Fiat Tipo: prenovljen na slovenskem trgu Fiat Tipo: prenovljen na slovenskem trgu
Fiat je sedanjo generacijo Tipa predstavil pred petimi leti, na naš trg je prišel pred štirimi, s tem pa je prišel čas za pričakovano... Fiat Tipo: prenovljen na slovenskem trgu

Fiat Tipo: nova motorna maska je nekaj posebnega, na njej pa je nov logotip te znamke.

Fiat je sedanjo generacijo Tipa predstavil pred petimi leti, na naš trg je prišel pred štirimi, s tem pa je prišel čas za pričakovano prenovo. Prenova je marsikaj spremenila, vključno s ceno. Zdaj je najcenejši Tipo pri nas naprodaj za od 14.941 evrov.

Najprej spremembe. Prednji del je prepoznavno drugačen na račun znatno spremenjenih odbijača, motorne maske in žarometov, ki so, tako kot dnevne in zadnje luči, zdaj v tehniki LED. Tu velja omeniti še, da so na voljo štirje različni pokrovi za jeklena platišča in šest lahkih platišč, platišča pa merijo od 15 do 18 palcev.

Znotraj so zamenjali nekaj materialov z bolj kakovostnimi, običajnim analognim merilnikom pa so se v višjih paketih opreme pridružili digitalni na 7-palčnem zaslonu. Nova je še generacija infozabavnega sistema Uconnect 5, za katero je zdaj zaslon lahko tudi 10,25-palčen. Najbrž je že samoumevno, da se zna Tipo povezati z obema operacijskima sistemoma pametnih telefonov (Android in iOs) in da se lahko ti telefoni polnijo tudi brezžično. Nov je tudi volanski obroč, ki je hkrati tudi manjšega premera, in nove so komande klimatske naprave.

Bogatejši je nabor varnostnih asistenčnih sistemov vse do prepoznavanja prometnih znakov (kar je vezano tudi na delovanje radarskega tempomata), ohranjanja prometnega pasu in nadzora nad prečnim prometom za vozilom, poleg tega ima zdaj lahko parkirna tipala tudi spredaj, ključ pa je lahko tudi pametne sorte.

Po novem sta pri nas na voljo le še dva motorja, ki sta nova: turbobencinski 3-valjnik ima liter prostornine, 190 Njutonmetrov in 74 kilovatov, turbodizelski 4-valjnik pa 1,6 litra prostornine, 320 Njutonmetrov in 96 kilovatov. Menjalnik je po novem samo še ročni (dvosklopčni TCT torej ni več v ponudbi), pogon pa že od začetka prednji.

  • 5VK_2086a
  • 5VK_2091a
  • 5VK_2088
  • 5VK_2087a
  • 5VK_2094
  • 5VK_2099
  • 5VK_2104
  • 5VK_2106
  • 5VK_2108w
  • 5VK_2109
  • 5VK_2115
  • 5VK_2122a
  • 5VK_2123a
  • 5VK_2121
  • 5VK_2118
  • 5VK_2126
  • 5VK_2131a
  • 5VK_2133
  • 5VK_2128
  • 5VK_2130
  • 5VK_2134

Morda je ta hip največja novost, ki utegne vplivati tudi na povečanje zanimanja, različica Cross. Ta sloni na osnovi 5-vratne karoserije, le da je za štiri centimetre dlje od tal, zaradi serijskih strešnih nosilcev pa je Cross v celem za okoli 7 centimetrov višji od kombilimuzine. Svojo nežno terenskost dokazuje še s plastičnimi zaščitami robov karoserije ter z zaščito dna, drugačna pa je tudi motorna maska. Zaradi navedenih sprememb je od kombilimuzine za slaba dva centimetra daljši in za enega širši.

Tipo in Tipo SW sta na voljo v treh, Cross pa v dveh (drugačnih, seveda) paketih opreme, kar skupaj s pogonsko ponudbo nanese 6 osnovnih različic kombilimuzine, tri različice kombija SW (pri njem dizel ni na voljo!) in štiri različice Crossa. Kombilimuzina stane, upoštevaje 8-odstorni redni popust, od 14.941 do 19.955 evrov, SW od 16.735 do 19.035 evrov in Cross od 18.574 do 21.795 evrov. Seveda brez dodatne opreme.

Pri Fiatu ponujajo tudi cenovno ugodnejšo (zgolj bencinski motor, bogatejša oprema, 10-odstotni redni popust) različico Opening Edition; 5-vratni stane najmanj 17.091 evrov, SW 17.991 evrov in Cross 18.891 evrov. Ne glede na izbrano različico pri slovenskem zastopniku ponujajo nadaljnjih tisoč evrov popusta, če se kupec odloči za njihovo financiranje.◄

Foto: VK