Avtomobilski teden 34, 2023 Avtomobilski teden 34, 2023
VinFast kot nekoč Tesla? Zgodba z ameriško Teslo, ta hip in še vedno največjim izdelovalcem električnih baterijskih avtomobilov, je znana. Pred skoraj dvema letoma... Avtomobilski teden 34, 2023

VF6 je avto, ki ga pri nas ne poznamo, pa tudi marsikje drugje (še) ne.

VinFast kot nekoč Tesla?

Zgodba z ameriško Teslo, ta hip in še vedno največjim izdelovalcem električnih baterijskih avtomobilov, je znana. Pred skoraj dvema letoma so na Wall Streetu njeno vrednost ocenili na nekaj več kot tisoč milijard dolarjev. S tem se je uvrstila med pet tehnoloških podjetij, katerih vrednost je prav tako presegla omenjeno magično številko. Danes je Tesla vredna precej manj oziroma veliko bolj realno, toda še vedno bistveno več kot vse druge avtomobilske hiše. Morda, res morda, gre po tej poti – vsaj deloma – tudi kitajsko avtomobilsko ime VinFast. Kdo?

Omenjena avtomobilska tovarna, ki je del vietnamske zasebne skupine Vingroup, je pri nas povsem neznana, kar velja tudi za Evropo. Očitno na drugi strani Atlantika mislijo povsem drugače. Čeprav so v prvem letošnjem polletju izdelali le nekaj več kot 11 tisoč električnih baterijskih avtomobilov(!), je po nedavni uvrstitvi na ameriško borzo njena kapitalizacijska vrednost zrasla na neverjetnih 85 milijard dolarjev. Pred tem so ocenjevali, da je podjetje vredno nekako 23 milijard dolarjev. Toda tudi po tej oceni je bil VinFast vreden vsaj toliko kot recimo ameriška Ford ali General Motors! Pojasnilo?

Očitno ameriški (in vsi drugi) vlagatelji menijo, da je električna avtomobilska prihodnost povsem nesporna. Verjetno ima še večjo težo nesporno dejstvo, da so oziroma bodo cene njihovih avtomobilov občutno nižje zaradi manjših stroškov izdelave. Ta hip Vietnamci prodajajo svoje avtomobile le preko svoje mreže, v načrtu pa je širitev na tako rekoč vse trge, vendar je očitno, da so v ospredju ZDA. Tam naj bi že prihodnje leto zgradili tovarno. Zanimivo. Vietnamska vojna je že zdavnaj pozabljena …

***

La Rose Noire Droptail ne bo za veliko kupcev, jasno.

Novi RR zgolj za četverico

Rolls Royce (RR) ima seveda zelo častitljivo in nedvomno tudi razburljivo zgodovino, toda v vsem tem času ni nastala hiša oziroma avtomobilska znamka, ki bi ji zmogla povsem enakovredno konkurirati. Nekaj poskusov je bilo, toda RR ostaja na prestolu najimenitnejše avtomobilske tovarne. Zadnji njihov izdelek nedvomno potrjuje ta pridevnik.

La Rose Noire Droptail je namreč ekskluzivni izdelek, ki je nastajal kar nekaj let, naredili naj bi le štiri. S tem bodo ustregli naročnikom, ki si lahko omislijo karkoli, saj cena zanje očitno ne more biti problem. La Rose je obarvan v povsem novo rdečo barvo, ki je v temi videti skoraj kot črna, na svetlem pa pride do izraza zamolkla rdeča. Gre torej za kombinacijo dveh barv, ročno so jo na karoserijo oziroma pločevino nanesli nič manj kot 150-krat … Karoserija ni posajena na enako osnovo kot pri drugih Rollsih (Phantom, Cullinan ipd.), pač pa na povsem novo, pri čemer osnovo predstavljajo jeklo, aluminij, karbonska vlakna ipd. Je pa motor bolj ali manj znan, in sicer bencinski dvanajstvaljnik z gibno prostornino 6,75 litra in okoli 540 ‘konji’ ter 840 Njutonmetri navora. Običajno RR ne navaja podrobnih podatkov o pospešku, porabi in končni hitrosti, toda zapisali so, da bo zmogel največ 250 km/h in do 100 km/h pospešil v petih sekundah. Notranjost je seveda znova zelo unikatna, pravijo, da so RR mojstri potrebovali skoraj dve leti, da so do podrobnosti izdelali vse elemente. Še kaj? Seveda, cena. Pravijo, da bo tale Rolls stal okoli 30 milijonov evrov. Okoli …

***

Kupci, tudi nemški, verjetno pogrešajo nekoč popularno in cenovno ugodno Fordovo Fiesto.

Nemčija brez optimizma

Nemčija, najpomembnejša država Evropske unije (EU) predvsem ali pa tudi v gospodarskem pogledu, je vedno v slovenskem fokusu. Pa ne le našem, tudi širšem evropskem. Razlogi so znani. Kakšne so avtomobilske napovedi za letošnje in prihodnje leto?

Nič posebej obetavne oziroma optimistične. Kaj to pomeni za slovensko avtomobilsko industrijo, kar močno vpeto v nemški avtomobilski oziroma gospodarski prostor, je mogoče le ugibati. V analitični družbi IHS Automotive tako menijo, da bo letos v Nemčiji prodanih približno 2,8 milijona osebnih avtomobilov. To naj bi bilo za okoli 100 tisoč več kot lani. V prihodnjem letu naj bi po teh napovedih število kupcev novih osebnih avtomobilov zraslo za nekako 100 tisoč, kar pomeni, da naj bi bila končna številka v letu 2024 okoli 2,9 milijona osebnih avtomobilov. Toda to je še vedno precej daleč od rekordnih 3,6 milijona avtomobilov, prodanih leta 2019, ki tako ali tako velja za eno rekordnih v številnih in ne samo v avtomobilskem pogledu. Toda v omenjeni analitični hiši menijo, da te številke Nemčija kmalu ne bo dosegla.

Utegne se zgoditi, da se bo vse skupaj ustalilo pri treh milijonih, pa čeprav se je prodaja julija, ki ni avtomobilsko ugoden mesec, posel povečal za visokih 18 odstotkov na skupaj 243 tisoč avtomobilov. V letošnjih sedmih mesecih se je obseg prodaje povečal za ne tako skromnih 14 odstotkov na skupaj 1,64 milijona vozil, vendar je to po prepričanju omenjene analitične hiše predvsem posledica krajših čakalnih vrst, ki so zadnja leta krojila prodajo. Tudi v Nemčiji ugotavljajo, da primanjkuje manjših oziroma cenejših avtomobilov, saj so ti skoraj povsem izginili s tekočih trakov. Razlog je znan – manjši avto, manjši zaslužek. Toda tudi večje povpraševanje po električnih baterijskih avtomobilih (EBA), katerih prodaja se je v letošnjem prvem polletju povečala za visokih 69 odstotkov, tega more nadomestiti. Težavo oziroma stanje ponazarja omenjena analitična hiša s primerom oziroma avtomobilom, ki ga dobro poznamo tudi pri nas. Pred leti je bila Fordova Fiesta tudi v Nemčiji na voljo za nekako 12 do 14 tisoč evrov. Sedaj je ni, ker jo je ameriška avtomobilska hiša prenehala izdelovati …

Janez Kovačič