Citroën LGV: prenovljeni na slovenskem trgu Citroën LGV: prenovljeni na slovenskem trgu
  Za Citroënova lahka gospodarska vozila (LGV) je slovenski trg tradicionalno pomemben, še posebej v segmentu C (Berlingo ) in E (Jumper). In ker... Citroën LGV: prenovljeni na slovenskem trgu

Citroën LGV: spremenjen prednji del in notranjost in zvečine nižje cene.

 

Za Citroënova lahka gospodarska vozila (LGV) je slovenski trg tradicionalno pomemben, še posebej v segmentu C (Berlingo ) in E (Jumper). In ker gre za proizvod Stellantisa, ni čudno, da se marsikaj bere enako ali celo identično kot pri nedavno predstavljenih Oplih.

Glavna ali vsaj najbolj vidna iztočnica prenove je tudi tu prednji del dostavnikov Berlingo, Jumpy in Jumper. Vsi imajo precej spremenjen obraz, na čelu s precej spremenjenim logotipom.

Berlingu so namenili novo karoserijsko barvo (petrol modro), nove merilnike (tudi digitalne), volanski obroč, prikladno mesto za mobilni telefon, 10-palčni osrednji zaslon in slovenske menije, pa seveda nove ali izboljšane asistenčne sisteme (tudi dve kameri za pogled nazaj in sliko z ene od kamer v vzvratnem ‘ogledalu’). Posebej izpostavljajo sedeže ‘Advanced Comfort’, ki so zadnje čase izpostavljena lastnost pri tej znamki.

Na voljo so tri karoserije, M Furgon, XL Furgon in XL Podaljšana kabina. Slednjo odlikujeta dve vrsti sedežev, pri čemer se druga lahko zloži naprej, prav tako pa tudi pregradna stena.

Električno gnana (270 Nm, 100 kW) izvedenka ima izboljšano rekuperacijo zavorne energije in zavolanski tipki za izbiro ene od treh intenzivnosti rekuperacije, tri vozne profile ter novo baterijo kapacitete 50 kWh, ki je povečala doseg za kar 50 km. Tega je zdaj 330 km.

V ceniku so glede na omenjeno ponudbo karoserij tri električno gnane različice (od 33.100 €) ter 11 dizelskih (75 ali 96 kW; od 21.800 €). Ceno električno gnanim so znižali za lepih 2.830 evrov, preostalih pa za okoli 100 evrov. Bencinske različice v našem ceniku ni, jo je pa menda moč naročiti.

  • 2024-06-11 10.02.03c
  • 2024-06-11 10.02.20c
  • 2024-06-11 10.02.36c
  • 2024-06-11 10.03.33c
  • 2024-06-11 10.04.01c
  • 2024-06-11 10.02.58c
  • 2024-06-11 10.12.50c
  • 2024-06-11 10.03.06c
  • 2024-06-11 10.13.10c
  • 2024-06-11 10.03.12c
  • 2024-06-11 10.13.38c

Jumpy je zdaj na voljo tudi z žarometi LED, na voljo pa sta dve notranjosti. Osnovna ima nov volanski obroč (z gumbi na prečkah), bolj preproste merilnike in 5-palčni osrednji zaslon, naprednejša pa barvne merilnike in 10-palčni, za dotik občutljivi osrednji zaslon. Meniji so zdaj slovenski, predvajalniki glasbe so trije možni, odlagalna mesta pa so bolj priročna in uporabna.

Za asistenčne sisteme velja enako kot pri Berlingu, ima pa Jumpy lahko tudi ogrevan volanski obroč. Karoserije so štiri, ker so možne vse kombinacije dolžin (M in XL) ter vrste (furgon in podaljšana kabina). Upoštevaje še dva dizelska motorja je različic v ceniku 8. Vsem so v primerjavi s predhodnikom znižali ceno za 1.760 evrov, tako da stane najcenejši 28.000 evrov.

V ponudbi je tudi električno gnani Jumpy, kjer se je treba odločiti za zmogljivost pogonske baterije (50 ali 75 kWh), motor pa je vselej 100-kilovatni. Posebnost teh Jumpyev je možnost odjema električne energije neposredno iz pogonske baterije (EPTO – Electric Power Take Off). Nova sta 3-stopenjska rekuperacija in za 20 kilometrov podaljšan doseg (zdaj 350 km) pri večji bateriji. Elektrificiranim pogonom so cene znižali za 1.630 evrov. Štiri možne kombinacije se tu prično pri 39.500 evrih.

Tudi Jumper je dobil možnost žarometov LED, pa nova platišča, nov (večopravilni) volanski obroč, odlagalna mesta in dve notranjosti. Osnovna ima analogne merilnike in 5-palčni osrednji zaslon, občutljiv za dotik. Dražja pa ima digitalne barvne merilnike, 10-palčni osrednji zaslon in drugačne komande klimatske naprave.

Za možnost vgradnje naprednejših  asistenčnih sistemov (avtonomna vožnja druge stopnje …) je tudi Jumper dobil električen volanski servo, a tudi gumb za zagon motorja in možnost vstopa brez ključa, pa izboljšan voznikov delovni prostor (‘Eat & Work’ ali jej in delaj) ter digitalno vzvratno ogledalo.

Kot furgon je na voljo v treh dolžinah in treh višinah, ki ponujajo od 10 do 17 kubičnih metrov prostora oziroma od treh do štirih ton mase. Kot zgolj šasija je na voljo v treh dolžinah in kot enojna kabina, dvojna kabina ali nizkopodna šasija.

Novosti sta nov dizelski motor in možnost samodejnega menjalnika (8). Tako so zdaj na voljo tri moči (320 Nm, 88 kW; 350 Nm, 104 kW in 380 Nm in 133 kW). Vsi imajo za 10 Nm večji navor od predhodnika, v primeru samodejnega menjalnika, ki ni na voljo pri osnovnem motorju, pa je navor še za 30 oziroma 70 Nm večji.

V ponudbi je kar 89 različic karoserije, dizelske različice pa so se podražile za 940 evrov. Najzmogljivejšega motorja (133 kW) v ceniku (še?) ni, najcenejša različica furgona (L2H1 2.2 BlueHDi 120 Confort z ročnim menjalnikom) pa stane 27.800 evrov.

Električno gnani Jumper ima motor s 410 Nm in z 200 kW ter doseg 430 kilometrov z baterijo 110 kWh, ki se pusti polniti s tokom do 150 kW. Njegova notranja opremljenost je nekoliko boljša od dizelsko gnanih, najcenejši ëJumper (L3H2 ëLectric Confort) pa stane 56.300 evrov.

Navedene cene so z DDV, lahko pa so nekoliko nižje, če se kupec odloči za njihovo financiranje. Pri slovenskem zastopniku menijo, da bodo letos prodali okoli 90 (od tega 10 električno gnanih) Berlingov, 60 (od tega 10 ë) Jumpyev in 260 Jumperjev.◄

Foto: VK