Citroën C3: na slovenskem trgu Citroën C3: na slovenskem trgu
  Citroënov C3, ki je naslednik modela AX, so predstavili leta 2002 in od takrat izdelali preko pet milijonov primerkov, od tega so jih... Citroën C3: na slovenskem trgu

Citroën C3: prvič s serijskimi blažilniki C Advanced Comfort.

 

Citroënov C3, ki je naslednik modela AX, so predstavili leta 2002 in od takrat izdelali preko pet milijonov primerkov, od tega so jih skoraj 20 tisoč prodali na našem trgu. Minile so že tri generacije, čas je za četrto, ki je že naprodaj tudi pri nas. Cena: najmanj 15.990 evrov.

Nastal je na novi Stellantisovi platformi Smart Car Platform, ki jo je podjetje Tata Consultancy Services razvilo na osnovi stare platforme CMP. Pričujoči C3 je prvi evropski avtomobil na tej platformi, sledili pa bodo še C3 Aircross, Basalt (neke vrste Citroënova različica Volkswagnovega Taiga), pa Opel Frontera in Fiati Grande Panda, Multipla, pickup in Fastback. Platforma omogoča vse tri možnosti pogonov – motor z notranjim zgorevanjem, hibridni in električni.

Pravijo, da je tokratni C3 simbol spremembe te znamke: logotipi so se vrnili v zgodnja Citroënova leta in novi C3 prvič po letu 2002 ni več kupolaste oblike. Je tudi (zunaj in znotraj) večji in prostornejši od prejšnje generacije.

  • XVK_6425
  • XVK_6415
  • XVK_6426
  • XVK_6428
  • XVK_6421
  • XVK_6417
  • XVK_6437w
  • XVK_6434
  • XVK_6436

Uvrščajo ga v segmenta B (klasična mala kombilimuzina) in B SUV (cestni terenec). Slednje potrjuje oddaljenost trebuha od tal (ki znaša lepih 197 milimetrov, le pri električno gnani različici je nekoliko nižji – 163 mm), pa tudi plastične zaščite spodnjega dela. V veliki sliki ni moč spregledati velike prednje šipe, vodoravnega motornega pokrova in prikupne škatlaste oblike.

Zunanje mere znašajo 4,02 metra v dolžino, 1,76 v širino in 1,57 (s strešnima nosilcema 1,58) metra v višino, med osema pa je 2,54 metra. Za prtljažnik je poznana samo prostornina osnovnega (310 dm3), čeprav ga je moč povečati na račun poklopljivega naslonjala zadnje klopi, ki je v osnovni opremi v enem kosu, v višjih pa v razmerju 60:40.

Platišča so velikosti 16 ali 17 palcev, v osnovi so jeklena, v najbogatejšem paketu pa iz lahke kovine. Barv zunanjosti je šest; brez doplačila je svetlo modra (na fotografijah), za druge je treba doplačati od 200 do 600 evrov. Doplačilna kontrastna barva strehe (črna ali bela) je vezana na izbrano barvo.

Notranjost naj bi bila za kaka dva centimetra prostornejša v vseh smereh, sicer pa so na izbrani osnovni paket vezane notranje barve in materiali. Sedeži C Advanced Comfort pridejo serijsko v srednjem paketu.

Armaturna plošča je po novem Citroënova interpretacija Peugeotovega i-Cockpita: majhen volanski obroč in nizek ekran za merilnike nad njim. V osnovnem paketu ima C3 na sredi armaturne plošče nosilec za pametni telefon, v preostalih dveh pa 10-palčni (osrednji) zaslon. Polica preko armaturne plošče spominja na prvo generacijo Pande.

V slovenskem ceniku so trije paketi opreme in tri možne pogonske kombinacije. C3 Turbo BVM6 poganja 1,2-litrski trivaljnik s 74 kilovati, menjalnik je ročni (6), osnovne cene zanj pa se gibljejo od 15.990 do 19.000 evrov. Sledi C3 100 Hybrid eDCT6 s 83 kilovati moči enakega motorja (74 kW) in elektromotorja (21 kW). Začetek proizvodnje tega motorja bo februarja 2025, na voljo pa bo le z boljšima paketoma opreme za osnovno ceno od 20.990 do 22.500 evrov.

Električno različico ëLectric s pogonsko baterijo zmogljivosti 44 kilovatnih ur poganja motor moči 83 kilovatov, moč polnjenja baterije pa je največ 100 kilovatov. Ta različica stane od 24.800 do 28.000 evrov (od te vrednosti je treba odšteti državno subvencijo), napovedujejo pa tudi enako motorizirano različico z manjšo kapaciteto baterije (28 kWh). Pri vseh modelih, kot je že v navadi, ponujajo popust v primeru hišnega financiranja.

Na slovenskem trgu naj bi letos prodali okoli 200 C3 plus 10 ëLectricov, prihodnje leto pa kar 800 plus 250 električno gnanih.◄

Foto: VK