Ford Fiesta 5V 1.0 EcoBoost Titanium Ford Fiesta 5V 1.0 EcoBoost Titanium
Ključ je v maski Poglejte še enkrat: Fiestina oziroma Fordova motorna maska ni takšna, kot je Aston Martinova. Je pa res, da precej spominja... Ford Fiesta 5V 1.0 EcoBoost Titanium
Ford Fiesta: čedna, poskočna, lahkotna in do uporabnika prijazna.

Ford Fiesta: čedna, poskočna, lahkotna in do uporabnika prijazna.

Ključ je v maski

Poglejte še enkrat: Fiestina oziroma Fordova motorna maska ni takšna, kot je Aston Martinova.

Je pa res, da precej spominja nanjo.

  • 1VK_8737
  • 1VK_8933
  • 1VK_8927
  • 1VK_8931
  • 1VK_8743a
  • 1VK_8930
  • 1VK_8944
  • 1VK_8748
  • 1VK_8753
  • 1VK_8913

Pri Fordu so resnično zrisali masko, ki je dominantna, prepoznavna in čedna. Kar je sicer nadvse zanimivo – vsi avtomobili imajo potrebo po zajemu zraka za motor in vsi proizvajalci imajo potemtakem enako nalogo: zrisati prepoznavno masko, ki bo tudi služila namenu. A Fordova je pač – čeprav gre le za preprosto obliko simetričnega lika – izjemna.

Kako je ta maska spremenila podobo Fordov in še posebej Fieste! Prej čisto v redu, sedaj pa uau! Stvar se namreč čudovito zlije s potezami Fieste, ki je v tej obliki poznana že od leta 2008. Marie Fredriksson z verzom »She’s got the look*« lepo povzame vse, kar bi moral nekomu odgovoriti na vprašanje, kakšna je današnja Fiesta.

Fiesta pa je seveda vse več kot samo čeden in privlačen videz zunanjosti. Znotraj jo odlikujejo igrive poteze armaturne plošče, izrazito potegnjene tudi v tretjo razsežnost, kar jo loči od večine enako velikih avtomobilov, predvsem seveda od drugih nemških. Seveda pomeni takšen oblikovalski pogum vselej nekoliko tveganja, a se je pri Fiesti izkazalo, da so kupci dobro sprejeli tudi to.

Znotraj te oblike so oprema, ergonomija in še kaj. Titanium ne pusti več veliko neizpolnjenih želja, kakšna pripomba se najde šele pri izvedbi in ergonomiji. Samodejno klimatsko napravo je treba pogosto popravljati vsaj z nastavitvijo temperature, pa tudi z zapiranjem osrednjih rež, da ne piha neprijetno naravnost v obraz. Potovalni računalnik ima še vedno tudi podatke o skupnih in dnevnih prevoženih kilometrih, meni predvajalnika glasbe je zelo neroden in osrednji zaslon je – premajhen. Sovoznik bo pogrešal ročico nad vrati, skupaj z voznikom pa se bosta morala spoprijeti s precej neergonomsko postavitvijo in obliko številnih gumbov na Sonyevem avdio sistemu in na nižje postavljeni komandni plošči klimatske naprave.

  • 1VK_8909
  • 1VK_8896w
  • w
  • 1VK_8904
  • 1VK_8905
  • 1VK_8906
  • 1VK_8890
  • 1VK_8891
  • 1VK_8892
  • 1VK_8893
  • 1VK_8903

Najpomembnejše stvari pa so postavljene ravno prav, da lahko zmotijo le malokoga. Pameten ključ tudi za vstop je vedno prijeten pripomoček; sedeža sta razkošnih mer, vključno z dolžino sedalnega dela, pa tudi zadosti bočno oprijemljiva in kar prav trda; volanski obroč je dobro oprijemljiv in položaja za volanom si ni težko nastaviti tako, kot je prav za vožnjo; predalov je zadosti, tisti med sedežema požre celo malo plastenko; notranja osvetlitev je dovolj razkošna (celo k nogam spredaj) in ambientalna osvetlitev ima svojevrsten šarm; in notranjost je zelo tiha, no, recimo raje zvokovno nemoteča, če že ne prijetna. Tudi brez vklopljenega avdio sistema.

Od predniih sedežev proti zadku je, jasno, vse slabše, a daleč od kritičnega. Pet vrat pomeni lahkotno vstopanje na zadnjo klop, a tam žal ni dodatne osvetlitve. Zadnjim potnikom so namenili le 12-voltno vtičnico in dva žepa na hrbtih sedežev. Majhen avtomobil tudi nima prav velikega prtljažnika, to je razumljivo, škoda le, da pri (tretjinskemu) podiranju nastane nepraktična stopnica, pa še nova površina ni vodoravna. A pralnih strojev s Fiesto najbrž itak ne boste prevažali.

Se boste pa radi in z veseljem vozili. Volanski mehanizem je kar nekoliko športno tog; ne utrujajoče, a ravno dosti, da daje nekaj občutka izpod koles. Menjalnik oziroma njegova ročica teče zelo lepo in natančno, motor pa se z veseljem odziva na pomike stopalke plina. Še zelo svež EcoBoost, ki se je dobro odrezal tudi v B-Maxu, je v Fiesti prožen, elastičen in poskočen skoraj od prostega teka, pri tem pa se tudi v višje vrtljaje prav rad zavrti. Ni športen divjak kot ST, a počasni s takšno Fiesto zagotovo ne boste, če tega ne boste želeli. Edino, kar ni tipično za to znamko, je navečja hitrost, ki je 100 ‘konjem’ navkljub ‘le’ 180 kilometrov na uro, a kaj bi to, saj kmalu preko 130 niti mogoče ne bo zaradi gostote prometa.

Tudi pri Fordu se dobro zavedajo: več kot tri četrtine argumentov za nakup avtomobila je njegov zunanji videz in z njim ima Fiesta močne argumente v rokah. Toda Fordovim trgovcem se tudi ni treba bati, da bi po vožnji kupci ušli – Fiesta je namreč resnično prijazen avtomobil(ček).

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 19° C – menjalnik v 5. prestavi – gume 195/50 R 15 H Hankook Ventus S1 EVO – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.700/min: 4,0 l/100 km – 87 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.300/min: 3,7 l/100 km – 95 dB

100 km/h, 2.200/min: 4,6 l/100 km – 87 dB

130 km/h, 2.900/min: 6,5 l/100 km – 92 dB

160 km/h, 3.500/min: 9,5 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 7,9 l/100 km

Pohvale

+ (poskočen) motor

+ zunanji videz

+ menjalnik

+ lahkotnost vožnje

+ pet vrat

+ sedeža, položaj za volanom

+ pameten ključ

+ notranja osvetlitev (spredaj)

+ zvokovno prijetna notranjost

– cev za gorivo brez čepa, odlična požiralnost

Graje

– premajhen osrednji zaslon

– meniji (avdio sistem, potovalni računalnik)

– ni ročaja nad sovoznikovimi vrati

– preveč gumbov na osrednji konzoli

– brez osvetlitve na zadnji klopi

– glasne zavore pri večjih hitrostih

Na kratko

Fiesta, rojena leta 1976, najbrž še nikoli ni bila v tako izvrstni formi, kot ravno sedaj. Čedna zunanjost, izvrsten sodoben motor, odlična mehanika in kakovostna notranjost. Na pomanjkljivosti ni imuna, prav posebej pa ji tudi ne škodijo.

Cene

Ford Fiesta 5V 1.0 EcoBoost 74 kW: 14.340 evrov

Ford Fiesta 5V 1.0 EcoBoost 74 kW Titanium: 15.570 evrov

Testni Ford Fiesta 5V 1.0 EcoBoost 74 kW Titanium: 15.050 evrov (akcijska cena z 2.900 € popusta)

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 3-valjni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največji navor 170 Nm pri 1.400-4.000/min – največja moč 74 kW (100 KM) pri 6.000/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 195/50 R 15 H Hankook Ventus S1 EVO

Mere: dolžina 3.969 mm – širina 1.722 mm – višina 1.495 mm – medosna razdalja 2.489 mm – najmanjša razdalja od tal 140 mm – rajdni krog 10,1 m – notranja širina spredaj 1.350 mm, zadaj 1.297 mm – prtljažnik 290/974 l – posoda za gorivo 42 l

Mase: vozilo 1.101 kg – dovoljena skupna obremenitev 454 kg – dovoljena obremenitev strehe 50 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,2 s – poraba (kombiniran cikel) 4,3 l/100 km – izpust CO2 99 g/km

Foto: VK

*Čedna je