Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 103 kW ST-Line Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 103 kW ST-Line
Bolj ‘tradicionalna’? Kdor ni ravno poznavalec ali ljubitelj, jo od spredaj in od strani zlahka zamenja za prejšnjo generacijo. A je vseeno bolj spremenjena,... Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 103 kW ST-Line

Ford Fiesta: evolucija zunanjosti, revolucija notranjosti, več tradicionalnosti.

Bolj ‘tradicionalna’?

Kdor ni ravno poznavalec ali ljubitelj, jo od spredaj in od strani zlahka zamenja za prejšnjo generacijo.

A je vseeno bolj spremenjena, kot daje misliti na prvi pogled.

***

Tokrat so Fordove marketinške besede še kako resnične: »Spremenilo smo jo le toliko, kolikor je bilo potrebno, gre pa za nov avtomobil.« Malenkostno je daljša med osema, sicer pa je v splošnem večja in prostornejša. Zunaj je bila kupcem prejšnja (6. generacija) preveč všeč, da bi jo korenito spreminjali. A le do zadka; ta je zdaj bolj klasičen, namesto oblikovno (in varnostno?) naprednejših pokončnih luči so te (spet) vzdolžne in oblikovno nič več ne izstopajo. Zadek je zdaj zato bolj tradicionalen.

  • 1VK_2010cash
  • 1VK_1661
  • 1VK_1922a
  • 1VK_1658a
  • 1VK_1662
  • 1VK_1667
  • 1VK_2305a
  • 1VK_2031aw
  • 1VK_1897acsh
  • 1VK_1656
  • 1VK_1657
  • 1VK_1664
  • 1VK_1750sha
  • 1VK_1654
  • 1VK_1651a
  • 1VK_2296ash
  • 1VK_2307la
  • 1VK_1653
  • 1VK_1652

Še bolj se je k tradicionalnemu pristopu oblikovanja vrnila notranjost, točneje armaturna plošča. Še točneje njen osrednji del, ki je bil prej precej izbuljen (proti ročici menjalnika), zdaj je (spet) – tradicionalno – raven. Malce poenostavljeno, a slikovito rečeno: zdaj ima armaturna plošča spet samo dve razsežnosti. Mislim, da sprememba zasluži dvignjen palec.

Nova Fiesta že ob prvem stiku z notranjostjo deluje znatno bolj ‘čvrsto’ in kompaktno, tako po zasnovi kot po izdelavi. Morda delno tudi zaradi – spet bolj tradicionalnih – merilnikov (zdaj ergonomsko odlični) in osrednjega zaslona. Zanj se zdi, da je zdaj v izhodišču idealen: dovolj velik, postavljen dovolj visoko, občutljiv za dotik in s klasičnimi gumbi. Teh je zdaj krepko manj kot pri prejšnji Fiesti, a ravno prav: dva vrtljiva in 5 običajnih. Ergonomsko pohvalno.

Čisto drugačni so zdaj meniji, boljši kot prej, a še vedno s kakšno manj prijazno stranjo: podatki o predvajani glasbi (izvajalec, …) so spisani s premajhnimi črkami, brskanje po mapah ključka USB je zapleteno in na volanskem obroču ni gumba za pavzo.

  • 1VK_1701aw
  • 1VK_1702aw
  • 1VK_1683
  • 1VK_1690
  • 1VK_1691
  • 1VK_1672
  • 1VK_1676a
  • 1VK_1703
  • 1VK_1684
  • 1VK_1684c
  • 1VK_1681
  • 1VK_1685
  • 1VK_1727b
  • 1VK_1728wb

Že vsaj dve desetletji pri Fordu dobro vedo, kako prepričati kupca. Kako ga narediti zadovoljnega po prvih metrih vožnje. In sploh ni treba dosti in sploh ne velja (samo) za ljubitelje športne vožnje: odlična mehanika krmiljenja, zelo dobro podvozje, ob tem pa še nizke športne gume velikega premera ter ergonomsko odličen (debelina, oblika) volanski obroč. In Fiesta je za vožnjo čudovita.

Paket ST-Line ne prinese le bolj športnega podvozja in večjih koles, ampak tudi športnejša sedeža. Okusi so sicer različni, a se vseeno zdi, da so njune bočne opore malce premehke, še malce bolj premehak pa se zdi sedalni del. Pri daljšem sedenju je to neudobno. Je pa treba vedeti, da ST-Line ni ST; s paketom ST-Line lahko kupec izbere motorje z že od 63 kilovatov naprej.

No, v tej Fiesti se je vrtel stroj s 103 kilovati in o njem pravzaprav zgolj pohvalno. Lepo in brez stresa potegne že iz nizkih vrtljajev oziroma skoraj iz prostega teka. Ker je tam tudi dovolj odziven, je speljevanje vedno lahkotno. Streže z lepo navorsko krivuljo in je v celem ter pod različnimi pogoji uporabe lepo zmogljiv.

  • 1VK_1734b
  • 1VK_1738b
  • 1VK_1739b
  • 1VK_1740b
  • 1VK_1741b
  • 1VK_1742b
  • 1VK_1743b
  • 1VK_1744b
  • 1VK_1745b
  • 1VK_1746

Zaradi dobrega navora je lahko menjalnik dolgo izračunan, motor pa se kljub temu zlahka zavrti do 6.500 vrtljajev v minuti. Nekako nenavadno, a dobrodošlo: čeprav gre za turbobencinski motor, se poraba giblje v prijazno ozkem področju. Na testu se je gibala od dobrih 7 do slabih 9 litrov za 100 kilometrov; manj je težko porabiti, več pa prav tako.

Zato je lahko vožnja sproščena in dinamična brez strahu, da bi poraba neprijazno narasla. Kaže pa vseeno zapisati, čeravno se sliši nenavadno: zelo dobrim zmogljivostim navkljub se motor vseeno ne zdi športen. Kar je v tem primeru – in za koga – tudi prednost.

***

Tradicionalnost nove Fieste je zato treba gledati tudi v ‘globino’ –pomeni namreč tudi izboljšave, ki voznika naredijo bolj zadovoljnega. Še enkrat: pohvalno!

Vinko Kernc

Pohvale

+ zunanji videz

+ kompaktna notranjost

+ krmiljenje, vodenje

+ volanski obroč

+ navorsko zmogljiv motor

+ menjalnik

+ poraba

+ osrednji zaslon, gumbi

+ pameten ključ

+ zvokovno prijetna notranjost

+ zvok in oprema avdio sistema

+ ogrevanje volanskega obroča in sedežev

+ ogrevanje prednje šipe

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ cev za gorivo brez čepa

+ 3-stopenjska samodejnost klimatske naprave

+ predali spredaj

Graje

– ni ročajev nad vrati

– brskanje po mapah ključka USB

– premehka sedeža

Na kratko

Zgrajena na novo, a z malo spremembami videza se je Fiesta vrnila k nekaterim bolj tradicionalnim rešitvam in s tem precej pridobila. Večina zamer prejšnje Fieste je zgodovina.

Cene

Ford Fiesta 5V 1.0 EcoBoost 92 kW (Titanium): 18.210 evrov

Ford Fiesta 5v 1.0 EcoBoost 103 kW ST-Line: 19.950 evrov

Testni Ford Fiesta 5v 1.0 EcoBoost 103 kW ST-Line: 23.210 evrov*

(S 1.800 evri popusta)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 13° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 3.158 km – menjalnik v 6. prestavi – vklopljen način ECO – gume 205/40 ZR 18 W Michelin Pilot Sport 4 – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto) – vozilo nima tempomata

Poraba in trušč

60 km/h, 2.000/min: 3,8 l/100 km – 84 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.600/min: 4,0 l/100 km – 93 dB (5. prestava)

100 km/h, 2.300/min: 4,8 l/100 km – 90 dB

130 km/h, 2.900/min: 7,4 l/100 km – 92 dB

160 km/h, 3.600/min: 9,0 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 7,4 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 3-valjni – turbobencinski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 998 cm3 – največji navor 180 Nm pri 1.500-5.000/min – največja moč 103 kW (140 KM) pri 6.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 205/40 ZR 18 W Michelin Pilot Sport 4

Mere: dolžina 4.065 mm – širina 1.735 mm – višina 1.476 mm – medosna razdalja 2.493 mm – najmanjša razdalja od ni podatka – rajdni krog (med robniki) 10,1 m – notranja širina spredaj 1.346 mm, zadaj 1.300 mm – prtljažnik 292/1.093 dm3 – posoda za gorivo 42 l

Mase: vozilo 1.144 kg – dovoljena skupna obremenitev 506 kg – dovoljena obremenitev strehe 50 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 202 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,0 s – poraba (kombiniran cikel) 4,5 l/100 km – izpust CO2 102 g/km

Foto: VK