



Citroen C3 Aircross: križanec segmenta B, ki je mersko že v segmentu C.
Na slovenski trg je prišel novi Citroënov križanec segmenta B (majhni avtomobili, razred Clia). Gre za drugo generacijo, svetovni javnosti prvič predstavljeno aprila lani, na našem trgu pa stane najmanj 18.490 evrov.
Dejstva pravijo, da novinec sloni na pri indijski Tati razviti, (tudi) električno gnanim vozilom prilagojeni Peesajevi platformi CMP, ki ji pravijo Smart Car Platform. Drži tudi, da se te platforme že oprijemajo drugi avtomobili koncerna Stellantis, med njimi C3, Frontera in Panda. Je pa C3 Aircross nedvomno dolžinski zmagovalec, saj je za okoli 40 centimetrov daljši od Fiata in za okoli dva od Opla: meri namreč 4,395 metra. Kar je le malo manj kot meri BMW E36 (1990), limuzina segmenta D.
Pri Citroënu pravijo, da je v primerjavi s predhodnikom medosje daljše za 7, dolžina pa kar za 23 centimetrov. Za tri centimetre je tudi višje nasajen, trebuh je zdaj od tal oddaljen 20 centimetrov. S to dolžino je ta hip najdaljši v segmentu (prejšnji je bil skoraj povsem na drugem koncu med tekmeci) in bi ga v resnici morali umeščati v segment C. In zato niti ni več tako presenetljivo, da je lahko opremljen tudi s 7 sedeži.
Tako zunanjost kot notranjost v veliki meri odsevata videz novega C3: zunaj oglate poteze terenskega videza in tridelne luči (spredaj in zadaj), kokpit pa oblikovno enak kot pri C3, vključno s Citroënovo različico Peugeotovega i-Cockpita (pravijo mu C-ZEN Lounge) – z majhnim volanskim obročem in z ozkim zaslonom (merilniki) nad njim. Na voljo so tri notranjosti (barve, materiali), od drugega paketa opreme naprej pa ima C3 tudi serijske sedeže Advanced Comfort in 10,25-palčen osrednji zaslon. C3 Aircross pa ima dva asistenčna sistema več od C3.
Za notranjost pravijo, da je njena širina (v višini komolcev) za 25 milimetrov večja od povprečja v razredu, da je kolenskega prostora v drugi vrsti za 80 milimetrov več od povprečja in za 58 mm več kot pri C3. Prtljažnik, ki ima dvojno dno, je velik od 460 do 1.600 litrov.
Za 7-sedežno različico so (fiksno) klop v drugi vrsti pomaknili za 65 mm naprej, dostop do (dveh poklopnih) sedežev v tretji vrsti pa je le z ene strani. Ko so vsi sedeži postavljeni, je prtljažnik velik 40 litrov, s postavljenimi petimi sedeži pa 330 litrov. Za takšnega je cena za 850 evrov višja.
Za C3 A ponujajo tri motorizacije. Osnovni je 1.2 turbo (74 kW) z ročnim (6) menjalnikom, sledi hibridna različica (enak 1.2 turbo plus elektromotor z 21 kW in s 55 Nm, sistemskih 100 kW) z dvosklopčnim (6) menjalnikom, pa seveda še električno gnana različica (83 kW) z baterijo kapacitete 44 kWh. V tretji četrtini leta bo na voljo tudi zmogljivejša baterija (54 kWh).
Upoštevaje še tri osnovne pakete opreme je v uradnem ceniku 7 različic. Najcenejši je 1.2L Turbo 100 You (18.490 €), najcenejši hibrid (Hybrid 136 eDCT6 Plus) stane 23.550 evrov, ëLectric 113 44 kWh You pa 26.690 evrov.
Pri slovenskem zastopniku ponujajo popust ob njihovem financiranju (1.500 €), električno gnane različice so upravičene še do subvencije (7.200 €), kar pomeni, da stane pod takšnimi pogoji osnovni ëLectric 17.990 evrov. Pri nas naj bi v letošnjem letu prodali 480 C3 A z bencinskimi motorji in 30 z električnim pogonom.◄
Foto: VK