Pariz 2014: Renault Espace, drugič Pariz 2014: Renault Espace, drugič
»Pred tridesetimi leti je Renault vnesel revolucijo v avtomobilski svet. Danes se je Espace razvil v elegantnega križanca.« Tako pravijo pri Renaultu ob uradni... Pariz 2014: Renault Espace, drugič
Renault Espace 5. generacije: odmik od dolga leta značilne silhuete limuzinskih kombijev, ki jih je v Evropi spočel prav Renault s prvim Espacom.

Renault Espace 5. generacije: odmik od dolga leta značilne silhuete limuzinskih kombijev, ki jih je v Evropi spočel prav Renault s prvim Espacom.

»Pred tridesetimi leti je Renault vnesel revolucijo v avtomobilski svet. Danes se je Espace razvil v elegantnega križanca.« Tako pravijo pri Renaultu ob uradni splavitvi pete generacije tega velikega limuzinskega kombija na salonu v Parizu.

  • 1VK_8767
  • 1VK_8766
  • 1VK_8765

Lanski frankfurtski koncept Initiale Paris je torej postal serijski Espace, zdi pa se bolj limuzinski kombikupe kot pa križanec, kot to besedo razumemo danes, torej vmesna pot med mehkim terencem in osebnim avtomobilom. Kakorkoli že – Espace se zdi napreden, skladen in očesu prijeten, morda oblikovno celo malo premalo avantgarden. Dolg je 4,85 metra in sicer za obe sedežni različici (5- in 7-sedežno) – doslej je bil 7-sedežnik (kar opazno) daljši. Novo medosje meri 2,88 metra, kar je za 16 milimetrov več kot pri Grand Espacu 4. generacije), količlnik upora zraka pa znaša le 0,30.

  • 1VK_9028
  • 1VK_8875
  • 1VK_9015a
  • 1VK_9021
  • 1VK_9014
  • 1VK_9029
  • 1VK_9032

Pri Renaultu so mu namenili žaromete v tehniki LED in panoramsko okno velikosti 2,8 kvadratnega metra serijsko, morda bolj kot z zunanjostjo pa navdušuje s kokpitom. Nič revolucionarnega sicer, a (spet) skladne poteze in površine in vsaj za dva razreda naprednejši od 4. generacije, vštevši tudi 8,7-palčen, navpično postavljen zaslon videza tabličnega računalnika.

  • 1VK_9045w
  • 1VK_9043w
  • 1VK_9042
  • 1VK_9039w
  • 1VK_9040w2

Druga in tretja vrsta sedežev se sestojita iz posamičnih sedežev, ki se z enim ‘klikom’ potopijo v dno in sicer preko osrednjega zaslona ali iz prtljažnika. Električen pri tem je le zapah sedežev, ostalo opravita vzmet in težnost.

  • 1VK_9034
  • 1VK_9035
  • 1VK_9036
  • 1VK_9037w
  • 1VK_9038w

Novost je sistem Multi-Sense, skupek elektronike, ki nadzira 4-kolesen volan 4Control, blažilnike, volan, motor, (nov) dvosklopčni menjalnik, merilnike, motorni zvok in ambientalno svetlobo. Multi-Sense ima pet stopenj, od tega je zadnja na voljo vozniku, da si jo nastavi sam.

Pri Renaultu pravijo, da so ga olajšali za kar 250 kilogramov (v primerjavi z Grand Espacom 4.), zgradili pa so ga na novi platformi CMF (Common Module Family). Novi so tudi motorji, vsi prostornine 1,6 litra: dCi 130, dCi 160 EDC (Twin Turbo in dvosklopčni menjalnik) ter TCe 200 EDC, pri katerih je nekaj tehnologije menda povzeto iz Formule 1.◄

Foto: VK