Avtomobilski teden 42, 2020 Avtomobilski teden 42, 2020
Slovenija: letošnji september z minusom Običajno je bilo tako, da je bil september avtomobilsko ugoden, kajti poletni meseci, torej julij in avgust, poslu s... Avtomobilski teden 42, 2020

Dacia Duster dokazuje in potrjuje svojo tržno privlačnost na slovenskem trgu.

Slovenija: letošnji september z minusom

Običajno je bilo tako, da je bil september avtomobilsko ugoden, kajti poletni meseci, torej julij in avgust, poslu s pločevino niso bili naklonjeni. Letos je drugače in ne posebej presenetljivo, kajti septembra je bila prodaja osebnih avtomobilov na slovenskem trgu manjša za nič skromnih 16,5 odstotka. Na letni ravni je minus še bistveno večji, in sicer je bilo v letošnjih devetih mesecih prodanih za 24,6 odstotka manj avtomobilov kot v primerljivem lanskem času. Pandemija koronavirusa torej kaže svojo moč.

Septembra so bili minusi in plusi dokaj enakomerno razdeljeni med tistimi, ki prodajajo avtomobile na slovenskem prostoru. Zanimivo in kar ilustrativno je dogajanje na vrhu, kjer se izmenjujeta francoski Renault in nemški Volkswagen, septembra pa se jima je pridružila še Škoda. Septembra je bil prvi na istem kot septembra lani, medtem ko je drugi zabeležil kar 42-odstotni minus, češka avtomobilska hiša pa je svojo krovno znamo, torej Volkswagen, malenkostno prehitela in se s prodajo 554 vozil zavihtela na drugo mesto. Po drugi strani je šlo septembra precej slabo Fiatu (dobrih 64 odstotkov manj) in Oplu (več kot 72-odstotni padec), medtem ko sta velik porast prodaje zabeležila Hyundai (kar 70 odstotkov več) in Dacia (49,6 odstotka več). Toda slika na letni ravni je ob vsem tem še nekaj bolj porazna.

Med dvajseterico tistih, ki prodajajo avtomobile na slovenskem trgu, sta v devetih letošnjih mesecih delala bolje kot lani samo dva, in sicer Kia (28,6 odstotka več) in njen lastnik Hyundai, ki je obseg prodaje povečal za veliko bolj zmernih 4,8 odstotka. Vsi drugi so še naprej v globokem minusu in vprašanje je, ali se bodo do konca leta minusi spremenili v pluse. Nekako v tem slogu je tudi lestvica najbolje prodajanih vozil tako septembra kot v devetih mesecih. Zgoraj, kakopak, kraljuje Renault Clio, ki je bil tako septembra kot v devetih mesecih kralj slovenskega avtomobilskega prostora. Septembra se je dobro držala tudi Škoda Octavia, ki pa na letni ravni beleži precejšen oziroma več kot 38-odstotni minus. Tudi Renaultov Captur, športni terenec, se dobro drži, medtem ko Dacia Duster dokazuje, da je nekako pisan na kožo slovenskemu kupcu. Tako septembra kot v letošnjem letu gre zelo dobro v promet in samo potrjuje že dolgo znano dejstvo o velikem zagonu športnih terencev.

Mimo prodaje električnih baterijskih vozil (EBV), ki so pri nas edini (še) deležni državne subvencije, seveda ne moremo. Septembra so jih prodali 157, kar je drugi letošnji najuspešnejši mesec (bolje so šli v promet le februarja, ko jih je bilo prodanih 172). Letošnja prodaja je prav tako veliko ugodnejša kot lani (1079/491), lovorika najbolje prodajanega ‘električarja’ pa je še vedno v vitrini Volkswagnovega e-Golfa (326), pa čeprav ga že nekaj mesecev ne prodajajo več.

***

Tesla je na Kitajskem znižala ceno Tesle 3, kar je pripomoglo k dobri prodaji.

Kitajski avtomobilski ‘zlati september in srebrni oktober’

Kitajski avtomobilski prostor je še vedno največji na obli in sedaj vse kaže, da je med tistimi, ki je v zadnjega pol leta dokaj uspešno prebrodil vse, kar je povzročila pandemija koronavirusa. Vsaj tako kažejo podatki kitajskega združenja proizvajalcev avtomobilov (CAAM). Nekatere številke dokazujejo, da so se uresničile napoved o ‘zlatem septembru in srebrnem oktobru’, kar je oznaka za avtomobilsko najbolj ugodna meseca v Konfucijevi deželi.

Septembra je bila prodaja osebnih avtomobilov večja za 12,8 odstotka, kar pomeni, da je to že šesti letošnji mesec s pozitivnim prodajnim predznakom. V devetem letošnjem mesecu so prodali 2,57 milijona avtomobilov, na letni ravni pa 17,1 milijona. Toda kljub krivulji, ki se v zadnjega pole leta nenehno vzpenja, pa na letni ravni še vedno beležijo negativen rezultat – prodaja v devetih letošnjih mesecih je bila namreč manjša za ne tako skromnih 6,9 odstotka. Kot ocenjujejo, so k dobrim rezultatom v zadnjih mesecih in predvsem septembra pripomogle številke akcije avtomobilskih tovarn in tudi spodbude regionalnih vlad. Septembra so ne kitajskem trgu najbolje odrezali Geely (sicer tudi lastnik Volva), pa Great Wall (hiša, ki jo pri nas komaj poznamo) in tudi japonska Toyota, kar pa seveda tudi ne more biti veliko presenečenje.

Vsekakor je treba omeniti tudi prodajo električnih baterijskih vozil in priključnih hibridov, kajti njihova prodaja je septembra v primerjavi z lanskim enakim mesecem poskočila za skoraj 70 odstotkov, prodanih pa je bilo 138 tisoč vozil. Dobro je šlo tudi Tesli, ki izdeluje Teslo 3 v Šanghaju; tovarna je te dni za štiri odstotke znižala ceno Tesle S in za osem odstotkov pocenilo Teslo 3, kar pomeni, da ta stane v najcenejši verziji dobrih 36 tisoč dolarjev. Vse skupaj se sliši in bero lepo, a vprašanje ostaja – kdaj se bodo na podoben način prebudili trgi in prostori, na katerih živimo?!

Janez Kovačič

No comments so far.

Be first to leave comment below.