Avtomobilski teden 1, 2022 Avtomobilski teden 1, 2022
Tesla z lanskim produkcijskim rekordom Dobro ali izjemno poslovanje Tesle v lanskem letu seveda ne more biti posebno presenečenje. Morda je bolj presenetljivo to,... Avtomobilski teden 1, 2022

Tesla 3 je bila lani najbolje prodajano električno baterijsko vozilo na obli.

Tesla z lanskim produkcijskim rekordom

Dobro ali izjemno poslovanje Tesle v lanskem letu seveda ne more biti posebno presenečenje. Morda je bolj presenetljivo to, da se je tovarni posrečilo bistveno bolj kot skoraj vsem drugim tovarnam izogniti težavam pri dobavi polprevodnikov (čipov).

Elon Musk, prvi mož Tesle, je ob predstavitvi lanskih prodajnih rezultatov dejal, da je to predvsem posledica sprememb programske opreme, s čimer so lahko prišli do drugačnih rešitev. Lepo.

Sicer pa je tovarna lani izdelala 936 tisoč Tesel. To je bilo za 87 odstotkov več kot leta 2020, ki je bilo za tovarno prav tako dokaj uspešno. V zadnjem lanskem trimesečju se je za te ameriške električne baterijske avtomobile odločilo celo več kot 308 tisoč kupcev, kar je bil prav tako svojevrsten rekord. To tudi pomeni, da je tovarna že sedem zaporednih trimesečnih obdobij končala s produkcijskim plusom. Razumljivo je, da je šla najbolje v promet Tesla 3 in z njim model Y, bistveno manj kupcev se je odločilo za Teslo S in X. Svoj tržni delež si je ameriška tovarna odrezala tudi pri nas, saj je lani skupaj prodala 247 avtomobilov, pri čemer je bilo največ Tesel 3 (215). Ta električni baterijski avtomobil je bil ob tem tudi drugi najbolje prodajani avtomobil te vrste, saj je malenkost zaostal le za Volkswagnom ID.4 (217 vozil).

Ob tem pri Tesli napovedujejo, da naj bi tudi letos proizvodnjo povečali za nekako 50 odstotkov. Vse to je tudi pripomoglo k lanski kar 50-odstotni rasti vrednosti delnice tovarne. Ta je konec lanskega leta na Wall Streetu padla za 1,3 odstotka, toda sedaj je vredna malenkost več kot 1.000 dolarjev. Posledično se je borzna (kapitalizacijska) vrednost tovarne lani povzpela čez 1.000 milijard dolarjev in se s tem uvrstila med pet ameriških podjetij, ki presegajo to številko. In jasno – Elon Musk že nekaj časa velja za najbogatejšega Zemljana, čeprav ni povsem jasno, ali je njegovo premoženje vredno 270 milijard dolarjev ali kakšno milijardo manj …

***

Elektrificirani avtomobili so na Norveškem po pričakovanju zelo v ospredju.

Norveška: predvsem elektrificirani avtomobili

Januar je seveda mesec številk, čeprav bo treba na tiste najpomembnejše – finančne pluse ali minuse – še nekoliko počakati. Precej razumljivo je, da je v tem pogledu zanimiva Norveška, ki že nekaj časa šteje za trg oziroma državo z izjemno visokim deležem posla z električnimi baterijskimi avtomobili (EBA). Tako je bilo tudi lani in tudi tam na evropskem severu se je dobro odrezala Tesla.

V tej državi, ki ni članica EU in ki ima okoli 5,4 milijona prebivalcev, so lani prodali dobrih 176 tisoč avtomobilov. To je bilo za dobrih 25 odstotkov več kot predlani(!). Še bolj je zanimiv podatek, da je bil delež električnih baterijskih avtomobilov kar 65-odstoten, pri čemer je bilo to glede na leto 2020 kar 54-odstotno povečanje. Tržni delež Tesle je bil 11,6-odstoten, kar pomeni, da so v tem pogledu prekosili Volkswagen, katerega tržni delež je bil 9,6-odstoten. Na Norveškem prodaja bencinskih in dizelskih avtomobilov pada že vse od leta 2011, medtem ko se delež EBA od tedaj povečuje. Na trgu elektrificiranih avtomobilov (ob EBA še hibridi in priključni hibridi) je bila seveda v ospredju Tesla 3, za tem avtom je zaostal Toyotin RAV 4 v hibridni izvedbi, na tretje mesto pa se je prerinil VW ID.4. Ob tem na Norveškem verjamejo, da se bo delež EBA iz lanskih 65 povečal na okoli 80 odstotkov v letošnjem letu. Mimogrede – tržni delež avtomobilov z bencinskim/dizelskim motorjem je bil enak (štiri odstotke), še predlani pa je bil osem oziroma devet odstotkov.

***

Mercedes-Benz se je na Kitajskem srečal s t.i. potrošniškim nacionalizmom.

Mercedes-Benz in Kitajska

Kitajska je že precej časa največji avtomobilski trg na obli. Posledično se tam drenjajo tako rekoč vse avtomobilske tovarne. Toda poslovanje na tem izjemno pomembnem prostoru ni tako enostavno, kot se morda zdi. Tujim avtomobilskim tovarnam, pa ne le tem, se lahko zgodi marsikaj takšnega, na kar niso računale. In to ni vesoljna novost.

Po tistem, kar so tam izkusili Dolce&Gabbana, pa Wallmart, tudi Christina Dior in še nekatera znana imena, se je to sedaj zgodilo tudi Mercedes-Benzu. Ta tovarna je tik pred novim letom objavila TV oziroma spletni video, po katerem se je na družbenih omrežjih in v javnosti nasploh vnela ostra debata o tem, ali so primerni ali ne in ali morda ne žalijo kitajskih ljudi oziroma njihovih čustev. V tem videu nastopa manekenka s precej izrazitimi poševnimi očmi. Zunanjost te ženske znova kaže na zahodno dojemanje oziroma videnje zunanjosti Azijcev, je med drugim zapisal tudi vsenacionalni časopis Global Times. Mercedes-Benz se je tako znašel v središču t.i. potrošniškega nacionalizma, ki na Kitajskem sploh ni redek. Prav zaradi tega se je nemška avtomobilska tovarna odločila umakniti video in doslej tega ‘dogodka’ vsaj uradno ni komentirala. Drži, na Kitajskem kljub vsemu ni lahko.

Janez Kovačič