Bentley Continental GTC V8 in Mulsanne Bentley Continental GTC V8 in Mulsanne
Človek človeku stroj Leta 1931 se je zaključila lepa zgodba Bentleya – takratni lastniki so ga prodali Rolls-Royceu, ki je najprej za dve leti... Bentley Continental GTC V8 in Mulsanne

  • Bentley Mulsanne
  • Bentley Continental GTC V8

Človek človeku stroj

Leta 1931 se je zaključila lepa zgodba Bentleya – takratni lastniki so ga prodali Rolls-Royceu, ki je najprej za dve leti znamko ukinil, nato pa jo obudil in pod tem imenom izdeloval svoje avtomobile z nekoliko bolj športno noto. In tako je bilo vse do leta 1997, ko so Bentley kupili Nemci.

Kaj je torej pravi duh Bentleya?

S tega zornega kota večji del zgodovine Bentleya nima neke prave vsebine. Le pravi poznavalci znajo pobrskati v čas pred letom 1931, v katerem je Bentley v resnici odigral veliko vlogo zgodovine avtomobilizma. In verjeli ali ne – današnji lastniki so to naštudirali, dobro razumeli in se ravnali natančno v tem duhu. Ladies and gentlemen: razkošni športni avtomobili!

Bentley Continental GTC V8

  • 1VK_1558a
  • 1VK_1588a
  • 1VK_1565
  • 1VK_1555
  • 1VK_1567l
  • 1VK_1554
  • 1VK_1521

Če bi šli zelo daleč nazaj v zgodovino avtomobilizma, bi spoznali, da je bil takrat športen avtomobil zmogljiv kabriolet. Brez kompromisov. Še danes je najbolj športen avtomobil, dirkalnik številka 1, kabriolet. A da ne zaidemo. Bentley Boys so Le mans osvajali s kabrioleti in GTC, ki je izpeljanka iz kupeja GT, je kabriolet. Štirisedežni. Z biturbo strojem razmeroma velike prostornine in s štirikolesnim pogonom, katerega nadzor zna na zadnji kolesi odpeljati do 85 odstotkov navora, je lepo utelešenje športnega avtomobila, kjer je razkošje obveza in ne neko nujno zlo.

Razkošje se začne z merami in konča z izdelavo, vmes pa so še zasnova, materiali in občutek za detajle. Nobenega kiča, če ga nočete, pravzaprav je tega ravno toliko, da bo ostro oko natanko vedelo, da gre za britanski izdelek. Kar ga jasno loči od vse številnejših tekmecev.

V takšnem Bentleyu je pospravljena odlična tehnika, a se zdi, da se z njo ne želi bahati, kot to počne večina znamk celinske Evrope. Tudi kupci, kot kaže, ne sprašujejo in ne vrtajo, pač pa preprosto vedo in verjamejo. Motor se brezhibno zgane na ukaz in z zvokom takoj pove: sem velik, športen in uglajen. Vse to človek sliši že sekundo po zagonu. In se v to prepriča v vsaki legi merilnika vrtljajev. In ne glede na hitrost. Ogromnih 660 Njutonmetrov navora in odličen ZF, ki ga poznamo iz najboljših in najdražjih avtomobilov, za Bentley pa posebej naučen vedenja, naredijo vožnjo lagodno v vsakem položaju merilnika hitrosti. Pogon vozniku vedno vliva samozavest.

Tipično britansko vreme in gost promet na kratkem preskusu nista dopuščala športnega vetrnjaštva, sta pa dokazala, da velja rek, ki ga mladina zavrača, češ da je to izgovor ne več mladih ljudi: da se tudi pri 50 miljah na uro v dragem in zmogljivem Bentleyu pelje čisto drugače kot v podobno razkošnem, a precej cenejšem in šibkejšem športnem avtomobilu.

Bentley Mulsanne

  • 1VK_1576la
  • 1VK_1577la
  • 1VK_1573
  • 1VK_1578a
  • 1VK_1583a
  • 1VK_1580a
  • 1VK_1531
  • 1VK_1530
  • 1VK_1532
  • 1VK_1553
  • 1VK_1550

Pogled na Mulsanne in še bolj pogled v Mulsanne je vse prej kot tiste vrste, ki bi asociiral na športnost: štiri vrata, klasična silhueta limuzine brez kančka športnega ali kupejevskega pridiha, v celoti potnikom namenjeno udobje na sedežih, lesa in kroma v izobilju. Kaj je tu športnega?

Ja, odvisno kako si predstavljate športnost. Res tehta več kot dve toni in pol, a najbolj razkošen Bentley mora biti tih in miren v vožnji, kar z vsemi ukrepi prinese veliko maso. A poglejte zdaj tole: motor v njem je resda »le« V8, a je v njem za 6,75 litra delovne prostornine, kar ni le tradicionalna prostornina Bentleyev, pač pa tudi več kot v kateremkoli Lamborghiniju. Če zapišem, da zmore 377 kilovatov, še ne bo tako presunljivo, bo pa zato njegovih 1.020 Njutonmetrov poznavalcu zaprlo usta. Sto kilometrov na uro doseže v dobrih 5 sekundah in se pleje le malo manj kot 300 kilometrov na uro. Če to ni športno …

Mulsanne, Mulsanne, … Sliši se lepo, prav športno prepričljivo pa ne – a le za nepoznavalce. Ime tega avtomobila je poklon Bentleyevim zmagam v Le Mansu, kjer je bila ravnina Mulsanne, na kateri so dirkalniki dosegali največje hitrosti, dolgo fetiš dirkačev in ljubiteljev avtomobilizma.

Pa poglejte tale Mulsanne zdaj v notranjost: kot bi sedeli v uradni kraljevi limuzini. Današnji kralji sicer niso (več) najbgatejši zemljani, ali pa vsaj zapravljajo ne (več) tako divje kot »zvezdniki« takega ali drugačnega formata, bi pa takšen Mulsanne zagotovo ustrezal njihovim kraljevim zahtevam. Morda celo malo baročnega videza in s poteznimi stikali za odpiranje zračnih rež je notranjost tiste vrste, ki se spogleduje z eno samo mislijo: naj se potnik v njej počuti razvajanega. Le za Audijev osrednji zaslon za infotainment se po daljšem ogledovanju kokpita zdi, da mu nekako ne pristoji najbolje.

Čeprav je Bentley danes nemški, so odločitve v rokah Britancev. To pomeni tudi, da je v Mulsannu veliko stvari, ki bi jih Nemci naredili popolnejše, a tudi to, da bi v tem primeru Bentley ne imel več svojega šarma. Kar spet pomeni, da bi se nadaljevala zgodba, v kateri je Bentley »trpel« v času Rolls-Roycejevega lastništva.

Pa si poskusite predstavljati: tipično britansko okolje z jasnim Bentleyevim pečatom, pod stopalko plina pa navorsko brutalen motor; kaj je lahko lepšega kot blondincem v 911 na »autobahnu« pokazati izpušno cev, pri tem pa nekajkrat bolj udobno sedeti in bivati nasploh?

***

Opazno naraščajoče povpraševanje po Bentleyih dokazuje, da je znamka na precej boljši poti kot je bila do leta 1997. Športno in zanesljivo, pri tem pa razkošno do potankosti – eden najlepših načinov, kako človek ponudi človeku stroj za svojevrstne užitke. (VK)

Na kratko

Bentley Continental je, tako kupe kot kabriolet, najbolj športen Bentley, a – naj se sliši in vidi še tako nenavadno – tudi najmanj razkošen Bentley. Obratno velja za Mulsanne: razkošje, ki ne vidi rado ovinkov. Za oba pa velja: če kanite zapraviti 150 in več tisoč evrov za avtomobil, ne pozabite pogledati v Crewe. Tam izdelujejo izjemno dobre avtomobile.

Cene

Bentley Continental GTC V8: 149.600 € (neto)

Bentley Mulsanne: 246.000 € (neto)

v Sloveniji uradno nista naprodaj

Continental GT V8: najcenejši, a še vedno pravi Bentley.

Continental GT V8: najcenejši, a še vedno pravi Bentley.

Kozarec za peneče vino: posebej oblikovano in izdelano za Mulsanne. Naslonjalo zadnje klopi skriva hladilnik za dva in za steklenico.

Kozarec za peneče vino: posebej oblikovano in izdelano za Mulsanne. Naslonjalo zadnje klopi skriva hladilnik za dva in za steklenico.

Za iOdvisnike: v mizico vgrajen iPad s tipkovnico in z električnim odpiranjem zaslona.

Za iOdvisnike: v mizico vgrajen iPad s tipkovnico in z električnim odpiranjem zaslona.

Izpušna cev: pokazatelj, kakšen motor je v avtomobilu. Takšna označuje V8. Za W12 je ovalna.

Izpušna cev: pokazatelj, kakšen motor je v avtomobilu. Takšna označuje V8. Za W12 je ovalna.

Naim: eden najboljših hišnih avdio sistemov ekskluzivno za Bentley.

Naim: eden najboljših hišnih avdio sistemov ekskluzivno za Bentley.

Bentley za voznika: slogan te znamke od začetka obstoja, a je tudi zadaj lahko prijetno.

Bentley za voznika: slogan te znamke od začetka obstoja, a je tudi zadaj lahko prijetno.

Bentley Continental GTC V8 in Mulsanne: tehnični podatki.

Bentley Continental GTC V8 in Mulsanne: tehnični podatki.

Foto: VK, Peter Robain