Honda Civic: na slovenskem trgu
Novice 18/05/2017 Vinko Kernc
Prav je zapisati: lanskega decembra je japonska Honda izdelala 100-milijonto vozilo. K temu je veliko prispeval Civic, ki se vozi v t.i. Golfovem razredu in ki je sedaj naprodaj v deseti generacijski izvedbi.
Novi Civic v petvratni izvedbi je navzven ohranil svojo zanimivo, dokaj unikatno in dovolj (pre)drzno karoserijsko podobo. Se je pa dimenzijsko spremenil, saj je 13 centimetrov daljši (zdaj 4.495 milimetrov), tri centimetre širši, dva centimetra nižji in do 16 kilogramov lažji. Prtljažnik, dokaj globok in tudi dolg, je pridobil liter prostornine (478 litrov), boljša je aerodinamika, spremenjeno je podvozje, zato, pravijo pri tej japonski avtomobilski hiši, je lega boljša, izboljšana je vodljivost in še marsikaj.
V nabor novosti, ki jih je deležna deseta generacija, spadata tudi dva nova motorja, oba bencinska, oba v turbo izvedbi. Oba nadomeščata prejšnji 1,8-litrski bencinski agregat; šibkejši v tej ponudbi je trivaljnik z gibno prostornino 1,0 litra in s 95 kilovati (129 ‘konj’), močnejši pa 1,5-litrski štirivaljnik, ki zmore 134 kilovatov (182 ‘konj’). Oba sta na voljo v kombinaciji bodisi s 6-stopenjskim ročnim bodisi s samodejnim menjalnikom CVT (ta avto podraži za okroglih 2.000 evrov), ki prenašata moč na prednji kolesni par. Dizelski motor naj bi bil v Civicu na voljo nekaj kasneje, konec meseca se k nam pripelje limuzinski Civic, konec leta pa športno nabriti Type R.
Civic s šibkejšim trivaljnikom je na voljo s štirimi opremskimi paketi, pri zmogljivejšem je mogoče izbirati med tremi. Akcijski popust je 2.000 evrov in bo trajal nedoločljivo dolgo, letos naj bi prodali vsaj 200 Civicov. V najcenejši izvedbi je Civic s trivaljnikom naprodaj za 17.990 evrov, s štirivaljnikom pa za 20.990 evrov.◄
Foto: JK