Audi Q4 e-tron: na slovenskem trgu Audi Q4 e-tron: na slovenskem trgu
Cestni terenec Q4 e-tron, ki so ga pri Audiju prvič na ogled postavili na avtomobilskem salonu v Ženevi leta 2019 in ki od letošnjega... Audi Q4 e-tron: na slovenskem trgu

Audi Q4 e-tron: navkljub veliki podobnosti s serijo Q je na zunanjosti precej več vpliva dela na boljši aerodinamiki.

Cestni terenec Q4 e-tron, ki so ga pri Audiju prvič na ogled postavili na avtomobilskem salonu v Ženevi leta 2019 in ki od letošnjega marca že prihaja s tekočih trakov, je naprodaj tudi na našem trgu. Zanj bo treba odšteti najmanj 46.450 evrov.

Q4 je za Evropo četrti član ‘električne’ družine e-tron (na Kitajskem je naprodaj tudi Q2L e-tron), štirica v imenu pa ga mersko tudi v resnici umešča natanko med Q3 in Q5. Toda zaradi izključno električnim avtomobilom namenjene platforme MEB pri Audiju pravijo, da je pri tem 4,6 metra dolgem cestnem terencu notranje dolžine kot v Q7!

Platforma MEB je tista, ki podpira pri nas že predstavljena ID.4 ter Enyaq, ki sta prav tako cestna terenca, zato sta omenjena vsaj mersko in karoserijsko tekmeca tega novega Audija. Tudi pri Q4 sta motor in pogon v osnovi zadaj, lahko pa je gnan tudi štirikolesno, ko ima spredaj nameščen dodaten motor.

  • 5VK_3178a
  • 5VK_3181a
  • 5VK_3196a
  • 5VK_3168a
  • 5VK_3165a
  • 5VK_3175a
  • 5VK_3184a
  • 5VK_3172a
  • 5VK_3173a
  • 5VK_3174a
  • 5VK_3188a
  • 5VK_3185r
  • 5VK_3186
  • 5VK_3190a
  • 5VK_3189

Še malo o merah. Q4 je tudi s svojima širino in višino med Q3 in Q5, enako velja tudi za oddaljenost od tal: te je pri Q4 18 centimetrov, torej za centimeter več kot pri Q3 in za dva manj kot pri Q5. Je pa prtljažnika približno toliko kot v Q5 – od 520 do 1490 litrov.

Zunanjost ne prinaša nekih posebnosti, saj je od daleč prepoznavna filozofija serije Q. Le bližnji pogled razkrije, da ima Q4 na novo oblikovane štiri kroge in da se tipična razširitev blatnikov zadaj oblikovno nadaljuje v zadnje luči.

Posebnost so tudi žarometi, ki pri (doplačilnih) matričnih omogoča vozniku nastavitev ene od štirih podob svetil dnevnih luči, kar voznik opravi preko infozabavnega sistema MMI. Pri tem kaj dosti klasičnih gumbov ni, jih je pa zato v kokpitu k sreči kar nekaj, vključno s tistimi na (povsem novem) volanskem obroču, ki delujejo tako na pritisk kot na dotik.

Na izbiro so štiri pogonske kombinacije, ki jih po njihovi še vedno nerazumljivi logiki označujejo 35, 40 (oba z zadnjim pogonom), ter 45 quattro in 50 quattro (oba s 4-kolesnim pogonom). Prvi (35) ima motor moči 125 kilovatov ter pogonsko baterijo uporabne zmogljivosti 51,5 kilovatne ure. Preostali imajo baterijo zmogljivosti 76,6 kilovatne ure, njihove sistemske moči pogona pa so 150, 195 oziroma 220 kilovatov. Pri tej četvorki je po protokolu WLTP dosega do 341, 521, 490 oziroma 488 kilometrov. Baterija se na hitri polnilnici (do 100 za 35, preostali pa do 125 kW) od 5 do 80 odstotkov napolni v 38 minutah.

Paket opreme je en sam, zato obsega cenik (izhajajoč iz opisane pogonske tehnike) štiri različice. Za 46.450 evrov dobi kupec Q4 35 e-tron, 40 e-tron pa stane 52.790 evrov. Štirikolesna 45 e-tron quattro in 50 e-tron quattro staneta 57.340 oziroma 59.660 evrov.

V začetku prihodnjega leta se bo ponudbi pridružil še kupejevski Q4 Sportback e-tron, ki bo imel zaradi položnejšega zadka seveda nekoliko drugačno prostornino prtljažnika (535/1460 l), zanj pa bo treba odšteti okoli 2.000 evrov več.◄

Foto: VK