Hyundai i30 Wagon 1.6 CVVT Comfort Hyundai i30 Wagon 1.6 CVVT Comfort
(Skoraj) šolsko Če bi v tem hipu moral našteti tri (dobre) kombije kateregakoli razreda, bi med tremi zagotovo omenil tega. Saj veste: videz, dinamika,... Hyundai i30 Wagon 1.6 CVVT Comfort
Hyundai i30 Wagon: eden najlepših kombijev ta hip. A hkrati tudi zelo uporaben in cenovno sprejemljiv.

Hyundai i30 Wagon: eden najlepših kombijev ta hip. A hkrati tudi zelo uporaben in cenovno sprejemljiv.

(Skoraj) šolsko

Če bi v tem hipu moral našteti tri (dobre) kombije kateregakoli razreda, bi med tremi zagotovo omenil tega.

Saj veste: videz, dinamika, trendovstvo in take reči.

  • IMG_3343ac
  • IMG_3357a2c
  • Hyundai_i30_CW_16_019
  • Hyundai_i30_CW_16_022a
  • Hyundai_i30_CW_16_031

Tale i30 Wagon ima zunaj vse: je privlačen, dinamičen, čeden. Ocene so različne, a če velja, da videz pomeni vsaj tri četrtine odločitve pri nakupu, je i30 Wagon opravil glavno nalogo.

Dokler opazujem okolico s prednjih sedežev, velja identična ugotovitev. Se še spomnite Ponya? Nič hudega, če se ne, če pa se, pa pozabite nanj. Hyundai i30 Wagon, ki je seveda spredaj enak kot kombilimuzina i30, se s fotografije spogleduje z avtomobili prestižnih znamk, na otip pa mu tudi ne manjka dosti do tam. Gibljive reči (gumbi, stikala, ročice, …) delujejo brezhibno, postavitev je zvečine zelo ergonomska, le kakšna majhna zamera se najde. Naprimer nekoliko preveč oddaljen gumb za potovalni računalnik na volanskem obroču ali pa slabo prenašanje nizkih zvočnih frekvenc nosilne okolice zvočnikov v vratih.

  • 1VK_9157
  • 1VK_9194
  • 1VK_9187
  • 1VK_9172
  • 1VK_9158
  • 1VK_9160
  • 1VK_9166
  • 1VK_9171

Notranjost je v celem okusna, barvno umirjena, oblikovno pa dovolj živahna, da vse skupaj ne deluje dolgočasno in pusto. Sivi šivi in nekaj dekorativnih vložkov videza kovine naredijo s tega zornega kota celoto popolno. Škoda le, da je med prednima sedežema in zadnjo klopjo tolikšna razlika. Potniki tam zadaj so namreč, čeravno je prostora v vse smeri veliko, marsičesa prikrajšani. Na voljo imajo le dva žepa (mreža!) na prednjih sedežih in eno lučko, pogrešali pa bodo (smerno nastavljive) zračne reže, predale v vratih, elektriko (12-voltno vtičnico), sredinski naslon za komolce in mesta za pločevinko ali plastenko. Pa znajo biti tudi potniki zadaj enako željni vsakdanjega udobja kot oni spredaj.

  • 1VK_9185
  • 1VK_9183_exposure
  • 1VK_9173
  • 1VK_9175_exposure
  • 1VK_9176_exposure
  • 1VK_9177_exposure
  • 1VK_9178_exposure
  • 1VK_9179_exposure
  • 1VK_9180_exposure
  • 1VK_9181_exposure
  • 1VK_9182_exposure
Precej več pa (spet) ponuja prtljažnik: z rahlim udarcem samodejno odmično rolo, dvojno dno (in v dnu razdeljene predale), 12-voltno vtičnico, kljukice za vrečke, (žal le eno) osvetlitev ter tretjinsko deljivo zadnjo klop v celoti, torej tudi sedalni del. Zložena zadnja klop tvori povsem ravno vodoravno dno. Nekoliko nerodno je le zlaganje klopi: dviganje sedal je precej trdo in zahteva precej naprej pomaknjena prednja sedeža, čeprav je kolenskega prostora veliko.

Čeprav še vedno velja, da so turbodizli s svojim navorom v spodnjem področju delovanja prijaznejši v vožnji, ne boste storili nobene napake, če se odločite za tale bencinski motor. Saj veste: mirnejši tek in hitrejše ogrevanje notranjosti že v osnovi, tale pa je tudi čisto spodoben v spodnjem delu vrtljajev. Resnično dober postane okoli številke 4.000 na merilniku vrtljajev, zelo rad pa se vrti tudi preko 5.000 in šele prekinjevalnik pri 6.400 spomni, da ste zašli v previsoke vrtljaje. Tudi porabiti zna razmeroma malo – okoli 5,5 litra za 100 kilometrov je pri umirjeni vožnji ne posebej težko dosegljiva vrednost. Lahkotnosti vožnje vprid so tudi drugi elementi mehanike, od prestavne ročice, ki je zelo natančna in povedna pri pretikanju, do 3-stopenjsko nastavljivega volanskega serva, kjer so razlike v velikosti ojačanja za različne okuse občutne, a ne prav velike.

Takle i30 kaže, da so »nam« jo Korejci z izjemno dobrim, šolskim pristopom k snovanju družinskega avtomobila pošteno zagodli: tako kupcem oziroma uporabnikom, ki tule še vedno raje kupujemo evropske izdelke, kot na trenutke razvajenim evropskim avtomobilskim proizvajalcem, ki včasih pozabijo na osnovne zahteve povprečnega uporabnika avtomobila. (VK)

Odčitki in meritve

Poraba in trušč v notranjosti (6. prestava, tračni merilnik porabe)

60 km/h: 4 l/100 km – 84 dB

100 km/h: 6 l/100 km – 89 dB

130 km/h: 8 l/100 km – 90 dB

160 km/h: 10 l/100 km – 92 dB

Testni krog: 8,4 l/100 km

Pohvale

+ videz zunanjosti in notranjosti

+ pogonska tehnika

+ oprema, počutje na prednjih sedežih

+ prtljažnik

+ prostornost (predvsem na zadnji klopi)

+ predali (spredaj)

+ gibi prestavne ročice

+ avdio sistem

+ strešna nosilca

+ tri 12-voltne vtičnice

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

Graje

– skopa opremljenost za potnike zadnje klopi

– trd pomik sedalnega dela zadnje klopi

– enosmeren potovalni računalnik

– parkirni pripomoček samo zadaj

– parkirni pripomoček ne utiša avdio sistema in je preveč občutljiv na bočne ovire

– samo voznikova šipa s samodejnim pomikm

Na kratko

Ne le da je odličen družinski avtomobil od videza, opreme in ergonomije do prostornosti in cene, je tudi takšen, da ga imajo oči hitro rade. Zagotovo eden zmagovalnih paketov ta hip, upoštevaje tudi zanesljivost in odlične pogoje garancije.

Cene

Hyundai i30 Wagon 1.6 CVVT: 14.690 evrov

Hyundai i30 Wagon 1.6 CVVT Comfort: 15.690 evrov

Testni Hyundai i30 Wagon 1.6 CVVT Comfort: 15.840 evrov

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – gibna prostornina 1.591 cm3 – največji navor 156 Nm pri 4.850/min – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.300/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetni nogi, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električni servo

Mere: dolžina 4.485 mm – širina 1.780 mm – višina 1.495 mm – medosna razdalja 2.650 mm – najmanjša razdalja od tal 140 mm – rajdni krog 10,2 m – notranja širina spredaj 1.420 mm, zadaj 1.395 mm – prtljažnik 528/1.642 l – posoda za gorivo 53 l

Mase: vozilo 1.290 kg – dovoljena skupna obremenitev 530 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,9 s – poraba (kombiniran cikel) 6,4 l/100 km – izpust CO2 144 g/km

Foto: VK, Peter Humar