strašljivo, če si stare avtomobilistične novinarske šole.

In drugič, prisotnost. Ali bolje rečeno: odsotnost. Volvo je že pred kakim letom napovedal, da se bo udeleževal le še treh svetovnih salonov na treh celinah in v Evropi bo (je) to le spomladanska Ženeva. Iz koncerna VW sta manjkala Lamborghini ter Bentley in BMW ni pripeljal Rolls-Royca. Da ni (več) Chevroleta, ni razlog v salonu, temveč b tem, da se je pač kot znamka pred časom umaknil iz Evrope, a GM tudi ni poslal Cadillaca, ki se nekako ne more odločiti, ali bi rad kaj proda(ja)l v Evropi ali ne. Pred časom so pri zvezi Renault-Nissan napovedali ponoven vzpon znamke Alpine, ki še vedno le dirka in do avtomobila, namenjenega prodaji, še niso prišli. Prav tako v Evropi še vedno čakamo na Datsun, ki naj bi bila Nissanova različica Dacie. Od pomembnih je manjkal tudi Ford in pogrešali smo Mazdo, na Lancio pa tako ali tako (žal) počasi že pozabljamo, pa ne le na salonih. Manjkali so tudi Britanci: Aston Martin (na svojem prostoru je imel Bridgestone novi DB11 kot prikaz sodelovanja s to znamko), Lotus (še predlani je zasedal velik del hale 5), navsezadnje pa tudi MG, katerega razvoj še vedno poteka v Britaniji. Še Kitajcev (Qoros, ki je tako silovito nastopil pred leti, je kar potihnil) in Indijcev (Tata) ni bilo.

In tako smo prišli do hale 5, edine, ki je zgrajena v dveh nadstropjih. Spodnjega je zavzel BMW z Minijem in prvi je svetu pokazal svoj X2. Zanj si upam reči, da je dosti dosti bolj privlačen in všečno oblikovan kot X1. Slaba novica je ta, da je X2 zaenkrat le koncept, dobra pa, da vemo, da X2 zares pride na trge. Ta 5-vratni križanec skuša biti tudi malce kupeja, a na povsem drugačen način, kot denimo X4 in X6. Novinarski material govori zgolj o obliki zunanjosti, česar pa ni treba posredovati, saj slika pove skoraj vse. Pri Miniju je bil najbolj viden novi John Cooper Works Clubman: kombinacija posrečene, a tudi prostorsko (prtljažnik) uporabne karoserije, 2-litrskega tirbo motorja (170 kW), prilagojenega vsekolesnega pogona nove generacije All4, možnosti dveh menjalnikov (R6 ali S8) ter športnih zmogljivosti. Ne prav majhen košček te hale si je odrezala tudi črka M. In zanimivo: prav pretirane gneče pri BMW ni bilo.

  • IMG_0902a
  • IMG_0901a
  • IMG_0900a
  • IMG_0899a
  • IMG_0896a
  • IMG_0897a
  • IMG_0903a
  • IMG_0895a

V zgornjem nadstropju je bilo – glede na število znamk – bolj pestro, a skoraj enako prestižno, začenši z JLR. Ti so na ogled pripeljali novi Land Rover Discovery, ki je morda res še najmanj privlačen LR ta čas, kar so mu nekateri tudi že očitali, a je menda že tako prav, saj Discovery nikdar ni hotel ugajati z videzom, pač pa zgolj z uporabnostjo in seveda s terenskimi sposobnostmi. Pravijo, da je vseh njegovih sedem sedežev dovolj prostornih za odrasle osebe, da lahko ponudi do 2.500 litrov prtljažnika in da je neustavljiv na vseh podlagah, vseh terenih in v vsakem vremenu, poleg tega pa lahko vleče do 3,5 tone težko prikolico. Verjeli ali ne, v njem je lahko do 9 vhodov USB, do 6 12-voltnih vtičnic in do 8 naprav, priklopljenih na notranje omrežje Wi-Fi. Med terenskimi značilnostmi velja omeniti 283-milimetrsko oddaljenost trebuha od tal, polmetrski hod koles, možnost brodenja do 0,9 metra, zračno vzmetenje (več možnih višin glede na hitrost), stalen 4-kolesen pogon s Torsnom in (k sreči še vedno) reduktor. Mene, recimo, ta Discovery v moji garaži ne bi čisto nič motil.

  • IMG_0888a
  • IMG_0887a
  • IMG_0890a
  • IMG_0893a

Začuda se Infiniti, čeprav del zveze Renault-Nissan, na salonih še vedno pojavlja daleč od ‘staršev’, kot bi hotel s tem poudariti svoj privzdignjen imidž. Menda je med vsemi japonskimi izdelki oblikovno še najbolj posrečen, kar dokazuje tudi nov športni terenec QX Sport Inspiration, kjer zadnja beseda v imenu sicer pomeni, da gre za koncept, a vemo tudi, da prihaja serijska različica. In to tudi z novim bencinskim motorjem VC-Turbo s spremenljivim kompresijskim razmerjem, kar je tehnična poslastica in mokre sanje ‘motoristov’ že vsaj eno stoletje.

  • IMG_0796A
  • IMG_0795A
  • IMG_0793A
  • IMG_0791A
  • IMG_0799A
  • IMG_0800A

SsangYong tudi tokrat ni razočaral in se je pojavil s še enim zanimivim konceptom, tokrat je to LIV-2, nadaljevanje zgodbe LIV-1 izpred treh let. Gre za velik in luksuzen športni terenec, ki ga poganja lasten 2,2-litrski turbodizel s 133 kilovati in 420 Njutonmetri (menjalnik je Mercedes-Benzov samodejni s 7 prestavami) ali nov 2-litrski bencinski z neposrednim vbrizgom ter z 225 kilovati in 350 Njutonmetri, znotraj pa so 9,2-palčni zaslon spredaj in dva 10,1-palčna zadaj.

  • IMG_0803A
  • IMG_0801AR

Tradicionalno je v tej hali Opel, ki letos vse stavi na novo Ampero-e. To je zdaj povsem električno gnan križanec med kombilimuzino in limuzinskim kombijem dolžine le 4,17 metra. Glaven adut je 500-kilometrski doseg v resničnih pogojih, kar so dokazali tako, da so se z njim v Pariz pripeljali s trga Trafalgar v Londonu (470 kilometrov), pri tem pa jim je potovalni računalnik kazal še za 90 kilometrov dosega. Pri tem je zanimivo, da sicer družinski avtomobil zmore kar 150 kilovatov in 360 Njutonmetrov.

  • IMG_0829A
  • IMG_0830A

Netradicionalno pa je v tej hali Daimler, katerega Vision Mercedes-Maybach 6 je bil zagotovo največji hit tokratnega Pariza. Vision pri njih označuje konceptno vozilo, a stavim, da je zanj že vrsta. Prav nič ni racionalen: na skoraj 5,5 metra dolžine sta le dva sedeža, dvoje vrat, ogromno kovine (karoserija), skromna in deljena zadnja šipa in 24-palčna kolesa. Poganjajo ga štirje elektromotorji s skupno močjo – pozor! – 550 kilovatov (738 ‘konj’), ki ta retro kupe z mesta do 100 pospešijo v le 4 sekundah. Menda je elektrike dovolj za 320 kilometrov, a se pusti za 100 kilometrov napolniti v zgolj 5 minutah!! Najbrž seveda to velja za temu namenjeno polnilno postajo, polni pa se lahko tudi induktivno, a seveda bolj počasi. Če to tehniko pospravijo v serijske avtomobile, se elektromobilom obetajo dosti prijaznejši časi. Ob tem Maybachu se zdi Mercedes-Benz EQ pravi grdi raček, a gre v tem primeru za dosti bolj resne zadeve: EQ je namreč njihova nova podznamka za (luksuzna) električna vozila (odgovor na Beemvejev i), ki naj bi do leta 2025 popeljala MB na vrh (prodaje) med tovrstnimi vozili. Tudi ta EQ je koncept, a bo menda naprodaj v treh letih, pogonu pa služita dva elektromotorja s skupnimi 300 kilovati. EQ bo služil celi družini avtomobilov različnih oblik – limuzinam, kupejem, športnim terencem in drugim. Tesla je očitno močno vznemiril uveljavljene blagovne znamke, a navsezadnje je to tudi dobro.

  • IMG_0785
  • IMG_0787A
  • IMG_0788
  • IMG_0774a
  • IMG_0775A
  • IMG_0778r
  • IMG_0782A
  • IMG_0784
  • IMG_0786A
  • IMG_0770a
  • IMG_0772a

S tem pa smo že posegli v ta hip najbolj vročo temo na avtomobilski sceni – k elektromobilom. Zato še zadnjič: nadaljevanje sledi.

Vinko Kernc

Foto: VK