Qoros: resna »nevarnost« s Kitajske Qoros: resna »nevarnost« s Kitajske
Šolsko pripravljene informacije z zelo malo leporečenja, prijaznost na njihovem ženevskem razstavnem prostoru, predvsem pa zelo dober občutek kakovosti zasnove, izdelave in materialov (v... Qoros: resna »nevarnost« s Kitajske
1VK_6308a

Qoros 3 Sedan: na voljo tudi z dvosklopčnim (6) menjalnikom pri obeh motorjih, v Evropi naprodaj še letos.

Šolsko pripravljene informacije z zelo malo leporečenja, prijaznost na njihovem ženevskem razstavnem prostoru, predvsem pa zelo dober občutek kakovosti zasnove, izdelave in materialov (v notranjosti) prototipnega modela 3 Sedan so tisto, kar bi lahko vzbudilo skrb morda nekoliko zasanjanih evropskih avtomobilskih proizvajalcev. Qoros je daleč od tistega, kar smo bili doslej pri kitajskih proizvajalcih vajeni.

Tudi njihove napovedi o aktivnostih te znamke se zdijo smiselne: štartali so na spodnji srednji avtomobilski razred (sprva sicer z limuzino, ker so njihovi ciljni trgi domača Kitajska, pa Rusija in Evropa, med katerimi ima le slednja raje kombilimuzine), ki je v tem delu sveta najbolj priljubljen in kot takšen morda tudi najbolj dovzeten za cenješe alternative, saj gredo cene avtomobilov ob hkratni recesiji le navzgor. Obenem so se tega razreda lotili tako, da so svoj prvi model mersko postavili v njegovo zgornjo polovico. Poleg tega so oznanili, da načrtujejo predstaviti nove modele vsakih šest do dvanjast mesecev, kar se tudi sliši obetavno.

Njihov (uradni) pristop je z vseh kotov vzoren: najprej so sestavili trdno poslovno konstrukcijo podjetja (blagovna znamka je v lasti kitajskega avtomobilskega proizvajalca Chery Automobile in večje izraelske globalne korporacije Quantum LLC), nato sedežu v Šanghaju dodali operativne enote v Münchnu in Gradcu, na koncu pa zbrali mednarodno ekipo avtomobilskih strokovnjakov in se tehnično (pri razvoju) povezali z znanimi in priznanimi imeni (Magna Steyr, TRW, Continental, Bosch, Getrag, …), poleg tega pa trdijo, da »ciljajo na najvišje ocene na evropskih in kitajskih preskusnih trčenjih«, kar je bila ena od največjih zamer dosedanjih ponudnikov avtomobilov s tistega konca sveta.

Qoros 3 Sedan

Qoros 3 Sedan

Qoros 3 Sedan, ki bi se moral imenovati GQ3 (a je menda zaradi imena nanje pritisnil Audi), je predserijski model, natanko tak, kot bo naprodaj. Z videzom ne razvnema strasti, je pa ta kljub temu več kot le korekten: dolgo medosje (2,7 metra), visoka boka in nizke šipe pod kupejevsko streho naredijo 3 Sedan čisto všečen avtomobil. Dolg je dobre 4,6, širok dobre 1,8 in visok dobre 1,4 metra.

Tehnično je zasnovan na pri njih razviti modularni platformi, ki bo služila tudi drugim modelom te znamke. Zanj pripravljajo dva 1,6-litrska bencinska motorja: atmosferski razvije 93 kilovatov (128 »konj«), turbo 115 kilovatov (156 »konj«), oba pa bosta takoj na voljo s sistemom stop-start. Menjalnik bo v osnovi ročni, za doplačilo pa tudi dvosklopčni! S pomočjo priznanega graškega podjetja AVL razvijajo še trivaljni, 1,2-litrski bencinski ter 4-valjni, 1,6-litrski motor z neposrednim vbrizgom in s turbopuhalom. Za notranjost pa med drugim obljubljajo tudi napreden zabavnoinformacijski sistem z 8-palčlnim zaslonom za dotik, ki bo v modelu 3 Sedan serijski.

Qoros 3 Estate Concept: kot kombi s poudarkom na uporabnih rešitvah za prevoz prtljage.

Qoros 3 Estate Concept: kot kombi s poudarkom na uporabnih rešitvah za prevoz prtljage.

Na podlagi dveh konceptov, prav tako razstavljenih v Ženevi, ni težko uganiti, kam pelje smer razvoja oziroma ponudbe v bližnji prihodnosti. 3 Estate Concept je kombijevska različica limuzine in bo zagotovo v Evropi bolj privlačna, še več pa nakazuje in razkriva 3 Cross Hybrid Concept. Ta govori, da Qoros pripravlja tudi klasično kombilimuzino tega avtomobila, da se spogleduje tudi z v zadnjem času vse bolj priljubljenimi križanci med športnimi terenci in klasičnimi osebnimi avtomobili ter da razmišljajo tudi o hibridnem pogonu. Slednjega sestavljajo spredaj nameščeni že omenjeni 3-valjnik, elektromotor nad zadnjo osjo in sistem ISG (Integrated Starter Generator), torej enota, ki je hkrati zaganjalnik in pomoč pri pogonu. Ta hibrid je lahko gnan samo spredaj, samo zadaj ali pa se vede kot vozilo s stalnim štirikolesnim pogonom.

Qoros 3 Cross Hybrid Concept: izhodišče treh novosti – kombilimuzinske karoserije, hibridnega pogona in serije različic z rahlo terenskim predznakom.

Qoros 3 Cross Hybrid Concept: izhodišče treh novosti – kombilimuzinske karoserije, hibridnega pogona in serije različic z rahlo terenskim predznakom.

Pri Qorosu obljubljajo evropske standarde kakovosti in varnosti, prodajo v Evropi pa načrtujejo že v drugi polovici tega leta. Uradnih cen še niso objavili, pravijo pa, da se bodo gibale med 12 in 14 tisoč evri.

Če je vse to res, bo imel Qoros en sam problem: splošen odklonilen odnos evropejcev do kitajskih izdelkov.

1VK_6321ac

Qoros 3 Estate Concept

Qoros 3 Cross Hybrid Concept

Qoros 3 Cross Hybrid Concept

Qoros 3 Cross Hybrid Concept

Qoros 3 Cross Hybrid Concept

Foto: VK